ירוס שיגוט איילה. הרבה חן בן אור צפוני. קרדיט: סברס צילומים, פרטי
ירוס שיגוט איילה. הרבה חן בן אור צפוני. קרדיט: סברס צילומים, פרטי

בעקבות מחאת בני העדה האתיופית: ערב הידברות מיוחד יתקיים ברעננה

ביוזמתן של ירוס שיגוט איילה והרבה חן בן אור צפוני, יתקיים מחר ערב מיוחד בבית כנסת בעיר, שמטרתו ליצור שיח כנה וישיר על המחאה. בן אור צפוני: "החלטנו לקיים ערב שמפגיש את כל האנשים ברעננה, האתיופים ואלה שאינם אתיופים, שידברו מעבר לטוקבקים"

פורסם בתאריך: 16.7.19 18:43

מפגש ראשון מסוגו יתקיים מחר בבית הכנסת הרפורמי "בית שמואלי" של קהילת רענן, במסגרתו יתקיים שיח על מחאת בני העדה האתיופית שפרצה ברחבי הארץ בשבועות האחרונים. כזכור, המחאה פרצה בעקבות מותו של הנער סלומון טקה ז"ל, שנורה על ידי שוטר. המפגש הוא פרי יוזמתן של שתי תושבות העיר, ירוס שיגוט איילה, והרבה של בית הכנסת בית שמואלי, חן בן אור צפוני.

את הערב צפויה להנחות ולהוביל שיגוט איילה, בת העדה האתיופית בעצמה, בשיח ציבורי על מהות המחאה ותוצאותיה, על הביקורת בציבור על האלימות במחאה, ועל כיצד ניתן להוביל שינוי של ממש בחברה הישראלית בעקבות המחאה. "כבר למעלה משבוע שהמדינה גועשת ורועשת אם ברחובות ואם ברשתות החברתיות, זאת לאחר מותו של הנער סלמון טקה ז"ל שנורה ע"י שוטר", כתבה שיגוט איילה בהזמנה למפגש שפרסמה ברשתות החברתיות, "מה שגרר לאחר מכן, מחאה ששיתקה את המדינה ובעקבותיה התעורר שיח הציבורי. אני נושאת את הזהות של גם וגם: גם ישראלית, גם יהודייה,גם שחורה ותמיד הערבוב הזה היה אחד הדברים הכה חזקים אצלי. אולם מאז המחאה והשיח לאחריה אני מסתובבת סהרורית ומרגישה כנווד בתוך ביתי שלי, הלא היא ארצי, מדינתי? דווקא בשעת משבר זו. אני חשה שאנחנו צריכים לדבר, להקשיב ולשנות את המציאות שאנחנו חיים בה. להפוך את החברה שלנו לסולידרית יותר ולשיח נטול דעות קדומות".

למרות שהאירוע הוא אפוליטי, מטה כחול לבן רעננה נרתם לעזרתן של בן אור צפוני ושיגוט איילה בארגון הערב. בנוסף, חברת הכנסת פנינה תמנו שטה ממפלגת 'כחול לבן' צפויה לשאת דברים.

ירוס שיגוט איילה. קרדיט פרטי

ירוס שיגוט איילה. קרדיט פרטי

"הכרנו דרך הפרויקט עליו היא אחראית – 'זיכרון בסלון', ואחר כך בתיקון ליל שבועות היא סיפרה בבית הכנסת על המסע שלה באתיופיה'", אומרת הרבה חן בן אור צפוני, הרבה של בית הכנסת הרפורמי בקהילת 'רענן', "נוצר קשר נורא חזק, היא נתנה תחושה של אישה צעירה שמנהיגה ומחברת בין הקהילה האתיופית לקהילה הרחבה בארץ, וזה נתן תחושה שזה חלק מהסיפור שלנו, של ישראל. של איזו חברה אנחנו רוצים להיראות, לא רק של האתיופים. כשהסיפור של סלומון טקה ז"ל עלה בתקשורת, דבר הראשון שעשיתי זה להתקשר אליה. אמרתי לה שאנחנו חייבות לעשות משהו בקהילות שלנו. משהו שקשור להידברות, ובשבוע שעבר  החלטנו שזה מה שנעשה, החלטנו לקיים ערב שמפגיש את האנשים ברעננה, האתיופים ואלה שאינם אתיופים, שידברו מעבר לטוקבקים, מעבר למה שרואים בחדשות. שאומרים 'אוי הם נורא אלימים' או 'זו הבעיה של הממשלה ולא שלנו'. השאלה היא איך החברה הישראלית תיראה, איך אנחנו מתייחסים לאנשים מסביבנו, ומשם הערב הזה נולד. בית שמואלי בקהילת רענן רואים את חלקם בשליחות הישראלית לקדם פעילויות של 'תיקון עולם'".

הרבה חן בן אור צפוני. קרדיט: סברס צילומים

הרבה חן בן אור צפוני. קרדיט: סברס צילומים

המפגש יתקיים מחר, יום רביעי, ה-17 ביולי, בשעה 20:30 בית הכנסת 'בית שמואלי' ברחוב פרדס משותף 94. הכניסה היא ללא תשלום, המעוניינים להירשם למפגש יכולים לעשות זאת כאן

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר