עיריית רעננה צילום עזרא לוי
בניין עיריית רעננה צילום עזרא לוי

נדחה שוב: השימוע של עיריית רעננה במשרד הפנים יתקיים רק לאחר הבחירות

משרד הפנים דחה שוב את השימוע של עיריית רעננה בעניין מעמדה כעיר איתנה, לסוף חודש ספטמבר. במקביל, חברת S&P הודיעה על דירוג אשראי מושלם לעיריית רעננה, בין היתר בזכות "צעדים לריסון ההוצאות" שננקטו בעירייה

פורסם בתאריך: 5.8.19 13:11

משרד הפנים דחה את השימוע שהיה מיועד להתקיים ביום רביעי הקרוב, 7 באוגוסט, בעניין המשך מעמדה של עיריית רעננה כעיר איתנה. השימוע נדחה ל-22 בספטמבר, חמישה ימים לאחר הבחירות הארציות, זאת לדברי משרד הפנים מטעמי לוחות זמנים.

כזכור, שר הפנים אריה דרעי זימן את ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, ומנכ"ל העירייה, אריאל הילדסהיימר, לשימוע בסוף חודש מאי האחרון, זאת שלאחר שחשף את כוונתו לבטל את מעמדה של רעננה כעיר איתנה. על פי המכתב שנשלח על ידי משרד הפנים, הסיבה לביטול מעמדה של עיריית רעננה כעירייה איתנה נעוצה בגירעון שוטף בדו"ח הכספי של 2017, שעמד על כ-5 מיליון שקלים בקופת העירייה. על פי פקודת העיריות, גירעון שוטף הוא אחד מהתנאים לפיו משרד הפנים רשאי לבטל ברשות מקומית את המעמד הנכסף של עירייה איתנה.

הזימון לשימוע שנשלח ממשרד הפנים

הזימון לשימוע שנשלח ממשרד הפנים

נכון לשנת 2019, רעננה היא אחת מ-29 רשויות מקומיות שנחשבות ל-"רשויות איתנות" על פי משרד הפנים, לצד שכנותיה כפר סבא, הוד השרון והרצליה. מעמד רשות או עירייה איתנה, מקנה עצמאות רבה: הוא מקנה פטורים מקבלת אישורי הממשלה בנושאים כמו אישור תקציב העירייה, אישור מחיקת חובות ומקנה עצמאות רבה בכל הנוגע לביצוע עסקאות במקרקעין, בין אם מדובר בהשכרה לטווח ארוך או מכירה של קרקעות השייכות לעירייה. אובדן המעמד של "עיר איתנה", יהפוך את רעננה לתלותית יותר במשרדי הממשלה ובמשרד הפנים בפרט, ויאט תהליכים כמו מכר קרקעות או אישור וניהול תקציבים, ובכך יגרע מכוחה המוניציפלי של עיריית רעננה. בכיר בעירייה מספר כי ביטול המעמד יפגע קשות ברעננה, ויגרום לה לאבד חלק ניכר מההתנהלות העצמאית שלה.

במקביל, עיריית רעננה זכתה לבשורה אופטימית: לפני מספר ימים פורסם דירוג האשראי של חברת S&P, שדירגה את עיריית רעננה בדירוג האשראי הגבוה ביותר שניתן בישראל – ilAAA, אותו הדירוג שניתן לעירייה בשנה שעברה. הדירוג מעיד על איתנותה הפיננסית של הרשות ועל מדיניותה הכלכלית האחראית ואיזונה התקציבי. בדו"ח נכתב, כי הדירוג ניתן למרות תוצאות חלשות בתחום הפיננסי של העירייה בשנת 2018, ובין היתר בזכות תכנית התייעלות כלכלית לשנת 2019 ו-"צעדים לריסון ההוצאות" שננקטו בעירייה. דירוג האשראי הגבוה שניתן לעירייה, יחד עם תכנית ההתייעלות הכלכלית שהציג ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, יכולים לסייע לרעננה בשימוע הקרוב לשמור על מעמדה כעיר איתנה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר