רחוב אחוזה

אפקט הקורונה: חנויות סגורות, אבל באחוזה עוד מנסים לשמור על אופטימיות

בשל הגבלת קהל, תורים השתרכו מחוץ לבנקים. חלק מהעסקים לא טרחו לפתוח, וחלק מקיימים פעילות מצומצמת. מרכז גמלא סגור כמעט לגמרי

פורסם בתאריך: 15.3.20 18:03

אחרי הפגיעה החדה בחנויות בקניון רננים, ההנחיות החדשות של משרד הבריאות, שמקשות על פתיחה של מסעדות, בתי קפה ומרכזים מסחריים, פוגעות גם בסוחרים באחוזה, אך בצורה הרבה פחות נראית לעין. למרות שחלק מבעלי העסקים בעיר לא פתחו היום את החנויות, אחוז גבוה מהחנויות ברחוב הראשי של רעננה עדיין נפתח ופעל כרגיל, והיה ניתן לראות היום תנועה ערה ברחוב. בחלק מהמסעדות, כמו "החומוס של אסי", כבר אימצו שיטת טייק אווי ומשלוחים על פני ישיבה במקום בלבד.

"אנחנו נערכים ליותר משלוחים ופיק אפ, ופחות ישיבה במקום", אומר אסי זאודה, הבעלים של "החומוס של אסי", "אני חייב להגיד שיום שישי הפתיע מבחינת ההיענות של התושבים, היה פה תור עד קצה החנות. אנחנו נזהרים כמובן בכל האמצעים האפשריים מבחינת הגיינה ותברואה מוגברת, מרבים בניקיון וחיטוי המקום. אני יכול להבין את האנשים שלא יוצאים החוצה, אני בעצמי מפחד, אבל אי אפשר להסתגר בבית כל היום. כל מי שמגיע מקבל מטליות לחות או מגבונים, ואנחנו שומרים על מרחק בינינו לבין הלקוחות, וגם אם ישיבה במקום היא מתבצעת בפיקוח ועל פי ההוראות".

החומוסיה המשופצת. קרדיט: אסי זאודה

חומוסיה של אסי. קרדיט: אסי זאודה

"לא מרגישים את הוירוס ברחוב אחוזה", אומרת תושבת העיר אהובה צאן, "הכל רגיל לגמרי. אני שותה קפה, מסתובבת ברחובות, אם חנויות פתוחות אני נכנסת בלי חשבון, אין שום בעיה".

מנגד, סיגל חיים מ-"אופנת סיגל" ברחוב אחוזה, טוענת כי בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, מורגשת פגיעה קשה בעסקים גם היום, בעקבות ההגבלות החדשות של משרד הבריאות. "הצעדים של העירייה של לדחות את התשלומים לא עזרו לנו", אומרת סיגל, "זה רק גורם לאנשים להיכנס לבור כספי. אני חושבת שאוטוטו יסגרו את כל המדינה, והחנויות שפתוחות עכשיו ייסגרו. ביום שישי האחרון היו פה סך הכל שני לקוחות. מה שאני כן הולכת לעשות, זה לקחת מספר עסקים באחוזה, להתארגן עם שליחויות, ואם מישהי צריכה פרטי ביגוד או הנעלה, נביא לה את זה לבית, ואם מתאים לה, רק אז היא תשלם".

סיגל חיים מאופנת סיגל, רחוב אחוזה.

כמו כן, בעקבות ההגבלות של משרד הבריאות שאוסרות התקהלויות של מעל עשרה אנשים, סניפי בנקים כמו סניף בנק הפועלים ברחוב אחוזה, פיקחו על מספר הלקוחות שנכנסו, מה שיצר התקהלויות מחוץ לסניף עצמו. עיריית רעננה הודיעה כי כדי לעודד את המסחר ברחוב, היא מאפשרת לסוחרים להוציא את מרכולתם לרחוב כדי להקל על מכירתה. כמו כן, העירייה מסייעת בפרסום העסקים ברשתות החבריות ובמדיה הדיגיטלית.

למרות שבאחוזה נרשמה תנועה לא מעטה של עוברים ושבים, במקומות אחרים בעיר, התנועה הייתה פחותה יותר. במרכז גמלא לדוגמא, מסעדת ג'ויה לא אפשרה ישיבה במקום ועברה רק למשלוחים, וסניף ארקפה סגר את שעריו. במקום פעלו רק גלידריית "לה גופרה" וחנות אופטיקה, שזכו למעט מאוד מבקרים.

מרכז גמלא

בקניון "מול הפארק" השכן, חלק מהחנויות כמו "ארומה", נסגרו לחלוטין. חנויות אחרות כמו סושי "סיים סיים", עברו למתכונת משלוחים וטייק אווי. "מתחילת היום די שקט כאן", אמר המוכר בחנות הבישול "לה רוקה" בקניון, "בדרך כלל יש הרבה יותר תנועה, אבל היום שקט מאוד".

"סיים סיים" סושי בקניון מול הפארק

בפארק רעננה, אותו פתחה העירייה למבקרים, היה לתושבים מקום אחד פחות לשבת בו, זאת לאחר שבית הקפה "מנדרין" סגר את שעריו בעקבות הגבלות משרד הבריאות. "בית הקפה סגור, אבל הפודטראק שלנו פתוח", אומר גדעון שמואל, הבעלים, "אני מאפשר ישיבה לצד הפודטראק בהגבלות המותרות. לצערי, בית הקפה שנסגר, גורם להפסדים של עשרות אלפי שקלים. זה מרגיש על הפנים. את כל הסחורה שיש לי אני תורם, כי אין לי מה לעשות עם זה".

משאית הפודטראק בפארק רעננה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    טוב כל הזמן מתקשה ועוד מתקשה כבר ניגמר הכל אז העולם בסכנה גדולה מיזה בהמון ללו השמירה של משרד הבריאות היינו במקום אחר כמו איטליה ולא יודע אשרי משרד הבריאות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר