ויצמן 121
ויצמן 121

זה סופי: ערעור השכנים נדחה, ויצמן 121 יעבור תמ"א

דיירי חזון איש, הבניין השכן, ערערו לוועדה המחוזית על החלטת הוועדה המקומית לאשר תמ"א 38 בויצמן 121. הוועדה המחוזית דחתה את הערעור. "נגזרה עלינו מפלצת מיושנת ומיופה קוסמטית", אומר אחד מדיירי חזון איש

פורסם בתאריך: 23.12.19 08:50

ועדת הערר המחוזית דחתה לאחרונה את הערעור שהגישו דיירי חזון איש 11 נגד החלטת הועדה המקומית לאשר תמ"א 38 בבניין השכן, ויצמן 121. 20 דיירים בחזון איש 11 הגישו את הערעור, משום שלטענתם תמ"א 38 בויצמן 121 מקטין משמעותית את האפשרות העתידית לפינוי בינוי בחזון איש 11, בשל שכנותם של שני המגרשים.

הדיירים בחזון איש 11, אותם יצגה עו"ד ענת בירן, טענו בערעור שהגישו לועדה המחוזית כי אישור התמ"א בויצמן 121 יפגע בהם כלכלית ובסיכוי שלהם לבצע פינוי בינוי בעתיד, ובין היתר טענו כי תמ"א 38 במקום פינוי בינוי ייצור מצוקת חנייה באזור.

מנגד הוועדה המקומית טענה כי המבנה בויצמן 121 נמצא במצב פיזי ירוד עם תשתיות רעועות ודורש התחדשות עירונית, וכי במשך תקופה ניסתה הוועדה המקומית לגשר ולפשר בין שני הבניינים לביצוע פרויקט משותף של פינוי בינוי, אך ניסיונותיה כשלו.

הסיפור של דיירי בנייני הרכבת בויצמן 121 וחזון איש 11 הוא לא פשוט: המאבק של דיירי ויצמן 121 נמשך כבר עשר שנים, כאשר חלקו הראשון של המאבק התנהל מול דיירי הבניין הצמוד, ברחוב חזון איש 11, שהתעקשו להיצמד לקווי תכנית המתאר הכללית על רחוב ויצמן ולבקש פינוי בינוי. החלק השני של המאבק היה מול עיריית רעננה, שהתעקשה עד כה גם היא על פינוי בינוי וסירבה לאשר תכניות בבניין שכללו תמ"א 38.

ויצמן 121\חזון איש 11

ויצמן 121חזון איש 11

כאמור, הוועדה המחוזית דחתה את ערעור דיירי חזון איש 11. בהחלטתה אף נימקה כי לא השתכנעה שאישור הבקשה לתמ"א בויצמן 121 יסתום את הגולל על קידום פרויקט התחדשות עירונית בחזון איש 11. הדיירים המערערים, קיבלו את הבשורה במפח נפש. "התקבלה החלטה גורלית שפוגעת בדיירים רבים באזור, ומונעת מהם את האפשרות לפינוי בינוי", אומר אחד הדיירים, "נגזרה עלינו מפלצת מיושנת ומיופה קוסמטית, כדי לרצות צד אחד של המשוואה. לדעתי האישית, נעשתה פה טעות גדולה מאוד. במקום למנף את זה ולהביא את ההתחדשות העירונית מנווה זמר השכנה, החוצה אלינו, בחר ראש העיר להשאיר את האזור במאה הקודמת ולהנציח את המצב הקיים באזור. הייתה פה הזדמנות גדולה מאוד לשנות גם לנו וגם לדיירים של ויצמן 121 את החיים.

"הועדה המקומית לא הבינה שהיא גוזרת כאן דין, וגם פסיקת הוועדה המחוזית בערעור, היא תמוהה ומוזרה. חשוב להדגיש שדיירי חזון איש לא רצו למנוע מדיירי ויצמן 121 פרויקט של התחדשות, אלא פשוט רצינו לבצע התחדשות אמיתית שהיא פינוי – בינוי ולא חיזוק מבנים של תמ"א 38. הצענו כבר בעבר לדיירי ויצמן 121 ללכת איתנו יד ביד, ולצערי לא הגענו להסכמה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר