הרשימה הדתית המאוחדת: עו"ד אלי אלוש, לורן עייאש, דרורה כהן. צילומים: יאיר גרזון, פרטי
הרשימה הדתית המאוחדת: עו"ד אלי אלוש, לורן עייאש, דרורה כהן. צילומים: יאיר גרזון, פרטי

מו"מ קואליציוני עם הסיעה הדתית: האם אלוש צפוי לחזור לקואליציה?

חודשים ארוכים שחברי הסיעה, לורן עייאש ודרורה כהן, מנהלים משא ומתן על הישארותם בקואליציה. כעת קיימת אפשרות שיו"ר הסיעה שעזב לאופוזיציה, אלי אלוש, יצטרף חזרה לשורות הקואליציה

פורסם בתאריך: 6.11.19 17:59

האם הסיעה הדתית הגדולה במועצה, צפויה לחתום על נספח חדש להסכם הקואליציוני? בחודשים האחרונים, מנהלים שניים מחברי הסיעה, לורן עייאש ודרורה כהן, מו"מ על הישארותם בקואליציה, באמצעות נספח חדש להסכם הקואליציוני. כזכור, הסיעה הדתית עברה טלטלה לאחר שיו"ר הסיעה, אלי אלוש, פרש לספסלי האופוזיציה לאחר קיום מצעד הגאווה הראשון בעיר. מיד לאחר פרישתו של אלוש לאופוזיציה והוא הודח מהוועדות בהן כיהן. בשל כך, החלו שני חברי הסיעה שנותרו בקואליציה, כהן ועייאש, במו"מ על כינון נספח חדש להסכם הקואליציוני, בינם לבין ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא.

מסמך פנימי שהגיע לעיתון "צומת השרון", חושף חלק מהדרישות האפשריות של הסיעה הדתית במו"מ. על פי המסמך, עייאש מבקש לכאורה לקבל בין היתר, הקצאת קרקע לבית כנסת לקהילה הצרפתית "קל חיים" ברחוב אחוזה 56, והקצאת קרקע נוספת למרכז קהילתי לקהילה הצרפתית ברחוב הרצל. עייאש טען תחילה כי המסמך שהגיע לצומת השרון הוא מסמך אישי שלו שנועד לשימוש פנימי, אך לאחר מכן, עייאש סתר זאת, וטען כי הוא לא כתב את המסמך, אלא גורם אחר אשר מקורב לסיעה, וכי אין לו קשר ליצירת המסמך. עייאש גם טוען כי אמנם חשב לבקש הקצאות קרקע כחלק מדרישות המו"מ, אך זה ירד מהפרק לאחר שנודע לו כי הדבר אינו אפשרי, שכן הקצאת קרקעות נעשית דרך וועדת ההקצאות, ולא דרך הסכמים קואליציוניים.

"מהר מאוד ידענו שעניין ההקצאות זה משהו שלא ניתן לבקש", אומר עייאש, "אז זה בכלל לא לעניין, זה ירד מהפרק וזה לרלוונטי. רצינו לבקש המון דברים, כדי לקבל מעט מאוד, וכרגע לא קיבלנו שום דבר. ההסכם רחוק מלהיות מוכן וגמור".

מסמך נוסף שהגיע ל-"צומת השרון", מציג טיוטה לנספח להסכם קואליציוני, שהיה מיועד להיחתם בין עייאש, לבין סיעתו של ברוידא. על פי אותו הנספח, עייאש היה מיועד להתמנות לראש מינהל קהילה ל-20 חודשים, ולסגן ראש העיר ללא שכר ל-10 חודשים. למרות זאת, הצדדים לא חתמו על הנספח, והמו"מ בין הצדדים הגיע שוב למבוי סתום.

בעיה נוספת שהתעוררה בכינון ההסכם הקואליציוני החדש של הסיעה הדתית, הוא האפשרות של חזרתו של אלוש לקואליציה, שטורפת את הקלפים ועלולה לשנות את תוואי ההסכם. גורמים המקורבים לראש העיר, אישרו כי אלוש הביע נכונות לחזור לקואליציה, אך טרם החלו מגעים בנושא. ביום שני האחרון התקיימה פגישה בין חברי הסיעה לבין הרב יצחק פרץ, שנועדה להרגיע את הרוחות ולמצוא פתרון. גורם המקורב לסיעה מספר כי בתום הפגישה, חברי הסיעה לא הגיעו להסכמה.

"אלוש ביקש לחזור לקואליציה", אומר עייאש, "אמרנו לו שאין שום בעיה, אך אמרנו לו שאנחנו לא רוצים לחזור אחורה, לחלוקה בהסכם הקואליציוני המקורי". "לורן מתנהג בצורה לא ראויה ולא מכבדת, ובניגוד להסכם קואליציוני חתום", אומר מנגד מקורב לאלוש, "לצערי הרב, תאוותו של לורן חשוב לו יותר מלכבד הסכמים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר