אשכול הגנים 'כלי מיתר' בנווה זמר
אשכול הגנים 'כלי מיתר' בנווה זמר

קורונה? את ההורים בנווה זמר מדאיגה התפשטות חיידק השיגלה

כמעט חודש לאחר ההתפרצות הראשונית של החיידק באשכול, הורים ממשיכים להתלונן על מקרי הידבקות ואפילו מבקשים לסגור את האשכול באופן זמני

פורסם בתאריך: 12.2.20 14:44

כחודש לאחר ההתפרצות הראשונית של חיידק השיגלה באשכול הגנים כלי מיתר בשכונת נווה זמר, הורים ממשיכים לדווח על מקרים של הידבקות וחלקם טוענים כי הם לא שולחים את ילדיהם לגן מחשש להידבקות, מקצתם אף לשבועות ארוכים. על פי משרד הבריאות, מדובר בחיידק מדבק מאוד שתחלואתו אופיינית בעיקר לילדים בין גיל שנה לארבע שנים. החיידק גורם לשלשולים, דם בצואה, חום גבוה וכאבי בטן.

כנסו כאן לקרוא את הכתבה הקודמת בנושא

נזכיר כי בעקבות הדיווח על ההתפרצות לפני כחודש, העירייה ביצעה חיטוי וטיפול בגנים באשכול, אך חלק מההורים אומרים כי ילדים ממשיכים להידבק ומבקשים מהעירייה לערב את משרד הבריאות בשנית, ואפילו לסגור את האשכול באופן זמני. "זה כבר שבוע שלישי שאני לא שולחת את הבת שלי לגן, כדי שלא תידבק", אומרת אמא בגן נבל, "לא הגיוני שלא שלחתי את הבת שלי שבועיים לגן כדי שלא תחזור עם החיידק ותדביק את אחותה התינוקת. מיום חמישי האחרון, בכל יום ההורים דיווחו על ילד אחד לפחות שנדבק בחיידק. אנחנו רוצים שמשרד הבריאות יתערב בצורה רצינית יותר, הדבר היחיד שפתור את הבעיה לדעתי הוא לסגור את המתחם לכמה ימים. יש ילדה בגן שהייתה מאושפזת בגלל עניין אחר, עכשיו היא סוף סוף בריאה, ועכשיו לא שולחים אותה לגן כי המערכת החיסונית שלה חלשה ואמא שלה מפחדת שהיא תידבק".

"אני לא שלחתי את הילדה שלי בשבוע שעבר במשך כמה ימים, ובלית ברירה שלחתי אותה ביום ראשון", אומר אבא בגן נבל, "יש גבול לכמה אני יכול להישאר בבית עם הילדים. אנחנו אנשים עובדים".

"שיסגרו את האשכול, שתגיע ביקורת של משרד הבריאות ותגיד שהכל תקין", אומר אבא נוסף באשכול, "במקום לעשות את זה, נותנים לזמן לעבור והילדים ממשיכים להידבק. אין פה היגיון".

לטענה כי משרד הבריאות מכיר את הבעיה אך לא פועל מספיק בנושא, נמסר מהמשרד בתגובה: "אנו דוחים את הטענות הבלתי מבוססות. צוות חקירה אפידמיולוגית וסביבתית של לשכת הבריאות פתח תקווה עוסק בחקירת כל דיווח בנוגע לצברי תחלואת מעיים זיהומית, לרבות כזה הנגרם ע"י חיידק השיגלה, הנפוץ לכשעצמו במיוחד בגני הילדים הן בארץ והן ברחבי העולם. לגופו של מקרה, נערכו עד עתה 3 חקירות מקצועיות בנוגע לצברי תחלואה בגני ילדים באשכול המדובר. יש להדגיש כי כל ההנחיות המקצועיות נמסרו בצורה ברורה לצוותי הגנים וכן להנהלת מחלקת החינוך העירונית בכל אחד ואחד מהאירועים עד כה, כבר בזמן אמת עם קבלת הדיווחים הנ"ל, לרבות הנחיות מניעת כניסת חולים למוסדות חינוך אלו, וכן הוראות ההיגיינה וחיטוי הגנים בהתאם לנדרש ובפרט בזמן התפרצות תחלואה זיהומית. אחריות הרשות המקומית היא לביצוע ההנחיות והקפדת יתר עליהן בעת הזו, וכן באחריותה לפעול בהקדם לתיקון הליקויים ככל שנמצאו במהלך בקרות בריאות הסביבה בגנים הללו. חשוב לציין עוד כי בכל שלב לא הייתה הנחיה להשארת ילדים בריאים בביתם".

מעיריית רעננה נמסר בתגובה: "מיד עם קבלת הדיווח, דיאטנית העירייה העבירה הנחיות מסודרות מטעם משרד הבריאות לצוותים ולהורים. להלן הפעולות שננקטו: ההורים הונחו להחליף את כל בקבוקי השתייה לילדים. ההורים הונחו לא לשלוח ילדים חולים לגן. העירייה רכשה לגן חומר חיטוי ספטול לשימוש הצוות באופן שוטף.  העירייה רכשה לגן כלים חד פעמיים לשימוש זמני. העירייה וצוותי החינוך פעלו על פי הנחיית משרד הבריאות בדאגה לניקיון הגן. על אף שעד כה הניקיון היה מתבצע ע"י סייעות הגן, העירייה החליטה כי נדרש מענה מקיף ומקצועי יותר והוכנס צוות ניקיון לניקוי וחיטוי הגן, הצעצועים וכלי האוכל. חשוב לציין שכל הפעולות הללו ננקטו באופן מידי וכבר באותו יום שבו התקבל הדיווח! יום למחרת הטיפול שהעירייה ביצעה בגנים הגיעו נציגי משרד הבריאות לגן ואישרו שהכל כשורה. בהנחיית ראש העיר הוחלט לנקות את כל אשכול הגנים, כולל שטח המבואה, באופן מידי על אף שהחיידק אותר רק ב-2 מתוך חמשת הגנים. אנו עומדים בקשר שוטף מול הגננות באופן יומיומי. משרד הבריאות ציין לטובה את התנהלות העירייה ולא הנחה על סגירת או הגבלת הפעילות של הגנים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר