ישיבת מועצת העיר רעננה
ישיבת מועצת העיר רעננה

ישיבת המועצה: התקציב עבר, המשטרה מנעה ממפגינים להיכנס

רק חלק מהמפגינים נגד גובה הארנונה הורשו להיכנס לישיבה. יו"ר ועדת הכספים יקי ודמני, הצביע עם האופוזיציה על הצעה לסדר של אלי אלוש, וקרא לפטר עובדי עירייה כדי לקצץ בהוצאות

פורסם בתאריך: 31.12.19 09:20

ישיבת מועצה רצופת אירועים התקיימה אמש (שני), בבית יד לבנים בעיר. טרם הישיבה, התאספו כעשרה מפגינים מחוץ לבית יד לבנים, וקיימו "הפגנה שקטה", ללא שלטים וללא צעקות מחאה. ההפגנה התקיימה כנגד גובה הארנונה, ובהובלתם של מנהל פורום "פורום תושבים ברעננה" יוסי גולן, שחר אריאל, איתי זיידה ומוטי מרגי. להפגנה הגיעו גם חבר המועצה לשעבר מרסלו גל, והפעיל החברתי ערן לוי. לקראת תחילת ישיבת המועצה, המשטרה הקימה מחסומים בכניסה לבית יד לבנים, ולא אפשרה למשתתפים בהפגנה להיכנס לישיבה.  "חיים ברוידא מוכיח שוב, שהוא פוליטיקאי ישן", אמר אריאל לאחר הקמת המחסומים המשטרתיים, "אין לו שום יכולת ניהול".

המחסומים והמפגינים שביקשו להיכנס לישיבת המועצה

המחסומים והמפגינים שביקשו להיכנס לישיבת המועצה

רק לאחר תחילת הישיבה, הורשו רק ארבעה מהמפגינים להיכנס, ותודרכו כי אם יפריעו לסדר הישיבה, יוצאו מהמקום.

חלק מהמפגינים שנכנסו לישיבת המועצה. מימין: יוסי גולן, איתו זיידה, שחר אריאל ומוטי מרגי

בישיבת המועצה עצמה, היו לא פחות הפתעות. בהצעה לסדר שהציע חבר המועצה אלי אלוש, שבאה בעקבות ההסכם שנגנז בין חברי סיעתו לבין ברוידא, ביקש אלוש לנהוג בשקיפות בכל הנוגע להסכמים קואליציונים, להימנע מלחתום על הסכמים רק עם חלק מסיעה ולא עם כולה, ולהציג בפני חברי הקואליציה הסכמים מתגבשים בין סיעות טרם חתימתם.

באופן מפתיע, מי שהצביע בעד להעלות את הצעתו של אלוש לסדר היום, היה יו"ר ועדת הכספים יקי ודמני, שהצביע נגד המשמעת הקואליציונית. ההצעה בסופו של דבר נדחתה, ברוב קולות של 11 חברי מועצה מול 7 (ודמני, מרצ, אלוש ופוזמנטיר).

בהמשך הישיבה, הוצג המדור החדש לגיל הרך, והמועצה נפרדה ממבקר העירייה משה הנדין, ואישרה את מינויה של מחליפתו בתפקיד, גלית פלג. ראש העירייה, חיים ברוידא, הציג את תכנית החיסכון וההתייעלות של השנה שחלפה, שהביאה לחיסכון של כ-25 מיליון שקלים בתקציב העירייה.

מבקרת העירייה החדשה, גלית פלג. (שניה משמאל)

בחלקה השני של הישיבה, המועצה עברה להצביע על התקציב. ודמני, שמשמש כיו"ר ועדת הכספים, אמר כי אין מניעה לקצץ במשרות בעירייה. "אני ממליץ להוביל תכנית תלת שנתית של קיצוץ ב-60 מיליון שקלים. יש 4,200 מקבלי שכר בעיר שלנו, אין לזה אח ורע בשום עיר אחרת בישראל", אמר ודמני, "יצטרכו לעשות כאן מהלכים לא פופולרים, ולקצץ בכוח האדם. צריך לפעמים שמאתיים – שלוש מאות איש, יסיימו את עבודתם לטובת 86 אלף איש. אלה החיים. ולהתחיל דווקא עם מקבלי השכר הגבוה, ולא מקבלי השכר הנמוך".

"אין לי כוונה לפטר שלוש מאות עובדים, אין לי כוונה להסתכל בעיני המשפחות", השיב לו ברוידא, "אעשה את הכל כדי שאנשים בעיריית רעננה ירגישו בטוחים. אני לא חושב שאנחנו נמצאים במצב שבו אנחנו צריכים להוציא אנשים מתוך המערכת".

בסוף הישיבה, המועצה הצביעה לאשר את התקציב של שנת 2020, שעמד על 837,240,000 שקלים. כאשר רק מרצ התנגדו. "יש שינוי גדול מאוד בתקציב מינהל קהילה לעומת שנה שעברה", אמרה עדית דיאמנט, חברת הסיעה, "כאשר חלק מאוד ניכר ממינהל קהילה זה תרבות תורנית ופעילות למען סקטור מאוד ספציפי. דווקא בנושא הקהילה הגאה, יש ירידה של כמעט 30 אחוז בתקציב, ירידה בתקציב של מועצת הנשים העירונית, ירידה בתקציב מועצת הגמלאים. סעיפים שיש אמירה מאחוריהם".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. רענני

    "אין לי כוונה לפטר שלוש מאות עובדים, אין לי כוונה להסתכל בעיני המשפחות", השיב לו ברוידא, "אעשה את הכל כדי שאנשים בעיריית רעננה ירגישו בטוחים. אני לא חושב שאנחנו נמצאים במצב שבו אנחנו צריכים להוציא אנשים מתוך המערכת".

    ולעומת זאת, זה כן בסדר להעלות את הארנונה ל86 אלף תושבים…

    בושה של ראש עיר.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר