דגל הגאווה צילום א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
דגל הגאווה צילום א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

בעד ונגד: מה חברי המועצה חושבים על מצעד הגאווה?

רגע לפני המצעד הראשון ברעננה, יצאנו לבדוק מה נבחרי הציבור במועצת העיר חושבים על קיום המצעד, מי ישתתף ומי היה מעדיף שיתקיים בפארק במקום באחוזה

פורסם בתאריך: 18.6.19 14:08

מצעד הגאווה הראשון ברעננה, יתקיים היום החל מהשעה 17:30 לאורך חלקים מרחוב אחוזה, במרכז העיר. המצעד, פרי יוזמתם של שני צעירים משבט "הדר" בתנועת הצופים, עורר את התנגדותם של לא מעט תושבים בעיר, בעיקר מהציבור הדתי, ומנגד קיבל תמיכה רבה, בין היתר מראש העיר חיים ברוידא עצמו, שהצהיר כי ישתתף במצעד. רגע לפני קיום המצעד, יצאנו לבדוק מהי עמדתם של חברי המועצה, נציגי הציבור הרענני, לגבי מצעד הגאווה, ומי מתכוון להשתתף:

סיעת "באמונה"

חברי הסיעה: סגן ראש העיר חיים גולדמן

עמדתו לגבי המצעד: "אני ודאי מתנגד למצעד. מפגן מיותר, מתריס וגורם למחלוקות. אני בו צורך כלל וכלל".

ישתתף במצעד: לא

חיים גולדמן. צילום ירון גרזון

חיים גולדמן. צילום ירון גרזון

סיעת "הרשימה הדתית המאוחדת"

חברי הסיעה: עו"ד אלי אלוש, לורן עייאש ודרורה כהן.

עמדתם לגבי המצעד: "אנו מתנגדים לקיום מצעד הגאווה המיותר ברעננה אשר פוגע ברגשות הציבור הדתי ברעננה ומהווה הפרה ופריצת הסטטוס קוו ועשוי לפגוע במרקם היחסים המצויין שקיים מזה שנים רבות בין דתיים וחילוניים ברעננה. יחד עם זאת אני קורא לכלל תושבי רעננה לנהוג בסובלנות ובכבוד אדם לחברו גם אם אינכם מסכימים בדעותיכם. אני מבקש מכולם להפסיק את השיח המתלהם משני הצדדים ולאפשר לכל אחד להביע את מחאתו בדרכו, ללא התלהמות ושיח מפלג ומתריס".

ישתתפו במצעד: לא

הרשימה הדתית המאוחדת: עו"ד אלי אלוש, לורן עייאש, דרורה כהן. צילומים: יאיר גרזון, פרטי

הרשימה הדתית המאוחדת: עו"ד אלי אלוש, לורן עייאש, דרורה כהן. צילומים: יאיר גרזון, פרטי

סיעת הליכוד

חבר הסיעה: אילן כהן

עמדתו לגבי המצעד: "נגד"

ישתתף במצעד: לא

אילן כהן. צילום תמר מלין

אילן כהן. צילום תמר מלין

סיעת "חיים ברעננה"

חברי הסיעה: ראש עיריית רעננה חיים ברוידא, אנה פוזמנטיר ורחמים שלום.

עמדתם לגבי המצעד: מתוך שלושת חברי הסיעה, היה ניתן להשיג רק את עמדתה של אנה פוזמנטיר לכתבה, וחיים ברוידא הצהיר כבר כי ישתתף במצעד. פוזמנטיר אמרה: "איני מתנגדת לקיום מצעד הגאווה ברעננה במתכונת שהבטיחו המארגנים וכפי שאושרה על ידי הרשויות. זכותם של חברי הקהילה הלהט"בית להפגין בעד כיבוד זכויותיהם ככל אזרח ומגזר אחר. מקווה שכל הצדדים ידעו לשמור על הסדר ועל כבוד הדדי. הייתי מעדיפה שהמצעד יתקיים בפארק, על מנת שאחוזה לא תיסגר למשך זמן ארוך".

חיים ברוידא הביע כאמור בעבר תמיכה במצעד, וכתב בעמוד הפייסבוק שלו "אני מאוד מעריך את מעורבותם החברתית של חניכי תנועות הנוער ברעננה בכל נושא ועניין. לכן, בדיוק כפי שאני הולך לתערוכות שנפתחות בעיר, לאירועים קהילתיים, לחגיגות בבתי הכנסת ולתחרויות ספורט, אני מתכוון להגיע גם לאירוע הזה, ואכבד את המשתתפים השונים. הקסם של רעננה הוא היכולת שלנו לחיות יחד לכבד ולהכיל אחד את השני. על זה אלחם ולא אוותר".

ישתתפו במצעד: ברוידא ופוזמנטיר הודיעו על השתתפותם, את תגובתו של שלום לא היה ניתן להשיג.

חיים ברוידא, אנה פוזמנטיר ורחמים שלום. צילום יהודית הופמן

חיים ברוידא, אנה פוזמנטיר ורחמים שלום. צילום יהודית הופמן

סיעת "לב"

חברי הסיעה: גלי שחר, מיכאל רייזמן וענבר הוכברג

עמדתם לגבי המצעד: "סיעת לב תומכת בכל קבוצה בחברה הישראלית שפניה לדרישה של שיוויון זכויות.
אנו גאים בבני הנוער של רעננה על היוזמה וההובלה של נושא חשוב ומורכב בשיח הישראלי ובטוחים כי מרקמה הייחודי של העיר יתבטא גם באירוע זה. יחד עם זאת, אנו מוקיעים את השיח האלים ברשתות החברתיות ומגנים כל ביטוי לאלימות. אנו מבקשים מכלל הציבור לגלות סובלנות וכבוד הדדי לאוכלוסיות השונות המרכיבות את העיר ומעודדים שיח פורה ומכבד.
להתראות במצעד".

ישתתפו במצעד: כן

גלי שחר, מיכאל רייזמן וענבר הוכברג. צילומים שלומי מזרחי, נתנאל חדד

גלי שחר, מיכאל רייזמן וענבר הוכברג. צילומים שלומי מזרחי, נתנאל חדד

סיעת מרצ

חברי הסיעה: רונית וינטראוב, עדית דיאמנט, דבי סלוצקי ונדב צבי רוסלר

עמדתם לגבי המצעד: "אשתקד הובילה מרצ את הפגנת תמיכה בפונדקאות שהתקיימה ברעננה. ובעשור האחרון הביאה תוך מאבק לתקצוב עירוני לאירועי חודש הגאווה ופעילות עירונית עניפה בנושא . סניף מרצ יחד עם הסיעה במועצת העיר משתתפים במצעד מתוך התקווה לראות ברעננה עיר המקדשת ערכים של שוויון וזכויות אדם. על רקע המצעד מתנוסס דגל הגאווה על מרפסות בתי תושבים ברעננה שנענו ליוזמה של מרצ בנושא".

ישתתפו במצעד: כן

צבי נדב רוסלר, עדית דיאמנט, רונית וינטראוב, דבי סלוצקי. צילומים תומר נויברג

צבי נדב רוסלר, עדית דיאמנט, רונית וינטראוב, דבי סלוצקי. צילומים תומר נויברג

סיעת "רעננה מכל הלב"

חברי הסיעה: יקי ודמני, עו"ד ארז ברט.

עמדתם לגבי המצעד: חברי הסיעה ביקשו לפרסם כל אחד את עמדתו בנפרד:

ודמני: "אני נשאל ללא הרף לגבי עמדתי ביחס למצעד הגאווה שאמור להתקיים השבוע. אקדים ואומר שאיני נגד שכן אני מאמין שיש לאפשר לכל קבוצה להביע את עצמה בכבוד ובמסגרת החוק. הבהרה: אם היום הייתה מתקיימת הצבעה במועצת העיר נגד או בעד המצעד, לאור עקרונותיי הייתי מצביע בעד. ובהרחבה: ראשית אין לי ספק שרעננה שהייתה לא תשוב להיות אותה רעננה. ימים יגידו אם לטוב, או לרע.שנית ,אני חושש שלאור התבטאויות ששמעתי, שאנחנו עלולים למצוא בעירנו ביום המצעד תגובות אלימות ולכן אני פונה לכולם לגלות איפוק וסובלנות! (כדי למנוע חיכוך מיותר) ניסיתי לשכנע שהמצעד והארועים יהיו באזור הפארק, ללא הצלחה. אבל אם הארוע בכל זאת מתקיים באישור כל הגורמים הרלוונטיים, זו זכותו וזכותה של כל תושבת ותושב להביע את דעתם ללא הפליה וגם בפומבי, כפוף כאמור לכל האישורים הנדרשים. מתפלל ומקווה שההגיון יעבוד שעות נוספות ביום המצעד".

ברט: "ברור לכלנו, כי מדובר בסוגיה קהילתית מורכבת. אני מברך את פעילי הצופים על עצם פועלם למען נושא קהילתי אותו הם סימנו כראוי לפעולה ומקווה לראות פעילויות קהילתיות נוספות מצד עוד תנועות נוער בעיר. באשר למצעד עצמו, מתוך תפיסה יהודית, פלורליסטית ודמוקרטית, אני מאמין בשוויון זכויות לכל חבר בקולקטיב הישראלי הרואה במדינת ישראל – מדינה יהודית ודמוקרטית. אך דומה בעיני שלא זו הסוגיה אלא קיום המצעד גופו. הדבר החשוב בעיני הוא מרקם היחסים המיוחד שידענו לקיים ברעננה בין הקהילות השונות והמגוונות שלנו ומשכך אני מתפלל כי המצעד, ככל שיתקיים על פי חוק, ישמור על אופי מכבד, לא פרובוקטיבי ומתחשב מצד כל הקהילות בעיר בכדי לא ליצור מצב של רצון לקיים אמירה חברתית שתביא, חס וחלילה, לפגוע בקהילתיות המיוחדת שלנו, בה רב המשותף על המפריד".

ישתתפו במצעד: ודמני הצהיר כי אינו יודע עדיין, ברט מסר שהוא בשירות מילואים ולכן תימנע ממנו ההשתתפות.

עו"ד ארז ברט, יקי ודמני. קרדיטים: מאיה קפל, עזרא לוי

עו"ד ארז ברט, יקי ודמני. קרדיטים: מאיה קפל, עזרא לוי

סיעת "רעננים"

חברי הסיעה: סגן ראש העיר ניר קריסטל ואיילת ארז סגן

עמדתם לגבי המצעד: "יהא כבוד חברך חביב עליך כשלך. סיעת רעננים מכבדת כל אדם. נקודה. המצעד ברעננה שיזמו בני הנוער, הוא דווקא הזדמנות להציג לישראל כולה מסר שונה, מסר של אהבת אדם, שוויון וסובלנות. חניכי תנועת הצופים יצעדו במדי החאקי הייצוגיים של התנועה, יחד עם חניכי תנועת איגי ובליווי הורים רבים. לדברי המארגנים האירוע יכלול מסרים של אהבת האדם וסובלנות ולא תכנים מיניים. משכך יש לכולנו הזדמנות להפגין רעות ואהבה הדדית איש לרעהו ולהראות את בגרותה וחוסנה של הקהילה הרעננית. מאז ומעולם היתה רעננה סמל לדו קיום וסובלנות שאין להם אח ורע בישראל ומחובתנו כולנו להבטיח שכך יימשך. חברת המועצה איילת ארז-סגן ייצגה את הסיעה בישיבה שהתקיימה אצל ראש העיר יחד עם נציגי המארגנים ונציגי הציבור הדתי בניסיון למצוא את שביל הזהב שייתן מענה מכובד לכל הציבור"

ישתתפו במצעד: כן

ניר קריסטל, איילת ארז סגן. קרדיט: איציק קנטי

ניר קריסטל, איילת ארז סגן. קרדיט: איציק קנטי

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. א

    כלומר רוב גדול מאוד תומך. ואפילו לפחות חבר מועצה אחד דתי. אם הייתם אומרים לי לפני 15 שנה לא הייתי מאמין. אלו דברים שגורמים לי לאופטימיות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר