משכן לצעירים בעלי מוגבלות שכלית והתפתחותית.הדמיה: עופר קפלנסקי אדריכלים.
משכן לצעירים בעלי מוגבלות שכלית והתפתחותית.הדמיה: עופר קפלנסקי אדריכלים.

למען משכן לצעירים בעלי מוגבלות: קמפיין גיוס חשוב עד ה-15.3

המשכן ייבנה בקונספט ייחודי ברחוב הפרחים. עמותת בל"ב, בסיוע סיירת התיקונים, מנסה לגייס סכום ראשוני הדרוש לצורך הכנת כתבי כמויות

פורסם בתאריך: 10.3.21 13:57

עמותת בל"ב יוצאת בימים אלה בקמפיין גיוס המונים לטובת קידום הקמת משכן לצעירים בעלי מוגבלות שכלית והתפתחותית ברעננה. זאת לאחר שביוני 2020, הושלם הליך הקצאת הקרקע למשכן. הבית ייבנה ברחוב הפרחים 9. מדובר בקמפיין קצר שיימשך עד ל-15.3 ומטרתו לגייס כ-400 אלף שקלים, שמיועד לשלב הראשון של הכנת כתבי כמויות (מסמך המפרט את כלל העבודות והחומרים הנדרשים למיזם) והנחת אבן הפינה. "בסוף שנת 2020 קיבלנו היתר בנייה ועכשיו השלב האחרון והמרכזי זה בניית הבית", מספר אורי רוס, מתנדב מזה כשלוש שנים בעמותת בל"ב (ביחד לחיות בקהילת רעננה). "לצורך בניית הבית דרושים לנו כמה מיליונים, אבל השלב הראשון על מנת שנוכל לרוץ קדימה זה גיוס של 400 אלף שקלים. לתחילת הבנייה אנחנו זקוקים לסכום של ארבעה מיליון שקלים, והבנייה אמורה לעלות כ-7-8 מיליון. השלב הבא זה המשך גיוסים וכן לראות איך מגייסים את הרשויות על מנת לקבל סיוע. גם את הסכום שנדרש עבור היתרי הבנייה והאדריכלות גייסנו מתרומות".

רוס מספר על הפרויקט: "הדבר הייחודי לבית שלנו, דבר שלדעתי לא קיים בעוד מקום בארץ ואולי בעולם, זה שהבית יקום בתוך הקהילה ויהיה חלק מהקהילה עצמה והשכונה שמחבקת אותם. לדוגמא, תיכון אביב נרתם לעזור לנו בקמפיין ומסייע לנו בגיוס הכסף".

קיראו גם:

בניית משכן לצעירים בעלי מוגבלויות אמורה להתחיל ברעננה בתוך שלושה חודשים

מי שעוד מנסים לסייע לעמותה הם חברי 'סיירת התיקונים' ברעננה, אותה מוביל אמיר פוירמן, שלקחו על עצמם חלק מגיוס הכספים. "פרויקט חשוב וייחודי זה קיבל היתר בניה לאחר מאבקים של שמונה שנים בגלגלי הבירוקרטיה,, אומר פוירמן. "כעת מתנהל קמפיין גיוס המונים לצורך הנחת אבן הפינה, עובדה שתאפשר למוסדות המדינה ולקרנות הגדולות לתקצב את הפרויקט. זו הזדמנות טובה עבור כולם לתת מעצמם לטובת הצעירים המיוחדים האלה.
הבית יבנה על מגרש של כ-900 מ"ר ואוכלוסיית היעד היא צעירים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בינונית-נמוכה עד קשה וסיעודיים. על פי הפרסום של עמותת בל"ב רעננה, הבית מתוכנן בהתאם לתפיסת הגורמים המקצועיים בתחום הדיור בקהילה לאוכלוסיות מיוחדות, ויכלול שלוש דירות. כל דירה תתנהל באופן עצמאי ותעניק לדייריה אווירה של בית חם ותומך. המבנה ייבנה בסטנדרט גבוה ויונגש באופן מלא לאנשים עם מוגבלויות. הוא יכלול שלוש קומות: שתי דירות בקומת הכניסה, דירה בקומה העליונה, ומרחבים ציבוריים בקומת הכניסה התחתונה.

לקמפיין הגיוס הנוכחי היכנסו כאן

לאתר עמותת בל"ב רעננה היכנסו כאן


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר