מטרו
מטרו .צילום אילוסטרציה צילום א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

תושבי 2005 מגישים התנגדויות למטרו בשכונה: "נזק של מיליארדי שקלים ונזק בריאותי"

בנוסף להגשת ההתנגדויות בתמיכת העירייה, התושבים מכינים בעזרת אנשי מקצוע תוכנית חלופית, המעתיקה את מיקום תחנה אחת לאיזור סמוך ומשנה בהתאם את המסלול

פורסם בתאריך: 19.1.21 09:35

תושבי שכונת 2005 ברעננה, הגישו בימים האחרונים התנגדות לתוכנית קו המטרו M1, אשר אמור לעבור מתחת לעשרות בתים צמודי קרקע ובנייני מגורים בשכונה, וכן מתחת לבית ספר. לפי התוכנית שהופקדה, תוואי קו המטרו צפוי לעבור מתחת לבית ספר היסודי תל"י בעומק של פחות מ-20 מטר. לטענת התושבים, דבר זה יכול לסכן את בריאות התלמידים והצוות החינוכי מאחר ומתחת לבית הספר יעבור קו מתח עליון של 161 קילו וולט כשהתקן בעניין המתח גבוה נקבע על 35 מטר לפחות. התושבים מעריכים שהנזק הראשוני מתכנית המטרו תחת השכונה יעמוד על סכום של כ-3.3 מיליארד שקלים.

קיראו גם:

כשהבית רועד: נחשפת רשימת הבתים ושם בית הספר ברעננה שמתחת להם יעבור מסלול המטרו

לאור כך, ובתמיכה של העירייה, מגישים בימים אלו התושבים מאות התנגדויות אישיות והתנגדות קבוצתית. המטרה של התושבים היא להעביר את התחנה למיקום אחר, סמוך לבית לוינשטיין ובהתאם לכך לשנות גם את מסלול הקו. את התושבים מייצג בהתנדבות עו"ד דין שרון טל ומסייעים להם טל קדמי בייעוץ משפטי, האדריכלית ומתכננת הערים שולמית קרבלניק שערכה חוות דעת מקצועית ותשריטי חלופות, המהנדס שמעון לבני שביצע מיפוי הבתים שייפגעו ונמצאים על התוואי, מתכננת הנוף חן גואטה ותושבים רבים נוספים.
אנשי המקצוע אשר גויסו על ידי התושבים, מעריכים כאמור את הנזק לשכונה מהתוכנית במיליארדי שקלים ומתריעים מפני הקרינה האלקטרו מגנטית. "בעלי הנכסים לא היו רוכשים דירות מגורים באזור יוקרתי אם היו יודעים שמתחת לביתם תעבור רכבת מטרו עם מטרדי רעש, רעידות וקרינה", מסביר עו"ד שרון טל, שמציין שדירות מגורים מעל תוואי רכבת המטרו סובלות ממטרדים רבים ופגיעה קשה באיכות החיים, ולא ניתן למכור אותן. הוא מדגיש שסכום הפיצוי אינו כולל נזקים בריאותיים בלתי הפיכים שעלולים להיגרם הן במהלך הקמת התוואי (רעשים, אבק, אסונות) והן עם הפעלת קו המטרו (קרינה אלקטרומגנטית, רעידות, רעשים וכדומה) ונזקים אחרים.

מעיריית רעננה נמסר: "ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, מוביל בחודשים האחרונים מהלך רחב היקף של התנגדות לקו המטרו המוצע כיום. מהלך זה מתבצע בשיתוף מלא עם התושבים וכולל דיאלוג רציף, שיחות ומפגשי עבודה. בהתאם להנחיית ראש העיר התקשרה עיריית רעננה עם גורמי המקצוע הבכירים והמובילים בארץ, הן בתחום ההנדסי-תכנוני והן בתחום המשפטי, ובסיועם הוגשה לגורמי התכנון השגה מנומקת ויסודית לתוואי הנוכחי, תוך הצגת מתווה חלופי, שישרת באופן מיטבי את תושבי השכונה ותושבי העיר בכלל. התוכנית החלופית המוצעת על ידי העירייה מתייחסת למגוון פרמטרים, וביניהם איכות חיי התושבים, תוכניות הפיתוח העתידיות של העיר, מתן מענה מיטבי למגוון הצרכים העירוניים סביב תחנות המטרו ועוד.ההשגות מתייחסות הן לתוואי בשכונת 2005 והן לתוכנית קו המטרו במזרח העיר.יודגש כי עיריית רעננה מאמינה בפיתוח תחבורה ציבורית מתקדמת, אולם הדבר צריך להתבצע תוך מתן ביטוי הולם לצרכי העיר והתושבים, ותוך מתן התייחסות נאותה למרקם העירוני הייחודי ברעננה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. איציק

    עו'ד שרון טל היקר, תודה רבה על המאמץ הרב שאתה משקיע בנושא! זכינו בשכונה שיש לנו אותך.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר