ד"ר מרדכי קידר. צילום: אמיל סלמן
ד"ר מרדכי קידר. צילום: אמיל סלמן

סוף לסערת ד"ר מוטי קידר: הרצה פעמיים בחסות העירייה

לאחר שבוטלה הרצאתו של מוטי קידר בעקבות דבריו על רצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, התקיימו שתי הרצאות של קידר בחסות העירייה. סגן ראש העירייה חיים גולדמן: "אני לא מוכן שברעננה הפלורליסטית תהיה תופעה של סתימת פיות"

פורסם בתאריך: 1.1.20 08:48

ד"ר מוטי קידר, שהרצאתו בוטלה לפני כחודש ברעננה, הרצה בסופו של דבר פעמיים בעיר בשבועיים האחרונים. כזכור, עיריית רעננה ביטלה לפני כחודש וחצי את הרצאתו בעקבות דבריו בהפגנת הימין בנוגע לרצח ראש הממשלה יצחק רבין. אבל לפני כשבוע הרצה קידר במסגרת תכנית המכללות העירונית. הרצאה שנייה שלו ברעננה התקיימה אמש (ראשון) בבית הכנסת "מוריה". קידר הוזמן על ידי קהילת בית הכנסת, אך מי שפרש חסותו על ההרצאה היה אגף מינהל קהילה, בראשותו של סגן ראש העירייה חיים גולדמן.

"אני לא מוכן שברעננה הפלורליסטית, המקבלת והמכילה את כל העולם, תהיה תופעה של סתימת פיות", אומר גולדמן, "כל אדם באשר הוא אדם, גם הוא לא חושב כמוני, אני אלחם על מנת שתהיה לו הזדמנות להביע את דעתו".

ד"ר מרדכי קידר. צילום: אמיל סלמן

ד"ר מרדכי קידר. צילום: אמיל סלמן

נזכיר כי עיריית רעננה ביטלה את הרצאתו של קידר לפני כחודש וחצי, לאחר שזה התבטא בנושא רצח רבין בעצרת הימין בכיכר גורן בפתח תקוה. "מי שרצח את רבין, היה אדם שראשי התיבות הם שמו זה י.ר., לא יצחק רבין, י.ר. מי שעמד מאחורי העניין הזה, כנראה פוליטיקאי מוביל, שרצה לחסל את יצחק רבין מכיוון שהוא רצה לצאת מהסכמי אוסלו", אמר אז קידר בהפגנת הימין, "אני קורא מכאן, להסיר את הכותרת השקרית 'סודי ביותר' מעל המסמכים שלא משתלבים עם התיאוריה שהימין רצח את רבין. הגיע הזמן, 24 שנים, שהימין מוכפש, שהאוניברסיטה שלי בר אילן מוכפשת, שכולנו מוכפשים, בגלל שמה אולי לא יגאל עמיר עשה, והוא יושב בכלא בבידוד. למה בבידוד? כדי שלא יגיד את האמת לאף אחד. גבירותיי ורבותיי, מכאן, לחקירה האמיתית על רצח רבין".

חיים גולדמן

"אני לא מוכן שברעננה הפלורליסטית תהיה סתימת פיות". סגן ראש העירייה חיים גולדמן

בעקבות ביטול ההרצאה, שלח שי גליק, מנכ"ל ארגון "בצלמו" מכתב ללשכת היועמ"ש לממשלה בבקשה לדרוש מעיריית רעננה להפוך את ההחלטה. בעקבות פנייתו, לשכת היועמ"ש שלחה מכתב לעיריית רעננה, בו ביקשה לקבל הסבר מדוע בוטלה ההרצאה. גליק אף הגיש תלונה למבקר עיריית רעננה, וטען כי פניותיו ליועמ"ש העירייה ולראש העירייה, חיים ברוידא, לקבל הסבר על ביטול הרצאתו של קידר, לא נענו.

שי גליק, מנכ"ל ארגון "בצלמו", מסר בתגובה: "באנו חושך לגרש בידנו אור ואש. כל אחד הוא אור קטן וביחד אור איתן. ניצחנו את החושך וטרור המחשבות וסתימת פיות של השמאל הקיצוני. אחרי לחץ ממושך שלנו העירייה נכנעה. ארגון בצלמו ימשיך להיות הארגון היחיד בישראל שיילחם למען חופש הביטוי לכל אדם וגם לאנשי ימין. ארגון בצלמו ידאג שראש העיר רעננה ייאלץ אף להתנצל על טעותו שנעשתה או על ידי הוראת מבקר העירייה או המשנה ליועמ"ש".

מעיריית רעננה נמסר בתגובה: "מוטי קידר מעביר הרצאות רבות בעיר. בפעם הקודמת ביטלה העירייה באופן נקודתי את הרצאתו בשל התבטאויותיו באותו מועד".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. רונן מ

    כל הכבוד לחבר מועצת עיריית רעננה #חיים_גולדמן אשר יצא בשם הקול השפוי, הראוי והמכבד בעירייתנו, למול אותם עסקנים חשוכים אשר פועלים לסתימת פיות, דעות וביקורות, ודרישה לשקיפות ויושר – מקומית ולאומית.

    בין אם זה נעשה ביוזמתו האישית ומתוך דעתו האישית של #חיים_גולדמן_ ובין אם לאחר התערבות גורמים חיצוניים, אשר כפו זאת על העירייה, עצם פרסום והבאת הדברים לציבור הינו דבר מבורך, המצביע גם על אומץ ציבורי, עם המסר הנלווה לו.

    יחד עם זאת חשוב מאוד שנדע וניתן את הדעת, מי הם אותם עסקנים חשוכים בקירבנו ועל חשבוננו, ובספק רב האם הם ראויים להיות נבחרי ו/או עובדי ציבור בעירייתנו.

    וחשוב מכך, כל הכבוד לד"ר #מוטי_קידר על יושרו ומיקצועיותו והאומץ להעז לחשוב בשונה מ"המקובל" ואף ה"חוצפה" להביע זאת בציבור.
    ועל התובנה המקצועית להפריד בין התחומים בהרצאותיו ושיחותיו השונות.

    תחל שנה וברכותיה
    .

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר