אילן כהן. קרדיט: הליכוד סניף רעננה
אילן כהן. קרדיט: הליכוד סניף רעננה

בגלל האח: טענות של חברי מועצה ביחס למינויו הצפוי של אילן כהן

כהן צפוי להתמנות בישיבת המועצה הקרובה ליו"ר ועדת רישוי עסקים, אולם מספר חברי מועצה טוענים כי קיים במינויו חשש לניגוד עניינים, מכיוון שאחיו יועץ בטיחות במקצועו שמסייע לעתים לעסקים בעיר לקבל רישיון. כהן: "אמרתי ליועצת המשפטית שאין שום ניגוד עניינים"

פורסם בתאריך: 24.7.19 12:36

בישיבת המועצה שתתקיים היום (רביעי), צפויים חברי המועצה להצביע על חילופי גברי בוועדות השונות, זאת עקב פרישתו של עו"ד אלי אלוש מהקואליציה וסיום תפקידיו בוועדות השונות. בין חילופי הגברי שתבקש הנהגת העירייה לבצע, יש גם את מינויו של אילן כהן מסיעת הליכוד לתפקיד יו"ר ועדת רישוי עסקים, במקומו של אלוש.

עקב ההחלטה למנות את כהן לתפקיד, נשמעו קולות במועצה החוששים מניגוד עניינים, שכן אחיו של אילן כהן, מיקי כהן, משמש כיועץ בטיחות המלווה עסקים בעיר בדרך לקבלת רישיון. יש לציין כי יו"ר ועדת רישוי עסקים אינו אחראי באופן ישיר על מתן רישיון עסק, אך הוא נחשב לבעל השפעה על מחלקת רישוי העסקים ועל קביעת מתווה המדיניות למתן רישיונות עסק.

"יש פה פגיעה באמון הציבור", אומר אחד מחברי המועצה, "המינוי הזה הוא פסול. לא בגלל האיש, אלא בגלל החשש של הימצאותו של האיש בניגוד עניינים. אני חושב שראש העיר נוהג כאן בחוסר אחריות, כשהוא ממנה אדם שהוא יודע מראש שנמצא בחשש לניגוד עניינים".

מי שבסופו של דבר יקבע את מינויו של כהן היום, הם חברי המועצה דרך הצבעה, זאת אם לא תהיה התנגדות מטעם היועצת המשפטית לעירייה.

מיקי כהן מסר בתגובה: "אנחנו לא קשורים אחד לשני. אני מלווה עסקים באופן עצמאי, והוא יהיה אחראי על הועדה. הוא לא אחראי על מתן רישיונות לעסקים".

אילן כהן מסר בתגובה: "אני לא יודע מה אחי עושה, אני יודע שהוא יועץ בטיחות. הוא בחיים לא פנה אלי, גם כחבר מועצה, לעזרה. קיבלתי טלפון מהיועצת המשפטית, ואמרתי לה שאין שום ניגוד עניינים בכניסה לתפקיד החדש שלי, אין לי שום קשר, בדרכי אני תמיד פועל על פי החוק. אחי מסתדר טוב יותר ממני. יש אנשי מקצוע שבודקים את הבקשה לרישוי, כל מה שגורמי המקצוע ימליצו לי על פי חוק, אם עסק עומד בכל הקריטריונים, מגיע לו רישוי. יותר מזה, כל עסק שאחי יהיה מעורב בו, אבקש להיעדר מהדיון בו".

תגובתה של עיריית רעננה טרם התקבלה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר