מתחם מופת
מתחם מופת

זה סופי: מתחם מופת המיתולוגי יהפוך לפרויקט מסחר ומגורים

למרות ההתנגדויות, הועדה המקומית לתכנון ובניה אישרה סופית את התכנית להריסת המתחם ובניית מתחם מגורים, מסחר ומשרדים במקומו

פורסם בתאריך: 23.10.19 14:24

הועדה המקומית לתכנון ובניה, אישרה לאחרונה באופן סופי את הריסת מתחם מופת המיתולוגי, והקמה של מרכז מגורים, מסחר ומשרדים במקומו. במקום בו פעם עמד הקולנוע המפורסם של רעננה, צפוי לקום בקרוב לבניין בן שבע קומות עם 156 יחידות דיור וחזית מסחר. בנוסף, הועדה אישרה בניה של מרתף בן 3 קומות, שצפוי לשמש כחניון תת קרקעי.בנוסף לשטחים אלו, כ-500 מ"ר יוקצו למבנה ציבור (גן ילדים, בית כנסת וכד').

מתחם מופת

מתחם מופת

לאחר הגשת התכנית הראשונית של המתחם, הגישו מספר צדדים את התנגדותיהם לתכנית, ביניהם בעלי דירות מרחוב בורוכוב 17, הנמצא בצד העורפי של המתחם, ונציג בית הכנסת שנמצא במתחם. גם סיעת האופוזיציה מרצ, ניסתה בעבר למנוע את הפיכתו של המתחם למתחם מסחר-מגורים פרטי. זו לא הגישה התנגדות רשמית לועדה המקומית, אלא ניסתה למנוע את התכנית דרך ישיבת מועצת העיר, ללא הצלחה. כך בישיבת הוועדה המקומית לתכנון ובניה האחרונה, נציגת מרצ, עדית דיאמנט, הצביעה פה אחד עם שאר חברי הוועדה על שינוי המתחם. "זה כבר קרב אבוד", אומרת דיאמנט, "איך אומרים? מים מתחת לגשר".

מתחם מופת, הממוקם בתחילת רחוב אליעזר יפה, קיים כבר מאז שנות החמישים ברעננה, על שטח שהיה בעבר בבעלות הסתדרות העובדים. המתחם מוכר לתושבי רעננה כחלק מהנוף הנוסטלגי של רעננה המושבה, ושימש בעבר בין היתר כבית לקולנוע "אורות" ההיסטורי. באמצע שנות ה-80, שופץ קולנוע "אורות" והפך לחלק מרשת היכלי התרבות של הסתדרות העובדים, "מופת", מכאן שם המתחם. בשנות ה-2000 הקרקע נמכרה ליזמים פרטיים ולפני כשנתיים וחצי, נהרסו חלק מהמבנים בשטח, ובמקומם הוקם חניון באישור שינוי יעוד חורג. כיום רק בניין אחד עוד נשאר מהמתחם המקורי משנות ה-50, והוא משמש כבית כנסת.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר