תחנת אוטובוס צילום זאב שטרן
תחנת אוטובוס צילום זאב שטרן

"עשו את זה מאחורי הגב שלנו". תושבים בנווה זמר מתנגדים לתחבורה ציבורית בשכונה

לאחר שפורסם ב-"צומת השרון" כי קבוצת תושבים בשכונה מנסה להכניס אוטובוסים בתנאים מסוימים, כעת קבוצה אחרת של תושבים מתנגדת לכניסת אוטובוסים ממונעים לשכונה בכלל. "עשו לנו מחטף", אומרת אחת התושבות

פורסם בתאריך: 11.2.20 18:38

מה יהיה בגורל התחבורה הציבורית בשכונת נווה זמר? מתברר שהמצב הולך ומסתבך, כאשר גם בין תושבי השכונה אין הסכמה. בעקבות פרסום הכתבה ב-"צומת השרון" על רצון חלק מתושבי השכונה להכניס תחבורה ציבורית אליה מבלי לאפשר לאוטובוסים לחנות בה ב-"תחנת קצה" (תחנה סופית במסלול האוטובוסים), כעת קבוצה גדולה של תושבים קוראת לא לאפשר כניסה של אוטובוסים ממונעים בכלל. בעצומה אינטרנטית עליה חתמו כבר כמאתיים תושבים, קוראים תושבים בשכונה לא לאפשר באופן חד משמעי כניסה של אוטובוסים ממונעים, שלטענתם יגרמו לזיהום אוויר בשכונה שהוגדרה כירוקה, ואף יובילו לירידת ערך הבתים בשכונה.

כנסו כאן לקרוא את הכתבה הקודמת בנושא

"עשו לנו חתיכת מחטף", אומרת תושבת השכונה שמתנגדת לתחבורה ציבורית ממונעת בשכונה, "אם מודדים את המרחק הממוצע של כל הבתים בשכונה לרחובות הראשיים בהם רוצים את התחנות, נעמי שמר ואהוד מנור, יוצא שהמרחק גדול יותר מאשר מהמרחק של הבתים לרחוב ויצמן הממוקם מחוץ לשכונה, ולכביש העוקף הצפוני. כל מה שצריך זה לחכות שכביש העוקף הצפוני ייפתח והעבודות בו יסתיימו, ולבקש להקים שם תחנות, מחוץ לשכונה. האנשים שהובילו את המאבק להכניס תחבורה ציבורית לשכונה, עשו את זה בשקט מאחורי הגב שלנו. או שישימו תחבורה ציבורית חשמלית, שכבר הבנו שאין סיכוי לעשות את זה, או שיביאו מיניבוסים ולא אוטובוסים. אוטובוסים ממנועים לא ייכנסו לשכונה. אוטובוסים רגילים ומזהמים מסכני הולכי רגל בשנה שעברה שהיה את המסוף צפיתי 3 ימים ברצף בתנועה והיו כמעט 3 תאונות של הולכי רגל. בשכונה יש בית ספר לכיתות נמוכות, זו סכנת נפשות בשביל ילדים שאמורים ללכת ברגל לבית הספר אם יהיה מסוף. זו בכיה לדורות".

"זה מסוכן, מזהם, מרעיש ולא מועיל", אומר תושב נוסף המתנגד לכניסת אוטובוסים ממונעים לשכונה, "כרגע המעוניינים הם מיעוט קטן, שעושה הרבה יותר רעש המשקל שלו".

"מחטף לא היה כאן", אומרת מנגד תושבת השכונה שמבקשת להכניס תחבורה ציבורית לשכונה, "כל צעד שלנו בנושא, פרסמנו. אני בסך הכל תושבת השכונה שרוצה איכות חיים. מהרחובות הצפוניים של נווה זמר לתחנה בספורטק המרחק הוא קילומטר מאתיים. כל המתנגדים לתחבורה ציבורית אלה תושבים שיש להם ילדים קטנים. איזה מענה של אוטובוסים ותחבורה ציבורית יש לבני הנוער בשכונה? לי יש ילדים גדולים, שנכנסים ויוצאים מהבית שלוש – ארבע פעמים ביום, שכל פעם הולכים את המרחק הזה ברגל. יש לי בת חיילת, אני חייבת להקפיץ אותה כל פעם ברכב כי אין אוטובוסים, והיא לא תלך את המרחק הזה עם תיק כבד על הגב. מה עם מטפלות שצריכות להגיע לבתים בשכונה? יש צורך אמיתי בתחבורה ציבורית בנווה זמר".

 


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ד"ר אבי

    כנראה בנווה זמר יש מכוניות לבני הזוג ולכל ילד. בטח הם מתנגדים לתחבורה ציבורית כי הם עשירים. אז זה מוצדק שהעירייה רוצה מהם יותר ארנונה. לנו אין רכב ואנו זקוקים לתחבורה ציבורית.
    אגב אם לא ירשו למכוניות הפרטיות שלהם להיכנס לשכונה ובמקום זאת תהיה תחבורה ציבורית בלבד רמת הזיהום תרד פלאים והשכונה המפוארת שלהם תהיה הרבה הרבה יותר ירוקה!!

  2. א.י

    תמשחכו לנסוע ברכב הפרטי שלכם… . ותזהמו יותר את הסביבה. אוטובוס אחד שוה 50 רכבים.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר