מצעד הגאווה בכפר סבא. צילום רועי הדרי
מצעד הגאווה בכפר סבא. צילום רועי הדרי

פגישה דרמטית בין מארגני מצעד הגאווה באחוזה לנציגי הציבור הדתי

נציגי הציבור הדתי ביקשו להזיז את המצעד למקום אחר, פחות מרכזי מרחוב אחוזה, וטענו כי מארגני המצעד התחייבו לשקול זאת. למארגני המצעד גרסה שונה

פורסם בתאריך: 5.6.19 18:37

ביום שני האחרון, נפגשו ראשי הציבור הדתי עם ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, ועם מארגני מצעד הגאווה הראשון ברעננה, לדון בקיום המצעד ובמסלולו. כזכור, מי שעומד מאחורי המצעד בשיתוף פעולה הם סניף רעננה של ארגון הנוער הגאה איגי, ושבט הצופים "הדר". לאחר שאלו הכריזו בתחילת החודש על המצעד, שצפוי להתקיים ב-18 ביוני לאורך חלק מרחוב אחוזה, ראשי הציבור הדתי הגיבו בחריפות וקראו לבטל את המצעד. הפגישה ביום שני בין הצדדים, נעשתה כדי למצוא קרקע משותפת בין, ולהגיע להסכם פשרה שירצה את מארגני המצעד ואת ראשי הציבור הדתי.

"לזכותו של ראש העיר, צריך להגיד שהוא הבין שצריך להגיע לעמק השווה ואי אפשר ללכת פה על ראשי הדתיים בעיר", אומר עו"ד אלי אלוש, ראש סיעת הרשימה הדתית המאוחדת שנכח בפגישה, "ראש העיר גם נפגש עם הרב פרץ, ושמע מה יש לו להגיד בעניין. הוא הבין שגם בשביל הרב זו בעיה מאוד רצינית. בפגישה שהתקיימה ביום שני, הצלחנו סוף סוף לשמוע את הדעה של מארגני המצעד בניחותא. אנחנו הסברנו להם שהנושא של מצעד הגאווה הוא מאוד רגיש ונפיץ, שמעולם לא היה ברעננה מצעד מהסוג הזה. הסברנו שאנחנו כדתיים, לא יכולים בשום פנים ואופן להסכים למצעד כזה. ביקשנו תחילה לבטל את המצעד לגמרי, הם לא היו מוכנים. אני ביקשתי שיעשו את המצעד בפארק במקום ברחוב אחוזה. זאת הם גם שללו מכל וכל. ואז הועלתה הצעה שהם יצעדו במקום אחר, במקום ברחוב אחוזה, מרכז העיר. לזכותם יאמר, שהם אמרו שהם מוכנים לשקול זאת. הייתה פגישה מאוד נעימה ומכילה, לכל אחד ניתן להביע את העמדה שלו. השיחה הייתה מאוד מכובדת. ראש העיר עשה מאמץ כביר בכך שהוא כינס את הישיבה וזימן את כולנו, ניסה לגשר ולמצוא פתרונות".

עו"ד אלי אלוש. קרדיט: יאיר גרזון

עו"ד אלי אלוש. קרדיט: יאיר גרזון

"באופן טבעי היה דיאלוג בין הצדדים, שבאופן טבעי גם הוא חשוב מאוד, לא רק בשביל התוצאה אלא בשביל התחושה שמדובר כאן בבני אדם", אומר אריה פרידמן, ראש המועצה הדתית שנכח גם הוא בפגישה, "שצריכים להתחשב אחד בשני כדי לחיות חיים משותפים. המארגנים אמרו שהם יחשבו אם הם יכולים מצד אחד להשיג את ההישגים שהם מקווים להשיג במצעד, ומצד שני לצמצם את הפגיעה שאנחנו רואים במרחב הציבורי. הם אמרו שהם ישקלו את הזזת המצעד למקום אחר שאינו בלב העיר. יש לומר שהיה שיח מאוד מכבד".

אריה פרידמן

אריה פרידמן

למרות דבריהם של ראשי הקהילה הדתית על פשרה, בצד של מארגני המצעד מודיעים כי לא מוכנים לקיים את המצעד באף מקום אחד מלבד מרכז העיר, ברחוב אחוזה. "מבחינתנו נקבע המסלול למצעד והוא לא משתנה", אומר יואב קרן, מדריך בארגון איגי, "אנחנו רוצים לתת חשיפה לקהילה הגאה ברעננה. אי אפשר להתעלם ממנה. להעביר את המצעד למקום אחר ממרכז העיר, מנקודת המבט שלי, זו טעות".

יואב ברן. קרדיט פרטי

יואב ברן. קרדיט פרטי

"אני יצאתי בתחושות לא נעימות מהפגישה הזאת", אומרת נעמי ריץ', מדריכה באיגי וממארגני המצעד, "היו הרבה אמירות קשות, הומופוביות. מה שהם אומרים מתחת לשורות זה שהם רוצים שנתחבא והם לא רוצים לראות אותנו. המסלול הולך להישאר באחוזה, ואנחנו הולכים לצעוד מפינת קלאוזנר ואחוזה וכנראה נמשיך עד רחבת יד לבנים, לא עד רחבת המשביר כפי שפורסם לפני. אנחנו צריכים פשוט תקציב לסדרנים שיפעלו במצעד, אבל בעיקרון זה המסלול הסופי".

נעמה ריץ'. קרדיט פרטי

נעמי ריץ'. קרדיט פרטי

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר