"העץ הנדיב" של שני קצלניק ברעננה. קרדיט שני קצלניק
"העץ הנדיב" של שני קצלניק ברעננה. קרדיט שני קצלניק

משני עצים לשבע ערים: כך הפך פרויקט "העץ הנדיב" של שני קצלניק מרעננה לתופעה ארצית

שני קצלניק מרעננה לא האמינה שתליית מעילים על עץ ברחוב אחוזה תביא אותה לתכניות טלוויזיה ורדיו, תגרום לאנשים לפנות אליה במטרה לאמץ את הקונספט ואפילו תגרום לצילום סרט דוקומנטרי על הפרויקט. עכשיו היא מספרת על התכניות לעתיד. "אני מקווה שבכל עיר יהיה עץ נדיב", אומרת

פורסם בתאריך: 30.1.20 08:53

שני קצלניק בת ה-31 מרעננה, צלמת במקצועה, לא האמינה שהפרויקט שיזמה, "העץ הנדיב", יצבור תאוצה כל כך מהר וייגע בכל כך הרבה אנשים. שני, שהחלה את הפרויקט שלה לפני מספר שבועות בתליית מעילים משומשים על עצים ברחובות אחוזה ברעננה ושדרות רוטשילד בתל אביב, במטרה לאפשר למעוטי יכולת הזקוקים להם לקחת אותם ללא קושי, ראתה איך הפרויקט שלה קורם עור וגידים והופך לתופעה של ממש.

כנסו כאן לקרוא על תחילת הפרויקט של שני

בשבועות האחרונים היא הוזמנה לתכניות בוקר, תכניות רדיו, התראיינה לעיתונים שונים, ולדף הפייסבוק של הפרויקט שכלל בתחילת החודש עוקבים בודדים, יש כעת מעל 1,400 עוקבים. גם הפרויקט, שהתחיל בתל אביב ורעננה, התפשט מאז לראש העין, פתח תקווה, חולון, הוד השרון וכפר סבא, כאשר בחלק מהערים מתנדבים הם אלה שתלו את המעילים בהדרכתה של שני.

"העץ הנדיב" של שני קצלניק ברעננה. קרדיט שני קצלניק

"זה ממש מדהים איך רעיון מתחיל בראש ועובר ממש להשפיע על מדינה שלמה", אומרת שני, "אני חושבת שזה תפס גם בגלל השילוב של דרך הנתינה שהיא חדשה יחסית בארץ, וגם השם של הפרויקט הוא מסביר טוב מאוד את המהות ונורא קל להתחבר אליו. אני חושבת שזה מאוד נגיש ונוח, כי זו דרך תרומה מוצנעת. אנשים תורמים בעזרת העץ, לא הולכים ונותנים ישירות, ודרך העץ זה איזשהו פתרון נוח לתרום. אני מרגישה שיש כאן ממש שינוי בתפיסה החברתית-מחשבתית של כמה אפשר לתת ולתרום בדרך יחסית פשוטה. מה שהכי הפתיע אותי זה שבחודש האחרון מלוות אותי שלוש תלמידות ממגמות תקשורת מבית ספר 'גולדה' בפתח תקווה, הן עושות עליי סרט דוקומנטרי בגלל הפרויקט".

מה את מתכננת הלאה בפרויקט?

"קודם כל, אני ממש מקווה שזה ימשיך לצבור תאוצה כמו שזה צבר עד עכשיו, ויתרחב לכל הארץ. אני מקווה שבכל עיר יהיה עץ נדיב, מבחינתי זה יהיה מדהים. כל המיזם הוא גם תורם לחוויה של התושבים בעיר, ולחוויה השיתופית בערים, אני ממש מקווה שזה יתרחב עוד יותר".

תעשי את זה גם בשנה הבאה?

"בטוח. שאלו אותי כבר מה אני הולכת לעשות במהלך הקיץ, אז קודם כל זה יכול להיות מיזם שיהיה רק בחורף, אבל מצד שני אפשר לתלות פרטי לבוש שמתאימים לקיץ בעונה החמה. פשוט צריך לחשוב על קונספקט נכון ועל הדרך לעשות את זה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר