מכונת ההנשמה האוטומטית החדשה. צילום ברוך קאלו מעמותת First

איראן, לונדון ואלסקה: בכל העולם משתמשים במודל מכונת ההנשמה שעזרו לפתח ברעננה

פרויקט של משרד הביטחון ומפא"ת, בו משתתפים גם מנטורים של קבוצת רובוטיקה מרעננה, הוביל לבניית אבטיפוס של מכונת הנשמה. כעת, במדינות רבות בהן הכתה הקורונה מסתמכים על המודל הישראלי. "התרגשות גדולה", אומר אחד המשתתפים בפרויקט

פורסם בתאריך: 13.4.20 08:25

מכונת ההנשמה האוטומטית "AmboVent", שנוצרה במסגרת מיזם משותף של משרד הביטחון, מפא"ת, חיל האוויר, מד"א וקבוצות רובוטיקה מרחבי הארץ, מכה הדים ברחבי העולם. צוותים רפואיים ומדענים במדינות רבות, ביניהן איראן, ארצות הברית ומצרים מסתמכות על המודל הישראלי, אותו עזרו להוציא לפועל מנטורים מקבוצת הרובוטיקה הרעננית Steampunk1577 מתיכון אביב.

המיזם נוצר כהכנה להחמרה במצב התפשטות נגיף הקורונה בארץ, שתוביל על פי התחזיות למחסור במכונות הנשמה אוטומטיות. במסגרת המיזם התבקשו קבוצות רובוטיקה בכל הארץ המשתייכות לארגון הרובוטיקה FIRST, לבנות אבטיפוס חדש המבוסס על "אמבו", מפוח הנשמה ידנית הנפוץ באמבולנסים ובתי חולים, ולהפוך אותו לאוטומטי. במיזם משתתפים מנטורים משלוש קבוצות: קבוצת תיכון אביב ברעננה, קבוצה משוהם וקבוצה נוספת מבנימינה.

מכונת ההנשמה האוטומטית החדשה. צילום ברוך קאלו מעמותת First

לאחר בניית האבטיפוס, במסגרת הפרויקט, הקוד הפתוח של מכונת ההנשמה הועלה לאתר שיתוף הקוד GitHub, ואיתו גם העיצובים והרשימות של המודל, כדי לאפשר פיתוח עצמי ברחבי העולם של אותו המודל בצורה כזו או אחרת, לכל מי שיחפוץ בכך. בתוך שלושה ימים נרשמו 30 אלף כניסות לדף ההורדה של הקוד הפתוח, ובמדינות רבות פנו למפתחים הישראלים לקבלת סיוע בפיתוח מכונה דומה או זהה אצלם.

צפו באבטיפוס: קבוצת רובוטיקה מרעננה מסייעת ליצור מכונות הנשמה אוטומטיות

"מה שאנחנו מבינים זה שיש מאות ואולי אלפים צוותי מהנדסים שמפתחים את הגרסה המקומית למוצר שלנו", אומר איתן אלירם, אחראי על קשרי החוץ של הפרויקט, "איך אנחנו יודעים? הם נעזרים בנו בקבוצות הווטסאפ הבינלאומיות שפתחנו, ושולחים לנו תמונות של המודלים שהם בנו בעזרת הקוד והעיצוב שלנו. אפילו פנו אלינו קבוצה של מהנדסים איראנים, שהגיעו אלינו בעקבות פרסום בפרסית של המיזם שלנו של משרד החוץ הישראלי, והם רוצים להציל חיים באמצעות המכונה שלנו. יש גם אנשים שפנו אלינו מניו יורק, אלסקה, לונדון. זה מדהים".

ומה קורה בזירה המקומית עם המכונה?
"הצגנו את המודל לחמ"ל הקורונה הלאומי, ובהתחלה קיבלנו תשובה שהם רוצים מאתיים יחידות. אחר כך גרף התפשטות המחלה החל לרדת, ומספר היחידות שהם דורשים השתנה. כרגע הצמידו לנו רופא, והתחלנו לבצע ניסויים במכונה. אני מאמין שבקרוב נוכל להגיע לאבטיפוס סופי שממנו אפשר להתחיל בייצור סדרתי".

"מצאתי לעצמי את מה שאני רוצה לעשות בחיים". יהונתן ארביב. צילום גפן בן ברוך

"זו התרגשות גדולה", מוסיף יהונתן ארביב בן ה-18, אחד המנטורים הצעירים בקבוצת הרובוטיקה הרעננית שהשתתף בפרויקט, "בסך הכל ניצלתי את הכלים שלמדתי במשך שנותיי בתיכון, ואני שמח שלמרות גילי הצעיר, נכנסתי לעולם הטכנולוגי הזה ומצאתי לעצמי את מה שאני רוצה לעשות בחיים, ורכשתי לעצמי כלים בגיל מוקדם".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר