תחנת אוטובוס צילום זאב שטרן
תחנת אוטובוס צילום זאב שטרן

בעיית התחבורה הציבורית בנווה זמר: "לא נהיה נווה שאנן"

כיום לא קיימת תחבורה ציבורית בשכונה בכלל. משרד התחבורה מתנה כניסת אוטובוסים לשכונה בכך שהם יחנו בה

פורסם בתאריך: 3.2.20 19:16

תושבי שכונת נווה זמר דורשים תחבורה ציבורית בשכונה, אך נתקלים בבעיה מול משרד התחבורה: בפגישה שנערכה לאחרונה בין ועד השכונה ועיריית רעננה, הודיעה העירייה כי המשרד מתנה כניסה של אוטובוסים לשכונה בהקמת "תחנת קצה" בשכונה, משמע תחנה בה האוטובוסים יסיימו את נסיעתם. בתגובה, תושבים בשכונה הביעו התנגדותם להקמת תחנת הקצה בשכונה, והזכירו את הניסיון הקודם של הקמת תחנת קצה בשכונה לפני כשנה וחצי, שהסתיים במחאה שהובילה לביטולה. במטרה למצוא פתרון, נציגי השכונה והעירייה צפויים לקיים פגישה עם נציגי משרד התחבורה בנושא.

"ישבנו עם האנשים של אגף ההנדסה בעירייה ועם אנשים של מטרופולין", אומר גיל קלמפרר מועד השכונה, "הגענו להבנה והסכמה על הצרכים המידיים של התושבים לתחבורה ציבורית, והסכמנו על קו שייתן שירות בשכונה ויקשר בין אחוזה ונווה זמר, אפילו הגענו לפירוט התחנות בקו. הנושא עלה בפגישות של העירייה עם משרד התחבורה, והם התנו את הפעלת האוטובוסים בתחנת קצה בשכונה. עם מטרופולין והעירייה יש לנו הסכמה שאפשר לקיים את הקו כשתחנת הקצה תהיה באזור התעשייה, אבל בשלב זה משרד התחבורה עומד על כך שתהיה תחנת קצה בתוך השכונה, ואם לא, אז לא תהיה תחבורה ציבורית".

"זה לא יקרה", אומר תושב השכונה שחר אריאל, "כמו כל שכונה, אנחנו צריכים תחבורה ציבורית נורמלית שתחבר בין השכונה לשאר העיר. גם ככה השכונה יחסית מרוחקת מהמרכז. למה יש רק שחור ולבן? התנאי לתחבורה ציבורית הוא תחנת קצה, ואין שום פתרון אחר. אנחנו יודעים מה תחנת קצה עשתה בעבר. אם יהיה פה פתח של תחנת קצה. נווה זמר לא תהיה נווה שאנן. כנראה הפקידים שיושבים במשרד התחבורה, לא דרכו בשכונה כדי להבין את האופי שלה. אנחנו שכונה ירוקה".

משרד התחבורה הפנה אותנו לרשות הארצית לתחבורה ציבורית, שמסרה בתגובה: "בחודש יולי 2018 החלו לפעול בשכונה שלושה קווי תחבורה ציבורית לרווחת תושבי נווה זמר. קווים אלו תופעלו מתחנת קצה בשכונה. בלחץ התושבים בוטל השירות בשל התנגדותם להפעלת תחנת הקצה בשכונה. לצורך הפעלת תחבורה ציבורית יש תנאי הכרחי להפעיל תחנות קצה על מנת לספק שירות טוב".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר