עו"ד אלי אלוש. צילום יאיר גרזון
עו"ד אלי אלוש. צילום יאיר גרזון

האם תחתם אמנה חדשה ברעננה בין הציבור הדתי לחילוני?

חבר המועצה עו"ד אלי אלוש, יוזם הקמת ועדה מיוחדת בשיתוף נציגים מהציבור הדתי והחילוני, שתנסח אמנה חדשה שתגבש את עקרונות הסטטוס קוו ברעננה

פורסם בתאריך: 18.7.19 19:02

עו"ד אלי אלוש, יו"ר סיעת 'הרשימה הדתית המאוחדת', הגיש הצעה לסדר היום של ישיבת המועצה הקרובה, במסגרתה יצביעו חברי המועצה על התחייבותם לחתום על אמנה, שתפקידה יהיה לשמר את הסטטוס קוו בין הדתיים לחילונים בעיר עד סוף הקדנציה. הרקע להצעה, הוא לדברי אלוש "האירועים החמורים האחרונים שהתקיימו במרחב הציבורי ברעננה", ביניהם מצעד הגאווה ועבודת התקנת תאורה שבוצעה בשבת מטעם עיריית רעננה.

על פי הצעתו של אלוש, האמנה עצמה, עליה יחתמו חברי המועצה, תנוסח עד סוף השנה הנוכחית "על ידי ועדה שתורכב מנציגי כל המגזרים, רבנים, מובילי דעת קהל מכל המגזרים, חילונים ודתיים כאחד, וכן נבחרי ציבור ואקדמיה ובברכת הרב הראשי הרב יצחק פרץ".

באמנה זו, ינוסחו כללים ברורים בנוגע לנקודות חיכוך עתידיות בעיר, כגון תחבורה ציבורית בשבת ושמירה על המרחב הציבורי, וכן מינוי גוף מצומצם שיהיה אחראי לפתרון משברים וסכסוכים בעניינים אלו.

"לאור הקיטוב המיותר והמסוכן שנוצר בין דתיים לחילונים ובעקבות אירועי מצעד הגאווה ומה שהתלווה לכך וההתלהמויות משני הצדדים, מה שאני מציע זה להחזיר עטרה ליושנה", אומר אלוש, "צריך לשקם את מרקם היחסים בין דתיים לחילונים, מרקם מאוד חשוב למען עתידם של כל התושבים ברעננה, דתיים וחילונים, צריך להפסיק את הקיטוב. ולכן אני מציע הצעה מאוד פרקטית, שאני בטוח שגם החילונים וגם הדתיים בקרב חברי המועצה וגם ראש העיר עצמו, צריכים לאמץ אותה.

"היא אומרת דבר מאוד פשוט – בואו נמנה ועדה בלתי תלויה שתהיה מורכבת מאנשים, לא פוליטיקאים, מומחים כל אחד בתחומו, שיבואו משני צדי המתרס וינסו להגיע לאיזשהו מתווה. אני נותן להם את הארבעה חודשים זמן, ללבן את הסוגיות, להגיע למתווה, לשים על השולחן את כל המחלוקות, עם המלצה למועצת העיר, שמועצת העיר תאמץ אותה איך אנחנו ממשיכים לחיות הלאה. כי להשאיר את המצב כמו שהוא היום, זה דבר חמור ומסוכן מאוד".

כזכור, בעקבות קיומו של מצעד הגאווה בחודש שעבר, אלוש הכריז על פרישתו מהקואליציה. בעקבות כך, שני חברי סיעתו, דרורה כהן ולורן עייאש, נשארו בקואליציה, כאשר הוא מכהן כחבר אופוזיציה לצד סיעת מרצ.

הצעתו של אלוש להעלות לסדר היום את יצירת האמנה לשמירה על הסטטוס קוו, תעלה להצבעה בישיבת המועצה הקרובה, ה-24 ביולי. אם יחליטו חברי המועצה ברוב קולות להכניסה לסדר היום, יצביעו על ההצעה עצמה ויבחרו האם לאמץ אותה.

מחברי המועצה לורן עייאש ודרורה כהן נמסר: "הנושא מאוד חשוב לנו, ‏זה כבר בטיפול ובשיתוף פעולה עם ראש העיר. ה‏החלטה המגובשת תישמע בישיבת מועצת העיר, ‏נגיע להסכמים משותפים מתוך הידברות וסובלנות אחד עם השני".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. א

    הוא לא מיצג את רוב הציבור הדתי בעיר.
    לרוב לא הפריע שנערים ונערות מהצופים צעדו עם דגלים ובלבוש הולם ומכבד.
    רק לפוליטיקאים זה הפריע והם רוצים ליצור תחושת איום לדתיים. הם מפחדים שאם יהיה יותר מידי שקט דתיים יצביעו לאו דווקא למפלגות דתיות אז בכוונה הם יוצרים מלחמות על כלום. למי הפריע שקבלן חיצוני שכל העובדים שלו ערבים החליפו נורה בשבת.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה אחוז הדתיים בוועדה ? האם משקף את היחס בקרב הציבור?

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר