דניאל גז ונינו. צילום פרטי

סיפור מרגש: דניאל גז וחבריה הצליחו לשכור בית עבור נינו, שהתגורר חודשים באוהל

היא נחשפה לסיפורו דווקא דרך קבוצת סיוע לבעלי חיים, שם פורסם סיפורו של קרמבו, כלבו החולה של נינו. ביום רביעי שעבר, לאחר מאמצים רבים, עבר נינו מהאוהל ליד בית לוינשטיין לדירה שנשכרה עבורו

פורסם בתאריך: 4.8.20 09:01

במשך כחודשיים, התגורר נינו, בן ה-31, אדם המסתייע בכיסא גלגלים, באוהל מחוץ לבית החולים לוינשטיין ברעננה, לאחר שהיה מאושפז במקום לשיקום ובסיום השיקום לא היה לו לאן ללכת. בשבוע שעבר, הודות לסיוע מאנשים טובים, ובעיקר אישה טובה אחת, הושכרה עבור דירה והוא יכול היה לעזוב את הרחוב לטבת בית אמיתי.

סיפורו של נינו פורסם בהרחבה בצומת השרון. (כנסו כאן לקרוא את הכתבה הקודמת) במשך כחודשים, מאז עזב את בית לוינשטיין, התגורר נינו באוהל מחוץ לבית לוינשטיין. תושבים רבים ברעננה, נהגו לבקר אותו, לספק לו מזון, מאפשרים לו להתקלח בביתם וניסו לעזור לו כפי יכולתם. מי שהיה צמוד אליו לאורך כל התקופה, זה הכלב שלו קרמבו, שלא עזב אותו לרגע. אך קרמבו חלה במחלת הסרטן והוא התקשה לטפל בו ונכנס לדיכאון. מי שנחלצה לעזרתו היא דניאל גז שנחשפה לסיפור שלו דרך קבוצת הוואטסאפ של עזרה לבעלי חיים. דניאל יצרה איתו קשר, בהתחלה כדי לבדוק מה שלום הכלב ואיך אפשר לעזור לו ואז גילתה גם את נינו ואת הסיפור האישי העצוב שלו.

דניאל גז ונינו. צילום פרטי

בינתיים, למרות הרצון לסייע לקרמבו, למרבה הצער הוא נפטר לפני כשבוע. דניאל הבינה שאי אפשר להשאיר את נינו לגור באוהל וצריך לדאוג לו לפתרון דיור בדחיפות. בעזרת חברים היא גייסה בתחילה מזון, דאגה שיהיה לנינו מקום להתקלח ובהמשך פתחה את קבוצת הוואטסאפ  'להציל את נינו'.

"זו קבוצה שפתחתי לחברים שלי, אחרי שהבנתי שחייבים למצוא לו דירה לגור בה", מספר דניאל. "אמרתי לו שהוא חייב בית והוא דאג איך הוא יסתדר מבחינת שכר דירה. היו לי איתו שיחות ארוכות והתחלתי לגייס תרומות. ראיתי כמעט 40 דירות ובעזרת אנשים טובים הצלחנו לגייס כסף עבור שלושה חודשים מראש וערבויות. קנינו לו דברים לבית, מילאנו לו את המקרר וביום רביעי שעבר הוא נכנס לדירה. הוא היה בהלם מכך. כשהוא נכנס לדירה, הוא ביקש להתקלח ונכנס לישון. בינתיים אנחנו ממשיכים לעקוב אחריו ולתת לו עזרה, כמה שאנחנו יכולים. המטרה היא לעזור לו גם מבחינה בריאותית, לדאוג לו לטיפולים, ועדות רפואיות וכן מבחינת קצבאות וכן להפוך אותו לתושב רעננה, על מנת שמחלקת הרווחה תוכל לתמוך בו. נינו נולד וגדל ברעננה ולמד פה בעיר ולכן זה נכון שהוא ימשיך לגור בעיר. המטרה היא שבשלב כלשהו הוא יהפוך להיות עצמאי, שייצא לעבוד ויוכול לפרנס את עצמו בכבוד".

נינו מבקש להוסיף: "אין עוד אחת כמו דניאל. היא מפנה את כל הזמן שלה ואני בראש מעיניה והיא דואגת לי כאילו אני הבן שלה. היא בנאדם כל כך טוב שלא מדברת, אלא עושה. לא רק עושה, אלא את הדברים הנכונים, אלא לפי הספר וכל הזמן דאגה שיהיה לי קרח מידי בוקר, שיהיה לי אוכל, שהטלפון שלי תמיד יהיה טעון וזה מרגש אותי מאוד. היא אישה מיוחדת במינה ואני לא רוצה לאכזב אותה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר