עו"ד אסף זמיר, שמואל רחמים, רמי לבנת, עו"ד רועי נחום. קרדיט: פרטי
עו"ד אסף זמיר, שמואל רחמים, רמי לבנת, עו"ד רועי נחום. קרדיט: פרטי

נדחתה הבקשה לעיכוב: תושבים יוכלו לדרוש מהעירייה את החזר הארנונה

בית המשפט המחוזי קבע כי העירייה תחזיר לתושבים מיסים שניגבו בגין שטחים מקורים מסויימים, העירייה ערערה וביקשה במקביל לעכב את הביצוע עד להחלטה בערעור, בקשה שנדחתה

פורסם בתאריך: 11.12.19 08:52

בית המשפט העליון דחה את בקשת עיריית רעננה לעיכוב פסק הדין בנושא החזרי הארנונה וקצב תקופה בת שלושה חודשים, במהלכם על העירייה לשלוח הודעה פרטנית לכל תושב על זכאותו לדרוש את ההחזר המגיע לו. בשלב זו יושבו כספים רק לתושבים אשר ישיבו באופן אקטיבי להודעת העירייה.
כפי שהתפרסם בצומת השרון בחודש יולי השנה, בית המשפט המחוזי קיבל תביעה ייצוגית כנגד עיריית רעננה, שהגישו שני תושבי העיר, שמאול רחמים ורמי לבנת, שיוצגו על ידי עורכי הדין אסף זמיר ורועי נחום ממשרד זמיר, נחום ושות' ברעננה, בגין גביית ארנונה שלא כדין. בתביעה נטען כי על פי צו הארנונה של עיריית רעננה, לא ניתן להטיל מס בגין שטחים מקורים שאינם תחומים בשלושה קירות. בפסק הדין נקבע, כי כל בית אב אשר העירייה הכלילה בשטח לחיוב ארנונה שלו שטח מקורה שאינו תחום בשלושה קירות, זכאי להשבה וזאת משנת 2009 ועד לשנת 2019. העירייה טענה מנגד, כי על פי צו הארנונה, הותר לה לחייב ארנונה בגין כל שטח מקורה גם אם אינו סגור בשלושה קירות. כאמור בית המשפט דחה את טענותיה של עיריית רעננה, ואף את הטענות בתצהירו של הגזבר לשעבר אמיר ברטוב, שטען כי הפחתת שטחים מהותיים לחיוב בארנונה תביא לפגיעה קשה בתקציב העירייה ולפגיעה בתושבים שלא יקבלו שירות ברמה הראויה. על פי האומדן בתצהיר של ברטוב הגזבר לשעבר מדובר על מעל ל-20 מיליון שקלים להם זכאים כ-6,800 בתי אב בעיר. העירייה הגישה לפני כחודשיים ערעור כנגד פסק הדין בפני בית המשפט העליון וכמו כן ביקשה שפסק הדין יעוכב עד להכרעה בערעור. העירייה טענה, כי לכאורה סיכויי הערעור טובים, כך שככל שיתקבל הערעור ייגרם לה נזק רק כפועל יוצא של השבה בפועל.

כאמור, ביום חמישי האחרון ה- 5.12.19 קבע בית המשפט העליון, שביצוע פסק הדין לא יעוכב ונקבע, כי על העירייה לשלוח תוך שלושה חודשים הודעה לכל תושבי העיר הזכאים להחזר, לפיו הם זכאים להחזר מיידי של כל סכום שנגבה מהם שלא כדין, ובלבד שידרשו זאת מהעירייה. בית המשפט העליון פסק, כי עד להכרעה בערעור לא חלה חובה על עיריית רעננה לבצע השבה יזומה לתושבים אשר לא השיבו לפנייה.
ממשרד עורכי הדין זמיר, נחום ושות נמסר: "אנו מברכים על החלטת בית המשפט העליון. מדובר בהליך משפטי אשר נפרש על פני כשמונה שנים … כעת יוכלו כל התושבים אשר חויבו בארנונה בגין שטח מקורה שאינו תחום ב 3 קירות לקבל את כספם באופן מיידי, באמצעות פניה פשוטה לעיריית רעננה. תושבים אשר ייתקלו בקושי בקבלת החזר, מוזמנים לפנות למשרדנו ואנו נסייע להם בנושא".

תגובת העירייה: "עיריית רעננה תפעל בהתאם להנחיות בית המשפט".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר