דרורה כהן (מימין) ורונית וינטראוב

חמישה חברי מועצה תומכים במנהל שיידה אבנים, וינטראוב מבקרת אותו

דרורה כהן כתבה: "אנו מלאי גאוה בכל אותם מאות יהודים שנחלצו לעזרת יהודי לוד, ובהם מנהל תיכון אמית בכפר בתיה שהראה דוגמה ומופת לתלמידיו". רונית וינטראוב כתבה לברוידא: "אבקש לדון בתוכניות לחיזוק הדו קיום"

פורסם בתאריך: 20.5.21 17:03

הסיפור של מנהל בית הספר המדעי תורני בקרית חינוך אמית כפר בתיה ברעננה שנקלע להתפרעויות בעיר לוד ותועד מיידה אבנים לעבר ערבים שהתפרעו, ממשיך להיות על סדר היום בעיר, הן בקרב חברי המועצה והן בקבוצות הפייסבוק המקומיות. יו"ר האופוזיציה ויו"ר סיעת מרצ רעננה חופשית, רונית וינטראוב, פנתה אל ראש העירייה חיים ברוידא, בבקשה לכנס בדחיפות את ועדת החינוך העירונית וכן לעלות את הנושא בסדר היום במועצת העיר הקרובה. וינטראוב ציינה שלדעתה הודעת הגינוי שיצאה מטעם עיריית רעננה אינה מספקת. מנגד פרסמה חברת המועצה דרורה כהן בשמה ובשם חברי המועצה חיים גולדמן, לורן עייש, רחמים שלום ואילן כהן, הודעת תמיכה בתושבי לוד וכן ציינה שהם גאים במנהל התיכון ובדרך בה פעל.

קיראו כתבות נוספות בנושא:

"נקלענו לאירוע קשה". מנהל ביה"ס המדעי תורני אמית כפר בתיה תועד מיידה אבנים בלוד

צדיקוב פרסם סרטון תמיכה במנהל מרעננה שתועד מיידה אבנים ועורר סערה | צפו

כזכור, על פי הפרסום בכאן, התקרית אירעה ברביעי בלילה. תיעוד מההתפרעויות, פורסם בעמוד היוטיוב של כאן בסדרה "דוקתויים" במוצאי השבת, בה נראה המנהל מיידה אבנים יחד עם אנשים נוספים. בהודעה שפרסם המנהל להורים צוין שהוא נשלח לסייע למשפחה יהודיה ובדרך לשם נקלע לאירוע זריקת אבנים. הוא הוסיף שהייתה זו טעות בשיקול דעת ובדיעבד הוא לא היה צריך לנסוע לשם.

בהודעת העירייה לאחר שהסיפור נחשף, נאמר: "היום התפרסם כי מנהל בית ספר בעיר, אשר משתייך לרשת החינוך אמי"ית ומועסק על ידי משרד החינוך, השתתף בהתפרעויות שהתרחשו בלוד, ואף יידה אבנים לעבר ערבים. עיריית רעננה מגנה בכל פה כל גילוי אלימות בעיר ומחוצה לה, ובמערכת החינוך בפרט. אנו נוקטים במדיניות של אפס סובלנות כלפי פורעי חוק ומחנכים את תלמידי העיר לקבלה, הכלה וסובלנות. המקרה הנידון מבטא התנהלות פרטית, אינו חלק מדרכנו ואינו משקף כלל את הלך הרוח בעיר. הנושא נבדק במלוא החומרה ותוך שיתוף פעולה עם משרד החינוך ורשת אמי"ת, ואנו נפעל ונקבל החלטות בהתאם למסקנות הבדיקה".

דרורה כהן כתבה: "אנו חברי מועצת העיר רעננה מבקשים לשלוח מכאן חיבוק וחיזוק לתושבי העיר לוד, שבמשך ימים הותקפו על ידי המון ערבי מוסת שביצע לינץ, ורצח את יגאל יהושע הי"ד תושב העיר, ופרע פרעות בגופם וברכושם של התושבים. כולנו נחשפנו למראות של שינאה יוקדת והזדהות עם ארגון הטרור הרצחני החמאס. אנו מלאי גאוה למראה כל אותם מאות יהודים יקרים שנחלצו לעזרת יהודי לוד, מבוגרים נשים וטף , ובהם מנהל התיכון אמית בכפר בתיה שהראה דוגמה ומופת לתלמידיו שאין עוזבים אחים בעת צרה ומצוקה. נסיים בדברי הנביא ישעיהו " איש את רעהו יעזרו ולאחיו יאמר חזק".

וינטראוב כתבה לברוידא: "ראשית אנחנו מברכים על הודעת הגינוי שיצאה מטעם עיריית רעננה באשר למנהל מרשת אמית שהשתתף בהתפרעויות בלוד ויידה אבנים בערבים, אך הגינוי אינו מספק. בניגוד למה שנכתב בהודעת העירייה, המקרה אינו "מבטא התנהלות פרטית", מדובר באדם המחזיק בתפקיד חינוכי ובמהות התפקיד שלו מהווה דוגמא אישית במעשיו. כראש עיר ומחזיק תיק החינוך אין לך את הפריבילגיה להסתפק בהודעה עירונית כללית והגינוי חייב להיראות ולהישמע מפיך כאמירה ברורה וחד משמעית אליה מתלווה המעשה. אבקשך לפעול יחד עם כל מובילות ומובילי מערכת החינוך לפעולה משותפת תחת המסר של שמירה על החוק והמוסר גם בעיתות משבר. דווקא עכשיו חייבים לחדד את החובה להגן על הדמוקרטיה ועל היכולת לראות את האדם באשר הוא אדם גם בתוך קונפליקט. אבקשך לכנס בדחיפות את ועדת החינוך העירונית לעדכון ולדיון בתכניות לחיזוק הדו קיום, הקשר והשוויון בין יהודים לערבים במדינת ישראל בכלל ובדרכה הייחודית של רעננה בפרט. אבקש להעלות את הנושא כראשון בסדר יומה של מועצת העיר וכבר כעת לעדכן את חברות וחברי המועצה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. תלמיד בטכנולוגי

    כל הכבוד למנהל אשריו שהוא הלך להגן על תושבי לוד כל המתלוננים מרעננה איפה הייתם כשלוד בערה האם הייתם מעדיפים שהמשפחה שהמנהל הדגול הלך להציל תמות העיקר לא לזרוק אבנים על לא פחות ממחבלים שבאו לפגוע?! בושה חובה להציל את אחינו לא לשים את אילו שסיכנו נפשם להגן על הבריות בכלא

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני מעדיף מנהל ציוני איכפתי למצוקות בני עמו על חברת מועצה שאינה רוצה להכיר באמת לפיה מדובר בפרעות ופוגרומים , ההיסטוריה תשפוט את עמדתה , נסו לחשוב כיצד היינו מתייחסים ליהודים שבפרעות העבר לא צידדו ביהודים המתגוננים ?

  3. נתן

    וינטראיב, כשמאלנים כמוך ויהודים מפגינים מוסרים ומשמיצים את ישראל וההצבא ומוסרים אותם לאוייבים בעת מלחמה זה טוב ומקובל עלייך, אך אדם באשר הוא אדם מחזיר לפורעים באותה מטבעה יש לך מה להעיר.
    תתביישי לך את ומפלגת השמאל שלך, בעיקר מרץ.

  4. אהוד לשם

    בוש ונכלם כי בעיר שלי בו נולדתי לפני 74 שנים 5 חברי מועצה תומכים ביהודי , מחנך מנהל בית ספר שנסע לעיר לוד וזרק אבנים על ערבים

  5. אהוד לשם

    לאותם 5 חברי מועצה לא לשכוח שמי שהדליק את המדורות בכול רחבי הארץ הוא ראש ממשלת ישראל הוא ולא אחר, כאשר פחד שתקום ממשלת שינוי

  6. עופר

    מביך מועצת עיר בישראל שמעודדת טרורוסיט. באמת איבדו את זה שם.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר