מצעד הגאווה בכפר סבא. צילום רועי הדרי
מצעד הגאווה בכפר סבא. צילום רועי הדרי

מצעד הגאווה בסכנה? מארגני המצעד מגייסים כספים מהציבור

בשל חוסר מקורות מימון, גם לא מהעירייה, מארגני המצעד פונים לעזרת הציבור לגיוס כספים לצרכי אבטחה, הגברה יועץ בטיחות ודברים נוספים הנדרשים לקיום המצעד. המארגנים אופטימיים

פורסם בתאריך: 13.6.19 14:27

מארגני מצעד הגאווה הראשון ברעננה, החלו לפנות לעזרת הציבור בגיוס כספים לצורך קיום המצעד. בשל חוסר במקורות מימון, גם לא מהעירייה. מארגני המצעד נדרשים להוצאות כגון אבטחה, הגברה וייעוץ בטיחות שמגיעות לכעשרים אלף שקלים. למרות שמשטרת ישראל תאבטח את הצעדה עצמה, המארגנים נדרשים להביא סדרנים ומאבטחים על חשבונם, למקום בו יסתיים המצעד ויתכנסו הצועדים להפנינג חגיגי, ברחבת חניון היובל מול בית יד לבנים.

"אנחנו צריכים להביא מאבטחים להתכנסות הסופית של המצעד", מספרת נעמי ריץ' מאיגי, ממארגני המצעד, "לשלם ליועץ בטיחות, מהנדס חשמל, זה דברים נטו למצעד עצמו. זה לא כסף שאנחנו מגייסים לחולצות ודגלים, זה כסף שאנחנו חייבים כדי לקיים את המצעד. לפי המשטרה, המצעד צריך לעמוד בסטנדרט בטיחות מסוים, ולכן אנחנו פונים לעזרת הציבור".

"אנחנו נגייס את הכסף הזה, לא עומד על הפרק מצב בו לא נגייס את הכסף", אומר איתי מידן משבט "הדר" בתנועת הצופים, מיוזמי המצעד, "אנחנו כבר מתקרבים לסכום הנדרש. היום אנחנו עומדים על סביבות ה-16 אלף שקלים שכבר גויסו. לא רק אזרחים פרטיים תרמו, אלא גם האגודה למען הלהט"בים, תנועת הצופים, ארגון איגי. אנחנו מאוד אופטימיים. רוב הכסף הגיע מארגונים, התחלנו לגייס כסף מאנשים פרטיים רק ביום שלישי האחרון ונתרמו בינתיים אלפיים שקלים מצד אזרחים פרטיים".

יש מגעים עם העירייה להשלמת המימון מהם?

"אנחנו במגעים כרגע עם העירייה, אבל עדיין לא נסגר עדיין שום דבר רשמי".

בנוסף, לקראת מצעד הגאווה התקיימה אמש בצומת הרחובות חנקין ואחוזה הפגנה של מספר בני נוער שמחו על קיום המצעד. לדברי אייל מקסימוב, הבעלים של מספרת "ראש צעיר" שנכח במקום, כוחות משטרה הגיעו למקום ופיזרו את ההפגנה.

עיריית רעננה סירבה להגיב בנושא מימון המצעד.

לתרומות למארגני המצעד ניתן ללחוץ כאן


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר