דגל הגאווה צילום א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
דגל הגאווה צילום א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

ארבעה בני נוער הפגינו נגד קיום מצעד הגאווה, אחד מהם עוכב לחקירה

המפגינים מהציבור הדתי עמדו בצומת הרחובות קלאוזנר ואחוזה, והחזיקו שלטים הנושאים כתובות כגון "בעיר שלנו אומרים: אבא ואבא זה לא משפחה"

פורסם בתאריך: 13.6.19 20:34

ארבעה בני נוער הפגינו היום בצומת הרחובות קלאוזנר ואחוזה בשעות הערב, כנגד קיום מצעד הגאווה הראשון ברעננה שיתקיים ב-18 ביוני. בעקבות ההפגנה, כוחות שיטור הגיעו למקום, ועיכבו אחד מהמפגינים, נער בן 14, לחקירה בתחנת המשטרה בכפר סבא. המפגינים, המשתייכים לציבור הדתי בעיר, החזיקו שלטי מחאה הנושאים כתובות כמו "בעיר שלנו אומרים: אבא ואבא זה לא משפחה!" ו-"במדינה יהודית לא עוברים על איסורי תורה!".

"התקשרו אליי מתחנת המשטרה, ואמרו לי שהבן שלי ביצע הפרעה לסדר הציבורי", אמר אביו של הנער שעוכב לחקירה, "ילד בן 14 בסך הכול".

מה קורה איתו עכשיו?

"זה הזוי, מתשאלים וחוקרים אותו על זה שהם בסך הכול הפגינו שם. עירבתי עורך דין בתמונה. זה מרגיז ברמות לא הגיוניות. מה פתאום ילד צריך לפגוש משטרה ברמה כזאת? צריכים לשבח אותו על המעורבות שלו, זה הדבר הכי טוב שאפשר לבקש מאזרח, החינוך הכי טוב להיות מעורב ואכפתי. במקום זה, אתה פשוט מקבל ריקושטים של פשוט 'תסתום את הפה'. אזרחים רוצים שיהיה להם חופש ביטוי, זה הדבר הכי בסיסי בעולם. הם עשו את זה ברמה הכי נקייה, לא לכלכו את הפה אפילו".

למה הם הפגינו דווקא בפינת הרחובות קלאוזנר ואחוזה?

"הם קיימו את ההפגנה במיקום הזה בגלל הקרבה לביתו של ראש העיר שמתגורר ברחוב קלאוזנר, הם הפגינו מול ההתנהלות שלו בנוגע למצעד והתמיכה שלו. הם אפילו כתבו שלט לראש העיר 'הבטחת ואכזבת', כי הוא הבטיח לפני הבחירות שלא יתקיים מצעד".

אביו של הנער מתייחס לדבריו של ברוידא, בראיון שנתן לאתר mynet טרם הבחירות, אז אמר בנושא קיום מצעד גאווה ברעננה: "אני בעד שמירה על צביון של עיר מכבדת וסובלנית לכלל המגזרים, תוך הבנה וכבוד הדדי. כל דבר שיש בו חלילה לפגוע ברגשות ציבור אחד, ייקבע אך ורק במסגרת שיח משותף, הסכמה והתחשבות, בלי שאף מגזר ייפגע". כידוע ברוידא כבר הצהיר שישתתף במצעד.

כזכור, זו לא ההפגנה הראשונה שהתקיימה ברעננה בעניין מצעד הגאווה. אתמול בערב, הפגינו מספר בני נוער מול ביתו של ראש העיר, ולאחר מכן עברו להפגין בצומת הרחובות חנקין ואחוזה, עד שהגיעה המשטרה ופיזרה אותם.

ממשטרת ישראל נמסר: "היום קטין אחד עוכב לאחר שסירב להזדהות כחוק. אתמול הפגינו 7 ליד ביתו של ראש העיר, לאחר מכן הגיעו לצומת אחוזה-חנקין, הקימו רעש בלתי סביר ופוזרו. משטרת ישראל מכבדת את זכות המחאה, אולם לא תאפשר את הפרת החוק והסדר הציבורי".

עיריית רעננה סירבה להגיב.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. החמודה הצבעונית

    מצעד הגאווה ברעננה = הבגנה וכל מי שמתנגד למצעד הגאווה ברעננה, מתנגד במפורשות לדמוקרטיה במדינת ישראל.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר