חיים ברוידא בלשכתו צילום לירן שמש
חיים ברוידא בלשכתו צילום לירן שמש

מקורב לברוידא: קיים סיכוי שלא ימונה כלל סגן בשכר

כבר שלושה שבועות עברו מאז שהתפטר איתן גינזבורג מתפקידו, אך למרות המספר הרב של הטוענים לכתר, טרם מונה מחליף. כעת אחד ממקורביו של ראש העיר טוען: "קיימת אפשרות ממשית שלא ימונה סגן בשכר במקום גינזבורג"

פורסם בתאריך: 22.5.19 14:46

כבר שלושה שבועות שאחד התפקידים הנחשקים בעירייה אינו מאויש. בסוף חודש אפריל התפטר איתן גינזבורג מתפקידו כסגן ראש עיר בשכר כדי לכהן כחבר כנסת מטעם סיעת "כחול לבן", והוביל לסערה בפוליטיקה המקומית, כאשר מספר אנשים הודיעו כי הם רואים עצמם מועמדים לתפקיד.

חברת המועצה אנה פוזמנטיר, מספר 2 בסיעתו של ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, רואה עצמה מועמדת לתפקיד. "אני רואה את עצמי ראויה למלא את התפקיד", אומרת פוזמנטיר, "אני מייצגת את הסיעה של חיים. נהוג בכל העיריות שאחד מחברי הסיעה מקבל סגנות. ליוויתי את חיים במשך שנתיים, ושנינו קבענו כמטרה להנהיג את העיר ביחד".

אנה פוזמנטיר

"ראויה למלא את התפקיד". אנה פוזמנטיר

מועמד נוסף לתפקיד הוא חבר המועצה עו"ד ארז ברט, מסיעתו של יקי ודמני. "אני רואה בזה הזדמנות טובה לממש את הרצון שלי לעשות לטובת רעננה", אומר ברט, "להביא את היכולות והניסיון המקצועי שלי לטובת העיר רעננה. אני רואה במינוי שלי מהלך מקצועי וקהילתי שיקדם את העיר".

ארז ברט. קרדיט - מאיה קפל

אני רואה במינוי שלי מהלך מקצועי וקהילתי שיקדם את העיר. ארז ברט. קרדיט: מאיה קפל

גם בסיעת הרשימה הדתית המאוחדת בראשותו של עו"ד אלי אלוש, טוענים לתפקיד ומבקשים לכפר על החלק ה"מועט" לטענתם, שקיבלו בהסכם הקואליציוני. בסיעה מנמקים את קבלת התפקיד בכך שהיוו גורם מרכזי לבחירתו של ברוידא לראשות העיר. "אפילו איתן גינזבורג הודה שללא התגייסות שלנו למען ברוידא, הוא היה ראש העיר", אומרים בסיעה, "כל הציבור יודע שברוידא נבחר אמנם בזכות עצמו, אך בסיוע מסיבי וקריטי שלנו. אנחנו יודעים שהבאנו לו את הניצחון. זה לא טבעי שהיום יש סגן ראש עיר עם מנדט אחד (חיים גולדמן), וסגן ראש עיר עם שני מנדטים (ניר קריסטל), ובצד יושבת סיעה שהייתה נאמנה לראש העיר עם שלושה מנדטים, בלי שום מעמד. צריך לתקן את העוול שנעשה לציבור הדתי".

"צריך לתקן את העוול שנעשה לציבור הדתי". הרשימה הדתית המאוחדת. צילומים פרטי, יאיר גרזון

למרות הדרישה לתפקיד הסגנות ממספר רב של גורמים במועצה, יש גורמים בסביבתו של ראש העיר שאומרים כי ייתכן והתפקיד לא יוענק לאף אחד כדי למנוע חיכוכים בין הסיעות וכדי לקצץ בהוצאות העירייה. "כרגע מינוי של סגן בשכר במקום גינזבורג לא נראה באופק, ולדעתי אין צורך, ואני אגיד לך גם למה", אומר מקורב לראש העיר, "קיימת אפשרות ממשית שהוא לא ייתן לאף אחד את הסגנות וכך אף אחד לא יוכל לבוא בטענות. אם הוא ייתן לאחד, האחר יתעצבן. אם הוא לא ייתן לאף אחד, אף אחד לא יוכל לבוא בטענות. אם ראש העיר יחליט מטעמי חיסכון ציבורי לא לתת את התפקיד, הרי לא יהיה מישהו שיעז לומר שהוא ייצא מהקואליציה. כי איך הוא ייתפס ציבורית לאחר מכן?".

גם חבר המועצה יקי ודמני, שמשמש כיו"ר ועדת הכספים, העלה בישיבת המועצה האחרונה את ההצעה לבטל את מוסד הסגנות בשכר באופן זמני, כדי להביא לחיסכון בהוצאות העירייה. "המצב הפיננסי של העירייה שקיבלנו הוא לא טוב, ואני לא חושב שמישהו נופל מהכיסא כשאני אומר את זה. יש דבר שמעכיר מאוד את האווירה בחודש האחרון וזה מי יהיה סגן ראש עיר בשכר", אמר אז ודמני, "אני חושב שבשנה שנתיים הקרובות לדעתי, לא צריכים להיות סגנים בשכר. גם לא למנות חדש ולוותר על התפקיד הזה, שיהיו סגנים בהתנדבות, זה חיסכון בשנתיים של כשלושה מיליון שקלים ואפילו יותר".

יקי ודמני צילום עזרא לוי

"לא צריכים להיות סגנים בשכר". יקי ודמני. צילום: עזרא לוי

בסיעתו של גינזבורג, טענו בעבר כי יש לכבד את ההסכם הקואליציוני וכי ראוי שתפקיד הסגנות יישאר בסיעה, אך כעת סירבו להתייחס לנושא.

סיעת "לב". צילום נתנאל חדאד, שלומי מזרחי

סירבו להתייחס לנושא. סיעת "לב". צילומים: נתנאל חדאד, שלומי מזרחי

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר