עיריית רעננה צילום עזרא לוי
עיריית רעננה צילום עזרא לוי

משרדי הפנים והאוצר אישרו לעירייה לא להעלות את הארנונה בשיעור העדכון האוטומטי

בחודש מאי השנה ביקשה העירייה שלא להעלות את הארנונה לשנת 2021 בשיעור העדכון האוטומטי של כ-1.1 אחוז. ברוידא: "אני שמח ומברך על החלטת משרדי הממשלה"

פורסם בתאריך: 17.11.20 13:34

הארנונה ברעננה לא תעלה בשנת 2021 שיעור העדכון האוטומטי של 1.1 אחוז (1.088 אחוז בדיוק). משרד הפנים הודיע לעירייה שהוא מאשר את בקשתה שלא לעדכן את הארנונה, בקשה שהוגשה בחודש מאי. יודגש כי אין מדובר בהפחתה בפועל, כך שתשלום הארנונה של תושבי העיר ב-2021 יהיה זהה לזה של 2020. שיעור העדכון האוטומטי משקף עליית מדד ופרמטרים נוספים. עיריות מחויבות בשיעור העדכון אך יכולות להגיש בקשה שלא לעדכן, או לחילופין להעלות את הארנונה בשיעור גבוה מהעדכון. עיריית רעננה קיבלה אישור חריג שלא לעדכן את גובה הארנונה ומדובר בהטבה לתושבים.
במכתב שקיבלה העירייה, בחתימת שר הפנים אריה דרעי ושר האוצר ישראל כ"ץ, נכתב שבכפוף לחוק ההסדרים במשק המדינה, הוענק לעירייה אישור חריג המאפשר גמישות והפחתת גובה סכום הארנונה, וביטול הטייס האוטומטי אליו מחויבת העירייה באופן גביית הארנונה. בעירייה מציינים שהמכתב מהווה מענה לבקשת העירייה בנוגע לשיעור הארנונה בכלל הנכסים המתוארים בצו המיסים ומדובר בבשורה עבור תושבי העיר והעסקים המקומיים, במיוחד בימים אלה, של משבר הקורונה, אשר פגעה באוכלוסייה נרחבת. בעירייה ציינו שמשרד הפנים התרשם מתוכנית ההתייעלות הכלכלית והארגונית, שהוצגה בפניו, המיושמת בעירייה בשנתיים האחרונות.
ראש העירייה, חיים ברוידא, אמר: "אני שמח ומברך על החלטת משרדי הממשלה לאשר את בקשתנו להפחתת תשלומי הארנונה בעיר. זהו ביטוי נוסף למאמץ הכולל שאנו נוקטים על מנת להקל על תושבי העיר בהתמודדותם עם משבר הקורונה. נמשיך לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותנו ובכפוף לחוק על מנת להמשיך ולהחיל הקלות נוספות על מנת שנצלח את המשבר באופן מיטבי ונצא מחוזקים".

קיראו גם:

ברוידא ביטל העלאת ארנונה אוטומטית של 1.1 אחוז ב-2021. וינטראוב: זה מעט מידי


כזכור, בחודש מאי השנה, פרסם ברוידא פוסט בפייסבוק ובו כתב שהחליט לבטל את עליית הארנונה האוטומטית לשנת 2021 בשיעור של 1.1% ולא לקבל את המלצת הממשלה לעליה אוטומטית. בתחילת אותו חדש, דרשה חברת המועצה ממרצ רונית וינטראוב, לקיים ישיבת חירום של וועדת כספים, על מנת ליזום דיון להפחתה של הארנונה עוד השנה נוכח משבר הקורונה והמצב הכלכלי הקשה אליו נקלעו רבים, ולא להסתפק רק בביטול העדכון האוטומטי. וינטראוב קיבלה תמיכה ממספר מחברי המועצה וביניהם אלי אלוש ויקי ודמני. להצעה שלה התנגד ניר קריסטל שאמר שצריך קודם כל לבחון את התחזיות הכלכליות.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר