חברת המועצה ענבר הוכברג בטקס פתיחת מדור הגיל הרך של עיריית רעננה. קרדיט: אופיר הוכברג.
חברת המועצה ענבר הוכברג בטקס פתיחת מדור הגיל הרך של עיריית רעננה. קרדיט: אופיר הוכברג.

מועדון קטנטנים וסדנאות הורות: הושק מדור הגיל הרך בעיריית רעננה

ליווי ותמיכה מקצועית לצוותי הגנים הפרטיים, פעילויות לילדים בגיל הרך ומפגשים עם אמהות בחופשת לידה: המדור החדש בעירייה נפתח אמש בטקס חגיגי, ומיועד לדאוג לילדים בגילאי לידה עד שלוש בעיר

פורסם בתאריך: 18.12.19 08:41

אתמול (שלישי) התקיים טקס חגיגי במשכן למוסיקה ואמנויות ברעננה, במסגרתו נפתח לראשונה באופן רשמי מדור הגיל הרך באגף החינוך בעירייה, המיועד לדאוג לילדים בגילאי לידה עד שלוש בעיר, ולהוריהם. הטקס התקיים במעמד ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, וסגניו חיים גולדמן ומיכאל רייזמן. את המהלך לפתיחת המדור, הובילה חברת המועצה ענבר הוכברג, בשיתופו של ברוידא. המדור עצמו הוקם כחלק מההסכם עם סיעתה של הוכברג, סיעת "לב". כזכור, במסגרת ההסכם, הוכברג ורייזמן ימונו כל אחד בתורו לסגן ראש עירייה ללא שכר, כאשר השכר שהיה מיועד ללכת אליהם, מושקע במקום בפרויקטים עירוניים, דוגמת המדור לגיל הרך.

אל האירוע אמש הגיעו מאות הורים, ובמהלכו נחשפו לראשונה מטרותיו של המדור לקהל הרחב. הוכברג הציגה את פעילות המדור, שכוללת שני תחומים עיקריים: התחום הראשון כולל את "מועדון הקטנטנים ברעננה", ומיועד לפעילויות להורים ולילדים בגילאי לידה עד שלוש.

טקס פתיחת מדור הגיל הרך של עיריית רעננה.

המועדון יתמקד בחמישה תחומי ליבה: "הורות רעננה", שתכלול מערך סדנאות, הכשרות והרצאות עבור קהילת ההורים החברים במועדון, לצד אירועים שוטפים כמו כנסים וירידים נושאיים. "פעילויות לקטנטנים" שתכלול פעילויות כמו הצגות מותאמות, שעות סיפור, תיאטרון קטנטנים, מתחם משחקים נגיש, פעילויות יצירה וחוגי תנועה ומוזיקה. "קטנטנים בחופשה", שכולל פעילויות ייעודיות רלוונטיות במהלך החופש הגדול ובחגים עבור גילאי לידה עד שלוש בשעות הבוקר ובשעות אחר הצהריים ברחבי העיר. "קופצים לגינה", שכולל פעילויות שכונתיות בגינות המשחקים הציבוריות ברחבי העיר כמו תיאטרון בובות, הפעלות ופעילויות יצירה. ו-"יולדות רעננה" – מערך תמיכה וליווי לנשים ומשפחות בחופשת לידה, שכולל מיזמים כמו "מועדון ארוחת הבוקר", סדרת מפגשים שבועית בנושאים שונים כמו הפתחתות תינוקית, עיסוי תינוקות, הנקה ותזונת פעוטות. בנוסף, כל ילד שבא לעולם יקבל ספר ילדים מטעם המדור, ותעודת תושב רעננה. בהמשך, המדור מתכנן גם פעילויות ייעודיות לסבים והסבתות הרעננים שלוקחים חלק פעיל בגידול נכדיהם.

ההצטרפות למועדון ללא עלות, וניתן להצטרף כאן. כל הורה המצטרף יזכה במתנת הצטרפות – קורס החייאת תינוקות ופעוטות. כל הפעילויות במועדון יהיו מסובסדות וחברי המועדון יהנו ממחירים יעודיים.

התחום השני בו המועדון יתרכז, יכלול ליווי, פיקוח ותמיכה בגנים הפרטיים בעיר, המיועדים לגילאי לידה עד שלוש. המטרה היא ליצור מערך תמיכה וליווי לצוותי הגנים הפרטיים בעיר בהתבסס על חוק הפיקוח למוסדות חינוך פרטיים ובנוסף, יצירת מאגר מידע עירוני על הגנים הפרטיים הפועלים בעיר. כמו כן, מתוכננות במדור הפעלת תכנית הכשרה מרוכזת לכלל צוותי החינוך הפרטיים, ותכנית ליווי משולבת הכוללת תצפיות, מפגשים ושיחות עם צוות הגן אחת לחודש ובמשך השנה.

״אני שמחה להוביל את המדור לגיל הרך", אומרת הוכברג, "ההבנה שהעייריה צריכה לקחת אחריות על גילאי לידה עד שלוש עמדה לנגד עיניי כבר עם כניסתי למועצת העיר. בחודשים האחרונים בנינו את המדור והבנו שבראש ובראשונה אנחנו רוצים לחזק את תחושות הביטחון של ההורים בחינוך ילדיהם. יש חשיבות עצומה להכשרה ולליווי של מסגרות החינוך הפרטיות, לצד יצירת מערך שירותים מותאם ומתקדם לקהילת הההורים והילדים בעיר. אנחנו מתכוונים לפעול בשני התחומים יחדיו. אני מזמינה את ההורים ואת צוותי החינוך במסגרות הפרטיות להצטרף לעשייה ולפעילות של המדור ולהוביל יחד איתנו את השינוי״.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר