ד"ר מרדכי קידר. צילום: אמיל סלמן
ד"ר מרדכי קידר. צילום: אמיל סלמן

ארגון 'בצלמו' נגד העירייה: דורש לא לבטל את הרצאתו של ד"ר מוטי קידר ברעננה

ארגון זכויות האדם פנה לעו"ד דינה זילבר, המשנה ליועמ"ש לממשלה, בבקשה להפוך את החלטת העירייה לבטל את ההרצאה. "מדובר בסתימת פיות", כתב מנכ"ל הארגון שי גליק

פורסם בתאריך: 4.11.19 18:31

סערת ביטול הרצאתו של ד"ר מרדכי קידר נמשכת: לאחר שעיריית רעננה ביטלה את הרצאתו בעקבות דבריו בהפגנת הימין בנוגע לרצח ראש הממשלה יצחק רבין, ארגון זכויות האדם 'בצלמו – זכויות אדם ברוח יהודית' פנה ללשכת היועמ"ש לממשלה בבקשה לדרוש מעיריית רעננה להפוך את ההחלטה. הפנייה נעשתה על ידי שי גליק, מנכ"ל הארגון, והופנתה למשנה ליועמ"ש, עו"ד דינה זילבר, אשר אחראית על ענייני המשפט הציבורי-מנהלי בלשכת היועמ"ש.

שי גליק. מנכ"ל 'בצלמו'. קרדיט: פרטי

"מדובר בסתימת פיות קשה". שי גליק. מנכ"ל 'בצלמו'. קרדיט: פרטי

"כמו כל עם ישראל שמעתי את דבריו של מרדכי קידר", כתב גליק בפנייתו, "כמובן שיש סוברים שמדובר בדברי הבל, אולם דברים אלה הינם חוקיים לגמרי. וככל שלא, מוזמנת המשטרה לחקור אותו. אבל עיריית רעננה משמשת כסותמת פיות ומונעת ממנו להרצות".

"מדובר בצעד לא חוקי ואני דורש ממך להבהיר זאת מידית לראש עיריית רעננה", הוסיף גליק במכתבו, "אדגיש, מדובר בסתימת פיות קשה, ולא ייתכן שלא ישמע הקול שלך כמו שנשמע אינספור מקרים הפוכים. וכן שישמע בצורה מידית".

כזכור, ביום חמישי האחרון ביטלה העירייה את הרצאתו של ד"ר מרדכי קידר, מרצה באוניברסיטת בר אילן, בעקבות דבריו בהפגנת הימין בכיכר גורן בפתח תקווה. ד"ר קידר התייחס דאז לרצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, וטען כי קיימת סבירות גבוהה שיגאל עמיר לא רצח אותו.

בעירייה סיפרו, כי יממה לאחר דבריו בהפגנה שעוררו סערה, החליטו לבטל את הרצאתו, שהייתה מיועדת להתקיים במסגרת "תכנית המכללות" העירונית. קידר הוא מזרחן ומרצה במחלקה לערבית באוניברסיטת בר אילן, והיה מיועד להרצות ב-11 בנובמבר בשפה האנגלית, בנושא המזרח התיכון, יממה לאחר יום הזיכרון ה-24 לראש הממשלה יצחק רבין.

"אנחנו לא חושבים שבאותה העיר שעושים טקס להירצחו של רבין, יום אחרי על במת העיר יכול להופיע מישהו שמתבטא בצורה כזאת", אמר גורם בעירייה לאחר ביטול ההרצאה, "הודענו לו שההרצאה מבוטלת, לגבי המשך הסדרה, נחשוב מה לעשות".

מעיריית רעננה לא נמסרה תגובה.

תגובת משרד המשפטים תובא כשתתקבל.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. המומה

    מי אלה, בצלם? זה לא אלה שפועלים נגד המדינה בכל העולם? מאיפה להם עזות המצח?

  2. מרים

    עיריית רעננה מפחדת מה יגידו אחרים ולכן נסחפת בגל האופנתי. מעניין שאותם גורמים שפוסלים את ד"ר קידר דווקא שותקים כאשר מרצים באוניברסיטאות שונות משפילים את חיילי צה"ל ומגנים את מדינת ישראל שמשלמת את משכורתם. שם לא שמענו שום צעקה כי בשם הדמוקרטיה זה מותר….. אבל כשבצד הימני ישנן התבטאויות לט לטעם השמאל הצעקני- פתאום יש לחץ לביטול אירועים. כך גם במקרה דל הרב פירר. ההחלנה משתלטת עלינו בגסות

  3. אסתר המלכה

    וחופש הביטוי מה יהא עליו?
    כמה קל לסתום פיות.
    בוז רעננה בוז

  4. אורי

    הייתה לי הרגשה שממדרים את דוקטור קידר לא שומעים אותו בתוכניות הרדיו והטלווזיה יותר.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר