הזמנה לתפילת מחאה לקראת מצעד הגאווה, ללא קרדיט. הרב יצחק פרץ, באדיבות עיריית רעננה
הזמנה לתפילת מחאה לקראת מצעד הגאווה, ללא קרדיט. הרב יצחק פרץ, באדיבות עיריית רעננה

תפילת מחאה תתקיים לא רחוק מנקודת ההתחלה של מצעד הגאווה

רב העיר רעננה יצחק פרץ, קורא לכלל הציבור להתאסף לעצרת מחאה ותפילה המונית, זאת בשל אירועי המצעד, אותם מכנה "אירועים כעורים ובלתי מוסריים". הרב קורא לציבור לא לנהוג באלימות: "דרכי התורה הן דרכי נועם"

פורסם בתאריך: 17.6.19 17:37

הרב יצחק פרץ, רב העיר רעננה, פרסם הודעה לציבור הקוראת לקיים תפילה המונית ועצרת מחאה בבית הכנסת הגדול ברחוב אחוזה, בשל מצעד הגאווה שיתקיים מחר, החל משעה 17:30 מצומת הרחובות אחוזה וקלאוזנר, כמאה מטרים מבית הכנסת הגדול, ועד לרחבת חניון היובל. תפילת המחאה אמורה להתחיל ב-17:45.

"בעקבות האירועים הכעורים והבלתי מוסרים", נכתב בכרזה, "המתוכננים ליום שלישי הקרוב ט"ו סיון תשע"ט (18.6.19) ברחובה של עירנו רעננה, אנו רב העיר ורבני הקהילות מחויבים בחובה קדושה להודיע בזאת כי תורתנו הקדושה רואה בערכי המשפחה ערך אלוקי עליון. התורה שוללת בהחלט כל שינוי מצורת המשפחה המסורתית והיהודית המקובלת. ועל כן באנו בזה להביא את מורת רוחנו וכאבנו הרב מהאירועים הנ"ל והננו קוראים אל הציבור הרחב שלא ליטול חלק  באירועים אלו ודומיהם בשום צורה שהיא, ולא להיגרר לשום פרובוקציה. יחד עם זאת הננו מודיעים כי דרכי התורה הינם דרכי נועם, ועל כן הננו מבקשים מכלל הציבור לא לנהוג חס וחלילה בכל אלימות שהיא".

הזמנה לתפילת מחאה לקראת מצעד הגאווה

הזמנה לתפילת מחאה לקראת מצעד הגאווה

מי שעומד לצד הרב פרץ מאחורי היוזמה לתפילה ההמונית, הוא סגן ראש העיר חיים גולדמן, יו"ר סיעת "באמונה". "התורה, 'דרכיה דרכי נועם'", אומר גולדמן, "ולכן אני קורא לציבור שלא להגיע למצעד ולהתעמת עם הצועדים והשוטרים, לחילופין אני קורא לכולם להגיע מחר לבית הכנסת הגדול , מקום של קדושה וטהרה לעצרת מחאה ולתפילה לבורא עולם שיגאל את עמו בקרוב באמת".

"יש עניין למחות על דבר שנעשה, בעיקר כשנעשה פה דבר שלא צריך להיעשות", אומר הרב יהודה רייך, ראש לשכתו של הרב פרץ, "ממתי סוגרים את רחוב אחוזה לכמה שעות ועושים פה מצעד. לפחות היו עושים אותו במקום שאינו מרכז העיר. המטרה שלנו היא להביע מחאה לא אלימה".

מה מתוכנן במחאה שלכם?

"ידברו כמה רבנים מקומיים, מנהיגי קהילות, יקריאו פסוקי תהילים, וזהו".

התפילה ההמונית מתקיימת לא רחוק מהמצעד. איך תפעלו למנוע עימותים בין הצדדים?

"קודם כל יש סדרנים ושוטרים במצעד שישמרו שלא יהיה בלאגן, וגם אנחנו כל הזמן מתריעים ואפילו פרסמנו בכרזה, שלא תהיה אלימות. אנחנו לא אנשי אלימות".

עצרת המחאה תתקיים כאמור החל מהשעה 17:45 בבית הכנסת הגדול, ברחוב אחוזה 101, רעננה.

המצעד יחל בשעה 17:30, בהתקהלות בפינת הרחובות אחוזה וקלאוזנר. ב-18:00 תחל הזנקת המצעד, שצפוי להימשך כשעה, כאשר הצועדים צפויים לצעוד לאורך רחוב אחוזה, עד לרחבת חניון היובל.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ישראל לוי

    הגיע הזמן להחליף הרב "המהולל" אני עוד זוכר לו את ההצהרה לגבי אסון הבונים אז טען שהילדים נהרגו בשל העובדה שלא בדקו מספיק את המזוזות בבית הספר. איש שפל שחי על חשבון האנשים אותם הוא מוקיע

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר