סיירת התיקונים של רעננה
סיירת התיקונים של רעננה

מגייסים אלפי שקלים ומשפצים בתים ברחבי העיר: הכירו את סיירת התיקונים של רעננה

למרות שהוקמה במקור כדי להתקין גלאי עשן בבתים של אזרחים ותיקים, החלה לאחרונה סיירת התיקונים של רעננה לתקן ולשפץ את בתיהם של תושבים נזקקים בעיר. אמיר פוירמן, מראשי הסיירת, מספר על העשייה וקורא לתושבים להצטרף

פורסם בתאריך: 8.6.19 16:16

אולי נתקלתם בהם ברשתות החברתיות, שמעתם עליהם מתושבים או שנפגשתם איתם פנים מול פנים במסגרת עבודתם: סיירת התיקונים של רעננה, שהוקמה בהתנדבות לפני כשלושה חודשים לצרכי התקנת גלאי עשן בבתיהם של אזרחים ותיקים, הפכה כבר מזמן לצוות מיומן המונה עשרות חברים, שמשפץ, מתקן ומסייע לתושבים מעוטי יכולת ברחבי העיר.

"מי שהקים את הסיירת, הוא אלי פישמן, מהנדס חשמל במקצועו, לפני כמה חודשים", מספר אמיר פוירמן, שמנהל את הסיירת לצד פישמן, צמרת גבע, דוד וייל ואפרת קויש, "עלה לו רעיון לעזור לנזקקים וקשישים. הוא יצר קשר עם דורון בכר, מנהל מחלקת המתנדבים בעירייה, והעלה בפניו את הרצון שלו להתנדב ולעזור. זה קרה במקביל לפרויקט התקנת גלאי העשן, שהתבצע ללא תשלום בבתיהם של אזרחים ותיקים, שזה בעצם הפרויקט הראשון שהסיירת לקחה לידיה. כך בעצם קיבלנו רשימה ראשונית של כתובות, שחלקן שייכות לאזרחים ותיקים וחלקן למשפחות נזקקות. וכשהגענו לבתים האלה, לעתים נחשפנו לתנאי מחיה קשים של תושבים בעיר. אז החלטנו להפוך לסיירת תיקונים של ממש".

אלי פישמן. קרדיט: סיירת התיקונים של רעננה

מייסד הסיירת אלי פישמן. קרדיט: סיירת התיקונים של רעננה

איזה פרויקטים יצא לכם לעשות עד כה?

"במקרה הראשון, הגענו לדירת עמידר בעקבות הכתבה של "צומת השרון". זו דירה שהייתה צריכה מטבח חדש לחלוטין, הכול היה שבור ולא ראוי לשימוש. בינתיים הצלחנו לגייס מספיק כספים כדי לבנות מטבח חדש, כולל שיש, כולל כיור. זה בזכות תושבי העיר שהתגייסו למשימה ותרמו אלפי שקלים. פרויקט נוסף שהיה לנו, היה בבית של ניצולת שואה, אליה הגענו דרך פניה לפייסבוק שלנו שקיבלנו מתושבת מודאגת. הגענו, ראינו קשישה בת 85 מתניידת בעזרת הליכון. המצב אצלה הוא קטסטרופולי, למה? כי יש אצלה אמבטיה, וראינו שיש לה קושי תנועתי להשתמש באמבטיה בשל הגיל והמצב הבריאותי. הבנו שצריך לפרק את האמבטיה ולבנות לה מקלחון, עם כיסא. יצרנו קשר עם האגף לשירותים חברתיים בעירייה, אמרנו לה שאנחנו יכולים להביא מקלחון במחיר עלות. יש לנו זגג תושב רעננה, טל נורי, הבעלים של "זגגות השרון כפר סבא", שהסכים להתקין את המקלחון. אנחנו עכשיו בוחנים הצעות מחיר ועובדים בשיתוף עם העירייה".

טל נורי. קרדיט: סיירת התיקונים של רעננה

הזגג טל נורי. קרדיט: סיירת התיקונים של רעננה

מלבד ארבעים פעילים שהצטרפו לסיירת במהלך שלושת חודשי קיומה, מקווים בסיירת להפוך אותה גם למקום התנדבותי לבני נוער. "זה גם כיוון שחשבנו עליו, ואפילו כבר החל לרקום עור וגידים", מספר פוירמן, "יצא לנו כבר לשתף פעולה בפרויקט אחד עם בני נוער. זה היה בדירה בקריית שרת, אליה הגענו בעקבות התקנת גלאי עשן, ראינו בה אלמנה מבוגרת מגדלת את בנה בן השלושים שסובל מבעיות נפשיות. רוב החשמל שלה בבית לא עבד בכלל, המזגן מקצר, לא היה אור בחדר השינה, הגינה שלה מוזנחת ומלאה בזבל. החלונות שבורים בבית. אלי פישמן עשה לה את עבודות החשמל, ודוד וייל מהסיירת, רתם לניקיון הבית והגינה את סניף רעננה מרכז של בני עקיבא, והם גייסו חברים מארגון הנוער "חמש אצבעות", זה היה ממש יוצא מן הכלל. כעת אנחנו בקשר עם העירייה, כדי להפוך את ההתנדבות בסיירת לאופציה בפרויקט מעורבות חברתית לתלמידי העל יסודי".

אמיר פוירמן. קרדיט: סיירת התיקונים של רעננה

אמיר פוירמן. קרדיט: סיירת התיקונים של רעננה

מה צופן העתיד לסיירת?

"אנחנו פחות רוצים בעתיד להתרכז בגיוס הכספים, ויותר לתת לעמותות וגופים שכבר מאורגנים לכך לעשות זאת בשיתוף פעולה איתנו. אנחנו יותר מעוניינים לפעול בפן המקצועי – בין אם זה לגייס בעלי מקצוע שמוכנים להתנדב או לספק רהיטים וחומרים במחירי עלות, ובין אם זה לגייס מתנדבים שמוכנים לעבוד, לתקן ולעזור. אני חושב שיש פה כוח אדיר לקהילה. יש כל כך הרבה אנשים ברעננה שמתנדבים, זה מרגש. בתור תושב העיר כבר שנים, מרגש לראות קהילה, בונה ועושה".

מכירים דירה שזקוקה לשיפוץ או תיקונים? מעוניינים להצטרף בעצמכם לסיירת התיקונים של רעננה? צרו קשר עם אמיר פוירמן בטלפון 052-6310-631

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר