משפחת מלכה בטיול בתאילנד. צילום פרטי
משפחת מלכה בטיול בתאילנד. צילום פרטי

"תלו לנו שלטים ברוכים השבויים": משפחה מרעננה חזרה מתאילנד היישר לבידוד בביתה

משפחת מלכה מרעננה קיצרה את הטיול שלה במזרח בגלל נגיף הקורונה המתפשט, והופתעה לגלות שעליה לשהות בבידוד בביתה במשך שבועיים. בינתיים הם מנסים לראות גם צד חיובי: "הקדמנו את הנקיונות לפסח"

פורסם בתאריך: 19.2.20 15:11

לרוב האנשים, הטיסה חזרה לארץ מטיול לחו"ל מלווה בהתרגשות לראות שוב את החברים והמשפחה, אך למשפחת מלכה מרעננה ציפתה הפתעה אחרת לחלוטין. המשפחה נחתה בארץ אחרי טיול בתאילנד ביום ראשון האחרון, בדיוק ביום שמשרד הבריאות הודיע כי עקב התפשטות נגיף הקורונה, נוסעים החוזרים ממדינות במזרח כמו תאילנד והונג קונג, מתבקשים להישאר בבידוד בביתם במשך שבועיים, גם אם לא נמצאו אצלם תסמינים מהמחלה. בלית ברירה, שלושת בני המשפחה מרעננה, סימי וציון ובתם שירה, (וגם שני הנוסעים שהצטרפו אליהם), גזרו על עצמם התבודדות מרצון בביתם.

"נחתנו בדיוק ביום בו משרד הבריאות הודיע שמי שחוזר מתאילנד צריך להיות בבידוד במשך שבועיים", אומרת סימי מלכה, "כבר לפני שהמראנו ידענו שאנחנו חוזרים לזה. שני הילדים הגדולים שלי שהיו בבית ולא טסו איתנו, הכינו לנו את הבית. הם עשו לנו קניות, ארגנו לנו הכל. תלו לנו אפילו שלטים בכל מקום כמו 'ברוכים השבויים' ושלטים שמזכירים לנו לחטא ידיים. אבל אין מה להגיד, הבשורה נפלה עלינו בבום. וזה לא היה כזה פייר, כי כשאתה מגיע לארץ ועוד מדברים על זה בלי סוף, אבל לא בדקו אותנו בכלל בשדה התעופה. לא עמדה לבדיקת חום, כלום. חשבנו שיהיה צוות שיבדוק אותנו ויהיה בלאגן בשדה התעופה. לא היה כלום. מפילים את האחריות עלינו בעצם".

הבית של משפחת מלכה שנמצאים בבידוד. צילום משפחת מלכה

צילום משפחת מלכה

הבית של משפחת מלכה שנמצאים בבידוד. צילום משפחת מלכה

צילום משפחת מלכה

מה המצב בתאילנד מבחינת הבהלה מהנגיף?

"זה תלוי איפה אתה נמצא. כשהיינו בשדה התעופה בבנגקוק בכלל לא בדקו אותנו, אבל בשדה התעופה בפוקט כן בדקו לנו חום. כשעברנו גבול ממחוז צ'אנג מיי למחוז פאי גם מדדו לנו חום ובדקו אותנו. אנשים מסתובבים שם עם מסיכות בכל מקום. גם אנחנו הלכנו עם מסיכות כשהיינו במקומות הומי אדם, איפה שהיה צריך. אפילו קיצרנו את הטיול שלנו בכמה ימים, כי הייתה פאניקה בחדשות לגבי התפשטות הנגיף לבנגקוק, שם היינו אמורים לבלות עוד כמה ימים. אז בסוף ויתרנו על הימים האלה בבנגקוק וחזרנו הביתה".

איך בינתיים הבידוד עובר עליכם?

"אנחנו קצת משתגעים, במיוחד בעלי שלא רגיל לשבת בבית, אבל הוא יושב בבית, זה מה יש. גם הבת שלי, שחיכתה כבר לחזור לשירות לאומי בבית החולים לוינשטיין, גם התבאסה שהיא צריכה להישאר בבית. אבל מקומות העבודה והשירות הלאומי מן הסתם קיבלו בהבנה את הכורח שנכפה עלינו".

משפחת מלכה בטיול בתאילנד. צילום פרטי

משפחת מלכה בטיול בתאילנד. צילום פרטי

מה הם האתגרים הכי קשים בבידוד?

"התשובה בגוף השאלה – הבידוד. לא לצאת החוצה. אנחנו לא רגילים להיות בהסגר כזה. אנחנו רגילים להיות אנשים שיוצאים, מבלים, צוחקים. הבית שלנו בדרך כלל מלא באנשים. כולם מדברים איתנו בוידאו כל הזמן, כדי שלא נרגיש לבד. אבל לא ראינו את הילדים הגדולים שלנו שהיו בארץ והכינו לנו את הבית, וגם לא נראה אותם עד תום תקופת ההתבודדות, שזה גם קשה. הבת הגדולה שיש לה עסק בבית, נאלצה להעתיק את העסק להורים שלי. הבן הגדול ישן אצל חברה שלו. אתמול הבת הגדולה שלי באה עם הרכב לרחוב שלנו, ואנחנו מהמרפסת עשינו לה שלום. מה שכן בחרנו לנצל את התקופה הזאת, ולהקדים קצת את נקיונות פסח ולסדר את הבית. ואז כשכולם ינקו לפסח, אני אוכל לטייל".

אחד משני הנוסעים שהצטרפו לטיול של משפחת מלכה בתאילנד היא קרובת המשפחה שלהם, הדוגמנית הרעננית שובל הילה לוין, שמתגוררת בדירה בחדרה באופן זמני וגזרה על עצמה גם היא, בידוד מרצון בביתה. "הבידוד הוא לא קל, אין ספק", אומרת, "אבל זה משהו שאנחנו צריכים לעשות. אני מקווה שזה יעבור מהר ולא נרגיש את זה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר