תחנת רכבת רעננה דרום צילום רכבת ישראל
תחנת רכבת רעננה דרום צילום רכבת ישראל

האם ניאלץ להחליף רכבת בדרך לתל אביב? 8,000 חתמו על העצומה שהוגשה לשר התחבורה

חודש לפני פתיחת קו רעננה-ת"א, שר התחבורה טרם קבע האם לאלץ נוסעים להחליף רכבת בתחנת הרצליה. בינתיים, תושב רעננה שלח לשר עצומה עליה חתמו שמונת אלפים איש נגד ההחלפה

פורסם בתאריך: 6.1.20 18:24

למרות שאמר כי ישתדל לתת תשובה עד סוף חודש דצמבר, שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' טרם פרסם החלטה האם לאלץ נוסעים להחליף רכבת בתחנת הרצליה בקו הרכבת רעננה – ת"א, שצפוי להיפתח במהלך חודש פברואר. נזכיר כי לפני כחודש וחצי, ח"כ איתן גינזבורג ממפלגת "כחול לבן" חשף בדיון מיוחד של ועדת הכספים בנושא משבר התחבורה הציבורית, כי רכבת ישראל המליצה למשרד התחבורה לחייב נוסעים בקו רעננה – ת"א החדש, להחליף רכבת בהרצליה. בכך למעשה, זמן הנסיעה לתל אביב יתארך, במקום להמשיך את הנסיעה על אותה הרכבת באופן ישיר.

כאמור, סמוטריץ', שבאותו הדיון אמר כי ישתדל לפרסם החלטתו עד סוף חודש דצמבר, טרם החליט. על פי גורם בממשלה, משרד התחבורה טרם סיים לעבד את הנתונים הנדרשים מרכבת ישראל, ולכן השר טרם פרסם החלטתו בנושא.

במקביל לכך, תושב העיר רום גולן, שלח לשר התחבורה עצומה עליה חתמו מעל 8,000 איש עד כה, מתוכם 3,500 תושבי רעננה, שמתנגדים להחלפת רכבת בהרצליה בקו החדש שייפתח בחודש הבא.  "נחשפתי לפרסומים השונים לפיהם רכבת ישראל עתידה להמליץ למשרד התחבורה לחייב את הנוסעים לתל אביב באמצעות הרכבת להחליף רכבת בתחנת הרצליה וישר החלטתי שחייבים לעשות משהו", אומר גולן, "נסיעה ישירה לתל אביב מתחנות השרון בכלל, ומרעננה בפרט, יכולה לשנות דרמטית את הרגלי הנסיעה של התושבים ולעודד אותם להעדיף נסיעה ברכבת על פני הרכב, וזה הרי האינסטרס שצריך לעמוד בפני משרד התחבורה. ברור לי שכל החלטה אחרת, שתחייב אותנו להחליף רכבת בתחנת הרצליה, תוביל לירידה ברצון ובנכונות להשתמש בקו הזה של הרכבת.

"פתחתי את העצומה לפני קצת יותר מחודש עם יעד ראשוני של 500 חתימות אליו הגענו תוך שעתיים. תוך שעות היה לי ברור שמדובר ביוזמה שיש לה תמיכה גדולה בקרב תושבי השרון. הפצת העצומה בפורומים העירוניים השונים הובילה ליצירת שיח סביב הנושא והדגישה את הצורך של תושבי השרון בתחבורה ציבורית יעילה, זמינה ומהירה. נכון להיום חתמו על העצומה כ-3,500 תושבי רעננה, 1,300 תושבי כפר סבא ו-2,300 תושבי הוד השרון. בסך הכל חתמו עליה כבר למעלה מ-8,000 תושבי האזור והסביבה, ובכל יום המספר ממשיך לגדול. שלחתי את העצומה לשר התחבורה ביום חמישי האחרון וביקשתי לשקף לו את ההיענות הגבוהה והתמיכה הגדולה של התושבים. אני חוזר ומבקש ממנו לקבל את ההחלטה הנכונה, כזו שתבטיח לנו נסיעה ישירה, יעילה ומהירה לתל אביב".

טרם פרסם החלטתו. בצלאל סמוטריץ. צילום דודו בכר

ההתנגדות להחלפת רכבות בהרצליה הגיעה גם לראשי הערים. רפי סער, חיים ברוידא ואמיר כוכבי, ראשי עיריות כפר סבא, רעננה והוד השרון, ביקשו לאחרונה במכתב לשר התחבורה בצלאל סמוטריץ' ולמנכ"לית משרדו, קרן טרנר, לדאוג לנסיעה רציפה לתל אביב, ללא עצירת ביניים לצורך החלפת רכבת הרצליה. אולם, חבר מועצת העיר כפר סבא אמיר סילבר, טען בישיבת מועצת העיר שהתקיימה ביום רביעי שעבר כי הבקשה הזאת מנוגדת לאינטרס של תושבי כפר סבא מכיוון שבמקרה כזה שהרכבת לא תעצור בהרצליה רכבת ישראל תפחית בחצי את מספר הרכבות בשעה לתל אביב מתחנות כפר סבא.

מטעמו של שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' סירבו להגיב לנושא.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר