שחר אריאל, יוסי גולן. צילום שחר פליישמן,עדו גולן
שחר אריאל, יוסי גולן. צילום שחר פליישמן,עדו גולן

מחאת הארנונה מתרחבת: התושבים ובעלי העסקים מאחדים כוחות

לאחר שמספר עסקים בעיר התאגדו במחאה על גובה הארנונה, עשרות תושבים הצטרפו למחאה, ביניהם יוסי גולן ושחר אריאל. הצעד הראשון: להפגין בישיבת המועצה הקרובה. "לא יכול להיות דבר כזה, שהפיתרון הכי קל זה להכניס את היד לכיס שלנו", אומר גולן

פורסם בתאריך: 22.12.19 13:22

למחאתם של בעלי העסקים בעיר על גובה הארנונה, הצטרפו לאחרונה עשרות תושבים בהובלתם של יוסי גולן, איתי זיידה ושחר אריאל. התושבים ובעלי העסקים, איחדו כוחות, ופתחו קבוצת וואטסאפ המונה בינתיים כמאה משתתפים. התושבים מתכננים להפגין בישיבת המועצה הקרובה, ובכל יום מפרסמים בפורומים העירוניים השונים כרזות מחאה כדי "להזכיר" כי הארנונה צפויה לעלות בתחילת 2020 ב-2.58 אחוז. מדובר בהעלאה האוטומטית של משרד הפנים, שאושרה כבר לפני חצי שנה, וצפויה להיכנס לתוקף החל מה-1 בינואר.

כרזת מחאת ארנונה. קרדיט: שחר אריאל

כרזת מחאת ארנונה. קרדיט: שחר אריאל

"הארנונה לא נוגעת רק לבעלי העסקים, אלא גם לבעלי הבתים", אומר יוסי גולן, מנהל קבוצה פופולרית בפייסבוק – 'פורום תושבים ברעננה', "אמנם הארנונה של 2020 סגורה, אבל אנחנו רוצים להפעיל לחץ, כי העירייה עדיין רשאית לבקש ממשרד הפנים לבטל את ההעלאה האוטומטית. אם עד חודש יולי לא נצליח ללחוץ ולהוריד את הארנונה, בשנה הבאה נאכל אותה עוד פעם עם העלאה. זה מטורף לגמרי. ראש העיר צריך להבין שהוא צריך לפטר עובדים בעירייה ולעשות ייעול. לא יכול להיות דבר כזה, שהפיתרון הכי קל זה להכניס את היד לכיס שלנו".

"הארנונה לא נוגעת רק לבעלי העסקים" . יוסי גולן. צילום עדו גולן

מה אתם מתכננים לעשות?

"כרגע אנחנו מקבצים כמה שיותר תושבים למטרה, שיתחילו להגיב לפוסטים שלנו ולשתף, כדי שהעירייה לא תגיד לנו שמדובר רק בעשרה אנשים. אנחנו גם מתכננים להפגין בישיבת המועצה הקרובה".

"לא ניתן יד להעלאה המשוגעת של הארנונה", מוסיף שחר אריאל, ממובילי המחאה, "אנחנו מזכירים בכל יום לתושבים שעומדים להעלות את הארנונה בתחילת 2020. אם נגיע למצב שאנחנו צריכים לאגד את תושבי העיר ולשכנע אותם לא לשלם את הארנונה, אז זה מה שנעשה. העירייה לא מיצתה את ההתייעלות, לפני שהם בחרו להיכנס לכיס האזרחים".

"העירייה לא מיצתה את ההתייעלות, לפני שהם בחרו להיכנס לכיס האזרחים". שחר אריאל. צילום שחר פליישמן

תגובת עיריית רעננה: תעריף הארנונה לבעלי עסקים ברעננה נמוך בהשוואה לערי השרון השכנות ולערים בעלי מאפיינים סוציואקונומים דומים. עיריית רעננה תומכת בעסקים ברחוב, קשובה לפניותיהם ומנהלת שיח קבוע עם ועד סוחרי הרחוב, במטרה לעודד את המסחר ואת תנועת הקונים. בימים אלו אנו מרחיבים פתרונות חנייה לציבור להקל על הגעת תושבים לרחוב ומקיימים שלל פעילויות ואירועים לאורך רחוב אחוזה כדי לתמוך בעסקים, כולל פסטיבל 'אורות העיר' שיתקיים ממש עכשיו במהלך חג החנוכה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יעקב

    כל עירייה מודדת מטר אחרת. הרצליה נטו נטו, רעננה ברוטו ברוטו. הבדל של עשרות אחוזים בכמה מטר יש לך בעירייה.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר