עיריית רעננה צילום עזרא לוי
בניין עיריית רעננה צילום עזרא לוי

בקרוב תשלמו יותר: מועצת העיר אישרה העלאת ארנונה לשנת 2020

ההעלאה היא על פי צו הארנונה שנקבע במשרד הפנים, וצפויה להיכנס לתוקף החל מחודש ינואר בשנה הבאה. משרד הפנים טרם אישר את העלאת הארנונה ל-2019 שהגישה העירייה

פורסם בתאריך: 19.6.19 17:07

היום, רביעי, התקיימה ישיבת מועצה שלא מן המניין במהלכה הצביעו חברי המועצה בעד שינוי צו הארנונה לשנת 2020, כאשר שלוש עשרה חברי מועצה הצביעו בעד השינוי, וארבעה נגד (שלושה חברי סיעת מרצ ועו"ד איל אלוש מהרשימה הדתית המאוחדת, שהצביע לראשונה מספסלי האופוזיציה לאחר שהתפטר במהלך הישיבה מהקואליציה). שינוי צו הארנונה, שנקבע על ידי משרד הפנים, מתבטא בהעלאת מס ארנונה אוטומטית של 2.58 אחוז, החל מהתשלום הראשון שתגבה העירייה ב-14 בינואר בשנה הבאה.

חברי סיעת מרצ הביעו התנגדות להעלאה בארנונה, בשל ההחלטה שהתקבלה במועצה לפני מספר חודשים להעלות את הארנונה לשנת 2019 ב-3.9 אחוזים. מספר חברים בקואליציה, ראש עיריית רעננה חיים ברוידא, ומנכ"ל העירייה אריאל הילדסהיימר, טענו מנגד כי המצב הכלכלי של רעננה לא מאפשר בקשה לביטול ההעלאה האוטומטית לשנת 2020. "יש שימוע לביטול מעמדה כעיר איתנה", אמר הילדסהיימר, "זו סכנה שמרחפת מעל הראש שלנו. אנחנו באמצע תכנית הבראה והתייעלות מקיפה. אוי ואבוי לנו אם נבוא לשימוע ונגיד למדינה שאנחנו מבטלים את הטייס האוטומטי שהמדינה מבקשת מכל רשות ורשות להעלות".

נזכיר כי העלאת הארנונה האוטומטית של משרד הפנים לשנת 2019, עמדה רק על 0.32 אחוז. למרות זאת, הנהגת העיר ביקשה להעלות את הארנונה ב-3.58 נוספים, סך הכול העלאה של 3.9 אחוזים במס הארנונה לשנת 2019, צעד שגרר ביקורת מצד תושבים רבים, במיוחד בשכונת נווה זמר.

תושבים רבים בשכונה יצאו במחאה, שכללה תליית שלטים והפגנה ברחבת יד לבנים. במקביל, סיעת מרצ פנתה למשרד הפנים וביקשה למנוע את אישור ההעלאה בארנונה שביקשה עיריית רעננה לשנת 2019. משרד הפנים טרם אישר את ההעלאה, ואם תאושר, התושבים ישלמו את התוספת הרטרואקטיבית לחודשים שכבר חלפו בשנת 2019, בתשלומי הארנונה שנותרו עד סוף השנה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יעקב

    נווה זמר 146 מטר, 2400 לחודשיים. בבניינים החדשים יש המון שטחים משותפים שלוקחים עליהם כמו למגורים: חדר משאבות, מאגר מים, חדר פנאומטי, חדר מיחזור, חדר אופניים ועוד…
    פעם בבניין משותף היה לובי קטן וזהו. לעירייה זה מכרה זהב כי על בניין חדש הם מקבלים כפול ארנונה ונותנים אותם שירותים. ה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר