מיניבוס. צילום עזרא לוי
מיניבוס. צילום עזרא לוי

בישיבת המועצה הקרובה: מרצ תבקש להפעיל תחבורה ציבורית בסופי שבוע

סיעת האופוזיציה תבקש להעלות לסדר היום הצעה, על פיה תפעיל עיריית רעננה שירות הסעות של חברת תחבורה ציבורית בימי שישי ושבת. וינטראוב: "עוצמה אמיתית אל מול מבחן הפלורליזם והעקרון של 'חיה ותן לחיות""

פורסם בתאריך: 21.8.19 08:18

סיעת מרצ רעננה חופשית, הודיעה כי ביקשה להעלות לסדר היום של ישיבת המועצה הקרובה הצעה להפעלת תחבורת פנאי בסופי שבוע ברעננה. במסמך ההצעה לסדר היום ששלחה רונית וינטראוב, יו"ר הסיעה, ציינה כי "היעדר פתרון תחבורתי בסופי שבוע פוגע באוכלוסיית הצעירים בעיר, מונע ממשפחות מעוטות יכולת שאינן יכולות להחזיק רכב להתנייד בתחבורה ציבורית, ומונע ממשפחות שבאפשרותן להחזיק רכב, לוותר עליו.

"עיריית רעננה תבחר על פי דין חברת הסעות שתפעיל עבורה שירות של תחבורה ציבורית בערבי שישי ובשבתות", נכתב בפנייתה של וינטראוב למועצת העיר, "ההתנהלות תהיה מבוקרת ומפוקחת מתוך מחשבה על צרכי האוכלוסיות השונות המשתמשות בשירות זה. התחבורה בשבת תשרת את המבקשים להגיע למקומות שמחוץ לעיר ולמקומות בילוי בתוך העיר. ההחלטה על דרך מימון ושיעור הסבסוד של השירות תיגזר משיקולי תקציב, תוך מחשבה תחילה והתחשבות באופייה המיוחד של כל אוכלוסייה הצורכת את השירות. מבקשים אנו מראש העיר ומחברי המועצה להעלות את הנושא ולאמץ את הצעת ההחלטה ובכך להראות עוצמה אמיתית אל מול מבחן הפלורליזם והעיקרון של "חיה ותן לחיות" , כמו גם מבחן ההתחשבות ההדדית וההכרה כי הצעת ההחלטה מייצגת את רוב אוכלוסיית העיר".

רונית וינטראובצילום תומר נויברג

האם הצעת הסיעה תתקבל? רונית וינטראוב, יו"ר סיעת מרצ. צילום תומר נויברג

יש לציין כי זו לא הפעם הראשונה שמרצ מבקשת לפעול למען תחבורה ציבורית בשבת, אחד הנושאים החשובים ביותר הנמצאים על קו התפר של הסטטוס קוו ברעננה. בתחילת השנה פירסמנו כאן ב-"צומת השרון", כי לפני כשנה וחצי החלו מגעים בין חברי סיעת "מרצ" לבין ארגון "נוע תנוע", ארגון ללא מטרות רווח שמפעיל תחבורה ציבורית בשבת בגבעתיים, תל אביב, באר שבע ולאחרונה גם בטבריה, אך לדברי מרצ היוזמה נעצרה מפאת חוסר במשאבים למימון היוזמה.

בעקבות פרסום פנייתה של וינטראוב, גורם בכיר בעיריית רעננה אמר: "במשך עשרים שנה היא ישבה כשותפה בכירה בקואליציה ולא קדמה את הנושא, ולא הפעילה אוטובוסים בשבת. אם היא באמת רצתה לקדם את הנושא היו לה את כל האפשרויות לעשות זאת. זה רק מוכיח שמדובר בהצעה שכל מטרתה לנסות ולנגח פוליטית את ראש העיר ולייצר עוד כותרת בעיתון".

גם עו"ד אלי אלוש, יו"ר הסיעה הדתית הגדולה במועצה – הרשימה הדתית המאוחדת, הגיב על פנייתה של וינטראוב: "למרות שמדובר בהצעה פופוליסטית של מרץ, שנועדה לצורכי תעמולת הבחירות הארציות אני מקווה שראש העיר יביע עמדה פומבית חד משמעית שדוחה לחלוטין את ההצעה המסוכנת הזו".

מועד ישיבת המועצה הקרובה טרם נקבע. חברי המועצה יצביעו על ההצעה של מרצ להעלות את היוזמה לסדר היום. אם תתקבל ברוב קולות, יצביעו בשנית חברי המועצה על אימוץ היוזמה לתחבורה ציבורית בשבת.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אנה מרעננה

    למה לא בעצם ?
    למה לחרדים לסרב לכל הצעה ?
    החילונים יצאו מרווחים והדתיים לא יפסידו.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר