דירת עמידר ברעננה. צילום סיירת התיקונים של רעננה
דירת עמידר ברעננה. צילום סיירת התיקונים של רעננה

צפו בתמונות: סיירת התיקונים מגייסת כספים לשיפוץ דירת עמידר

הסיירת מנסה את הסכום הדרוש לביצוע עבודות שיפוץ בדירה ששייכת לדיור הציבורי. אמיר פוירמן, חבר הסיירת: "אנחנו מקבלים פניות רבות מדיירי עמידר שחיים בתנאים מחפירים". חברת עמידר: "עבודת הסיירת אינה תחליף לעבודתנו"

פורסם בתאריך: 1.7.19 09:04

"סיירת תיקונים רעננה" ממשיכה בשיפוץ ותיקון בתים בעיר, וכעת פונה לעזרת ציבור התושבים בגיוס של 6,000 שקלים לתיקון ושיפוץ דירה בבעלות חברת השיכון הלאומית 'עמידר'.

"הגענו לדירה שנמצאת בקומת קרקע", מספר אמיר פוירמן, מחברי הנהלת הסיירת, "לפני כשנתיים התפוצץ צינור בקומה מעליהם וכתוצאה מכך גרם נזק מסיבי לדירה שבא ביקרנו. כל חדר הרחצה שלהם וחדר השינה הצמוד מלאים בעובש ופטריות, מחניק שם, הריח פשוט נורא. כמו כן הם מדווחים שיש דליפה מצינור הביוב של הבניין שעובר בחדר הרחצה שלהם. הדיירים בדירה מספרים שפנו לחברת עמידר לפני כשנה וחצי ומיד קיבלו אישור לשיפוץ אבל השיפוץ מעולם לא התחיל".

לתרומות לסיירת תיקונים רעננה ניתן ללחוץ כאן

דירת עמידר. קרדיט: סיירת תיקונים רעננה

דירת עמידר. קרדיט: סיירת תיקונים רעננה

מה אתם מתכוונים לעשות בדירה?

"צריך לקלף את התקרה באופן יסודי, את הקירות ואת הקרמיקות ולעשות את הכל מחדש. מדובר על מספר ימי עבודה ובעבודה מסוג הזה חשוב לעבוד עם קבלן מורשה. בהערכה גסה שיפוץ כזה צריך לעלות כששת אלפים שקלים עבור הקבלן וחומרי הבניה".

דירת עמידר. קרדיט: סיירת תיקונים רעננה

דירת עמידר. קרדיט: סיירת תיקונים רעננה

דירת עמידר. קרדיט: סיירת תיקונים רעננה

דירת עמידר. קרדיט: סיירת תיקונים רעננה

בשבועות האחרונים פעלה סיירת התיקונים לתקן ולשפץ מספר דירות הנמצאות בבעלות 'עמידר', מה שהוביל את פוירמן להטיל ביקורת חריפה על תפקוד חברת הדיור הציבורי.

"סיירת התיקונים רעננה הוקמה לאחר שזיהנו את הצורך של קשישים, נכים ומשפחות נזקקות בשרותי תיקונים קלים בבתים", אומר פוירמן,"הבנו שעם קצת רצון טוב ויכולת, נוכל לסייע לאותם אוכלוסיות מוחלשות ברעננה. לאחרונה אנחנו מקבלים פניות רבות מדיירי עמידר שחיים בתנאים מחפירים. לא יתכן שחברת עמידר מתנהרת מאחריות. סיירת תיקונים רעננה לא באה להוות תחליף לשרות שחברת עמידר מחוייבת לתת לדיירים שלהם. נוצר מצב אבסורדי לחלוטין בו אנחנו נותנים פתרונות לדיירים שלהם במקומם. אנחנו כאן כדי לתת שרות לכל אותם אנשים שידם אינה מסגת ואין להם שום פיתרון אחר. עם זאת אני לא יכול להתעלם מהצורך והמצוקה של התושבים שחיים בדיור הציבורי בתנאים תברואתיים ומבניים ירודים ואינם מקבלים מענה מהחברה. לאחר שפניתי באופן אישי לעמידר וקיבלתי הסבר של 'אין מה לעשות' או 'אין שר אז תקציב', החלטתי להוביל מחאה עד שחברת עמידר תתעורר ותקח אחריות. אנחנו דורשים שהיא תתחיל לטפל באותם משפחות בהקדם. מי שמכיר אותי יודע שאני לא מתכוון לוותר להם עד שהם לא יתחילו לטפל בבעיה. עם זאת, אני גם מזמין אותם לשבת איתנו ולגבש תוכנית ראויה שתיתן פתרון הולם כך שדיירי הדיור הציבורי ברעננה יוכלו לחיות בכבוד ובתנאים נאותים".

אמיר פוירמן. קרדיט: איציק קנטיאמיר פוירמן. קרדיט: איציק קנטי

"החלטתי להוביל מחאה עד שחברת עמידר תתעורר". אמיר פוירמן. קרדיט: איציק קנטי

מחברת עמידר נמסר בתגובה: "בהתאם למדיניות משרד הבינוי והשיכון, פועלת חברת עמידר כדי להרחיב את מלאי הדיור הציבורי, להגביר את קצב והיקף השיפוצים, ולספק לדיירי הדיור הציבורי שירות מיטבי ויעיל. כך הקמנו מוקד שירות מקצועי הזמין לדיירים בכל יום בין השעות שמונה עד שמונה, בארבע שפות, מוקד מיוחד לטיפול מיידי באחזקת "שבר", פיתחנו כלים דיגיטליים המעניקים ללקוחות שירות זמין, בכל עת, ללא צורך בהגעה למרכזי השירות, וכמובן שתקציבי האחזקה והשיפוצים הוגדלו באופן משמעותי. כך נציין כי רק במחוז מרכז הכולל את רעננה, בוצעו בשלוש השנים האחרונות עבודות אחזקה מקיפות בהשקעה כספית הנאמדת במאות מיליוני שקלים, כאשר בשנה וחצי האחרונות רכשנו למעלה מאלף דירות חדשות במחוז, חלקן בעיר רעננה.

"אנו מוקירים ומעריכים את אנשי סיירת השיפוצים העושים עבודת קודש לטובת תושבי העיר, מתוך שליחות ערכית. אולם עבודתם, חשובה ככל שתהייה, אינה תחליף לעבודתה של חברת עמידר, הפועלת כאמור לביצוע עבודות מקיפות בדירותיה, בהתאם לכל הנהלים, ביעילות האפשרית ובכפוף לתקציבים ממשלתיים. נשמח לשלב זרועות עם חברי הסיירת למען דיירי הדיור הציבורי. באשר לדירה המדוברת, אנו קשובים לפניותיה, של בעלת הדירה כך לפני כשנה הוחלף בדירתה חלון בעלות של למעלה מ-12 אלף שקלים, לפני כארבע שנים הוחלפה פלדלת, ולפני כחמש שנים בוצעו מקלחת ומטבח חדשים, כאשר ריצפת הדירה נבדקה ונמצאה תיקנית. איש מקצוע מטעמנו יגיע לדירתה בימים הקרובים לטובת ביצוע עבודות צבע היכן שנדרש".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משפחה עם 10 ילדים....

    ברוך ה שנותרו עוד אנשים עם לב. ולא רק שכל. גם אני בדירת עמידר נאלצתי לשכור פרטי כי חיכיתי שנים שיארגנו את הבית למגורים. הבית כלל עובש מחניק וגועלי כמעט בכל הבית.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר