אריה פרידמן, דרורה כהן ואלי אלוש צילומים: פרטי, יאיר גרזון
אריה פרידמן, דרורה כהן ואלי אלוש צילומים: פרטי, יאיר גרזון

פיצול בסיעה הדתית הגדולה במועצה: הבית היהודי מתנער מאלוש

חברי הבית היהודי, אחת משלושת הרשימות המרכיבות את הסיעה הדתית הגדולה במועצה, ביקרו בחריפות אמש את יו"ר הסיעה על פרישתו והאשימו אותו כאחראי לכישלון המו"מ הקואליציוני עם ראש העיר. בסיעתו של אלוש מכחישים את ההאשמות

פורסם בתאריך: 26.6.19 13:09

חברי מועצת סניף הבית היהודי ברעננה, יו"ר הרשימה אריה פרידמן וחברת מועצת העיר מטעם הרשימה דרורה כהן, ביקרו אמש בחריפות את פרישתו של יו"ר סיעת 'הרשימה הדתית המאוחדת', עו"ד אלי אלוש, מהקואליציה, והכריזו כי הם מתנערים מהשותפות איתו. כזכור, סיעת 'הרשימה הדתית המאוחדת', המונה שלושה מנדטים, מורכבת משלוש רשימות: 'הבית היהודי', 'מאמינים ברעננה' בראשותו של אלוש, ו'רעננה פלוס' בראשותו של חבר המועצה לורן עייאש.

"מועצת הסניף קוראת לחברי מועצת העיר המשתייכים לציבור הדתי לגלות מנהיגות בשעה קשה זו ולפעול לאיחוי הקרע שנוצר בקרב תושבי העיר", אמרו חברי הבית היהודי בהודעה שפרסמו אמש, "פרישה מהקואליציה בעקבות מצעד הגאווה, בניגוד לדעת רב העיר, הרב פרץ ומרבית רבני הקהילות, משולה למעשה של ילד קטן ששובר את הכלים לאחר שלקחו לו צעצוע מהיד. עלינו לשמור, מתוך הקואליציה, על האינטרסים של הציבור ששלח אותנו. פרישה מהקואליציה הוא מעשה פזיז וחסר אחריות".

עו"ד אלי אלוש. קרדיט: יאיר גרזון

הבית היהודי מתנער מהנהגתו. עו"ד אלי אלוש. קרדיט: יאיר גרזון

בהמשך הפנו חברי סניף הבית היהודי אצבע מאשימה כלפי אלוש בכישלון המו"מ, במהלכו הסיעה בת שלושת המנדטים קיבלה תמורה נמוכה מאוד יחסית לכוח האלקטורלי שלה. "מדהים לראות כי האיש שבגללו נקלענו למציאות שבה הסיעות הדתיות הם בעלות השפעה מועטה בקואליציה, מאשים בכך את כל העולם חוץ מאשר את עצמו", נכתב בהודעה, "לאחר הבחירות לעירייה, בעת המו"מ הקואליציוני עם ראש העיר, השיגה הרשימה הדתית המאוחדת בראשות נציג "הבית היהודי", הסכם עם ראש העיר שהעניק לרשימה תפקיד סגן בשכר, אחריות על למעלה מאגף וחצי, ושותפות מלאה בהנהגה. אלוש, מתוך מניעים אישיים גרידא, סירב לחתום על ההסכם. במקום דרך של שותפות עם ראש העיר שבה השגנו את ההסכם, בחר אלוש בדרך של "מאזן אימה" ושל "הכול או לא כלום", אסטרטגיה שנכשלה טוטאלית כשראש העיר, שחיכה חודש ימים לתשובתו של אלוש, חתם הסכם עם רשימות אחרות. אלוש במו ידיו הפך את הרשימה הדתית משותפה מרכזית בקואליציה לסרח עודף".

חברי סניף הבית היהודי, סיימו את דבריהם כשהזמינו את חיים גולדמן, יו"ר סיעת 'באמונה', להצטרף אליהם. "עתה עם שינוי המצב הפוליטי, אנו מצפים מראש העיר להחזיר לנו סמכויות בפועל תוך גילוי אחריות ציבורית לתושבי העיר בכלל ולציבור הדתי בפרט. "הבית היהודי" פועל באחדות ושיתוף פעולה עם לורן עייאש מ"רעננה פלוס" ומזמין לשותפות זו גם את סגן ראש העיר חיים גולדמן לפעול כתף אל כתף לטובת תושבי העיר. אין ספק כי פרישתו של אלוש תאפשר את האחדות בינינו, תגביר את מידת השפעתנו בתוך הקואליציה ובשיתוף פעולה עם ראש העיר נפעל לקדם ולהוביל את העיר להישגים משמעותיים".

חיים גולדמן

שותף חדש? חיים גולדמן

בסיעתו של אלוש, 'מאמינים ברעננה', הכחישו שהאשמה לכשל במשא ומתן היא של אלוש בלבד. "הציעו לנו לפני הבחירות סגן בשכר, אחרי הבחירות זה ירד לחצי סגן בשכר, ואז התחילו ויכוחים בין פרידמן לאלוש – מי צריך לקבל את הסגנות", אומר יורם סילברמן מסיעת 'מאמינים ברעננה', "לא השכילו לחלק אותה. שני הצדדים התווכחו ביניהם ובסוף זכו במה שנשאר בסיום המשא ומתן הקואליציוני. צריך שניים לטנגו, מה שהבית היהודי פרסמו זה חצאי אמת במקרה הטוב. זה לא אחד אשם. מה שהבית היהודי אמרו – לא תקין. זה בעיניי חילול השם".

גם בסביבתו של פרידמן היו כאלה שטענו כי האשמה בכשל המו"מ היא הדדית. "אני לא מסכים עם ההשתלחות באלי אלוש", אומר מקורב לרשימת הבית היהודי, "ראיתי את ההסכם שהיה בין אלי אלוש לפרידמן והוא היה פשוט, הם מקבלים חצי חצי מכל דבר שראש העיר נותן. מה שקרה זה שראש העיר נתן חצי סגנות בשכר שאותה אי אפשר לחלק, אף אחד לא ויתר, ובזה התפוצץ כל הסיפור. להאשים רק את אלי אלוש זאת חצי האמת".

מבחינה רשמית, רשימת 'הבית היהודי' צפויה להישאר כרגע תחת הסיעה 'הרשימה הדתית המאוחדת', אך לפעול כחברת קואליציה שכפופה למשמעת קואליציונית ולא למשמעת סיעתית.

מיו"ר סיעת 'הרשימה הדתית המאוחדת' אלי אלוש נמסר: "אגיב בזמן ובמקום הנכון".

מיו"ר סיעת 'באמונה', חיים גולדמן, נמסר: "כפי שקראתי בקמפיין הבחירות גם כעת אני קורא לחברי הסיעה הדתית לתת כתף ולהתאחד במטרה להטיב עם הרוב הדומם של תושבי העיר בכלל והציבור הדתי בתוכם.".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ששי

    בהתחלה הם ביזו ברבים את בנט בקריאות בוז כשהוא עוד היה בבית, ולכן עזב, עכשיו ביזו את איתמר, ועל זה נחרב הבית שביזו קמצה ברבים, כך יחרב הבית היהודי על ביזוי ברבים של בנט ואיתמר, הם לא יעברו את אחוז החסימה, או שלא תקום ממשלת ימין

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר