עדן הראל ועודד מנשה. צילום אביב חופי
עדן הראל ועודד מנשה. צילום אביב חופי

עודד מנשה ועדן הראל ינחו ערב התרמה למיזם הרענני שמספק ארוחות ליולדות

מיזם שפרה ופועה מספק ארוחת בוקר ליולדות בשבועות הראשונים שלאחר חזרתן הביתה, ומסייע גם בתמיכה רגשית ובייעוץ. ביום שלישי יתקיים ערב התרמה, הפעם כמובן בזום

פורסם בתאריך: 24.1.21 14:27

ביום שלישי הקרוב, ה-26.1, יתקיים ערב גיוס לטובת מיזם שפרה ופועה רעננה בהנחיית עדן הראל ועודד מנשה, תושבי העיר. הערב יתקיים השנה במתכונת מיוחדת שמתאימה לתקופת הקורונה. מיזם שפרה ופועה שקיים בערים רבות ברחבי העולם, הוקם ברעננה לפני כ-14 שנים במטרה לתת מענה רגשי, תמיכה וסיוע לאימהות לאחר הלידה. המיזם הוקם לפני כ-50 שנה על ידי הרבי מלובאויטש. "היוזמה להקמת שפרה ופועה ברעננה התבשלה אצלי לאחר לידת ילדי התשיעי לפני 15 שנה", מספרת הרבנית סימה שדמי שמנהלת את הפרויקט. "הרגשתי חלשה מאוד באותה תקופה, חברותי תיאמו ביניהן ומדי יום הגיעו אלי עם ארוחת בוקר טעימה. הבטחתי לעצמי שכאשר כוחותי יחזרו אלי ואתאושש, הפרויקט הראשון שנקים יהיה מיזם לעזרה לכל יולדת בעיר".
היכנסו כאן לקרוא כתבה קודמת בנושא 
שדמי מסבירה שהמטרה היא שכל יולדת שתופנה אליהם תקבל מענה בכל צורך שהוא, פיזי או רגשי. "כאשר הבעל חוזר לשגרת עבודה, וההורים לא תמיד נגישים לעזור לבתם, היולדת מוצאת עצמה לעיתים תכופות נדרשת להתמודדות לא קלה לאחר לילה נטול שינה, היא צריכה להשלים עם העייפות ולטפל בתינוק כשהיא עצמה עדיין כאובה וחלשה. אנו עדים לסטטיסטיקות אודות המספר הרב של נשים החוות דכאון שלאחר לידה וניתן לומר שזה מובן בהחלט".

שפרה ופועה- ארוחת בוקר לנשים שילדו

שפרה ופועה- ארוחת בוקר לנשים שילדו

היא מוסיפה שמאז הקמת הארגון המיזם הולך ומתפתח. "התחלנו ביוזמה עם 2-3 יולדות וכיום אנו משרתות בכל יום כ-20 יולדות. אנו קונות את ארוחות הבוקר מקייטרינג חלבי מקומי ומתנדבות רענניות משנעות את הארוחות ליולדות בכל רחבי העיר". היא מסבירה שהארוחות מגוונות ועשירות מאוד וכל יולדת ברעננה מקבלת ארוחה מהבוקר הראשון לאחר חזרתה לביתה ובמשך שבועיים. במקרים מיוחדים בהן מופנות יולדות ממחלקת הרווחה, הן מקבלות סל שרותים מורחב. "אני רוצה להדגיש", אומרת הרבנית שדמי, "שהשרות הוא לכל יולדת. זה לא קשור למעמד סוציואקונומי או כל גורם אחר כי כל יולדת לדעתנו עוברת את אותה טלטלה וזקוקה למישהי שתהיה שם עבורה. בשנה האחרונה מקבלות על ידינו תמיכה מספר רב של יולדות יחידניות. גם בסיטואציה זו אנו רגישות עוד יותר ומשתדלות לתת להן מענה בכל התחומים הפיזיים כמו ארוחות, עזרה בבית, יעוץ וכו', אבל בעינינו העיקר הוא התבלין, שהוא הקשבה, הבנה, אהבה ומאור פנים".
בנוסף לארוחות הבוקר, תמיכה, יעוץ ושרות פסיכולוגי, וגמ"חים שונים, מקבלת משפחת היולדת ארוחות שבת במשך החודש, ארחות שמבושלות על ידי מתנדבות מכל המגזרים והקהילות בעיר.
"במשך השנים עזרנו לכ- 2,500 יולדות מכל המגזרים ושכבות הציבור ומטרתנו בשנה הקרובה להגדיל עוד יותר את קהל היולדות המקבל את שרותינו ולהרחיב את הסל".

לקישור לערב ההתרמה בזום היכנסו כאן


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר