עיריית רעננה צילום עזרא לוי
עיריית רעננה צילום עזרא לוי

נוכח המשבר הפוליטי: יוזמה להקמת מועצת תושבים

מאחורי היוזמה עומד הפעיל החברתי ילי קלריך שאומר: "אנחנו מודאגים מהמצב הנוכחי". לכנס ההקמה שיתקיים בזום יוזמנו כל חברי מועצת העיר

פורסם בתאריך: 1.10.21 07:57

לוקחים את המושכות לידיים: לאור המצב הסבוך במועצת העיר רעננה, החליטו תושבים בעיר לעשות מעשה ולהקים מועצת תושבים עירונית, במטרה להיות שותפים ומעורבים. "מזה תקופה ארוכה חברים רבים מרגישים שהם צריכים להיות שותפים ומעורבים יותר בנושא תהליך קבלת ההחלטות במועצת העיר של רעננה וזאת מתוך הרגשה שחלק גדול מחברי מועצת העיר כבר לא מייצגים אותם", מציין ילי קלריך, יוזם המהלך. "אנחנו מודאגים מהמשבר הנוכחי במועצת העיר. לכן החלטנו להקים מועצת תושבים בה נקיים דיונים בשיתוף וביחד עם נציגי העירייה, משרד הפנים ומרכז השלטון המקומי. הכוונה לייצר מועצה שמורכבת מתומכי קואליציה ואופוזיציה כאחד, כולם מוזמנים".

ילי קלריך צילום ויקו גואטה

קלריך מציין כי  למפגש הראשון הוזמנו כל חברי מועצת העיר של רעננה מהקואליציה ומהאופוזיציה. "הזמנו את חברי המועצה להשתתף ולענות לנו התושבים על כל השאלות הבוערות שיש לנו. ביחד נפעל למען העיר שלנו ונבטיח את שמירת האינטרס הציבורי באופן ענייני ומקצועי. נעשה שימוש בכל הכלים שעומדים לרשותנו התושבים על מנת להבטיח שהפעילות העירונית ממשיכה כסדרה ושההחלטות שמתקבלות והפעולות שנעשות דואגות לנו ולמה שחשוב לנו. ניתן גיבוי להחלטות ראויות ונכונות וכשצריך נביע ביקורת ונפעל להשפיע על מנת לשנות החלטות".

מדוע לדעתך יש צורך במועצת תושבים כזו?
"ראש העירייה ברוידא טוען שהוא יכול להמשיך גם עם תמיכה של חבר מועצה אחד. מצד שני חברי האופוזיציה הולכים לשתק את עבודת המועצה בשנתיים הקרובות. פה נכנסת עבודתה של מועצת התושבים, אם כל אחד מהצדדים ינקוט כל מיני מהלכים לא הגיוניים, שנובעים מתוך הסכסוך ביניהם, אז מועצת התושבים תפעל ואף תפעיל כלים משפטיים במקרה הצורך".

קלריך מציין כי מפגש ההקמה יתקיים בזום בתאריך 9.10 בשעה 20:00 ובמהלכו יוכלו התושבים להביע את דעתם, לשאול ולסייע בגיבוש מועצת התושבים של העיר. "אם נהיה כוח משמעותי, גדול ומייצג, נוכל להשפיע", הוא מסכם.

קיראו גם:

חיים ברוידא איבד את הרוב במועצה, פרסם פוסט תגובה וביקש לשתף אותו

כאמור, המהלך אותו יוזמים התושבים נובע מהמצב הסבוך במועצת העיר עליו דיווחנו השבוע, לפיו איבד ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, את הרוב במועצת העיר לאחר שלוש שנים בלבד בתפקיד, מה שהפך את המועצה ללעומתית. זאת לאחר שבתחילת השבוע שלחו 10 מתוך 19 חברי מועצת העיר מכתב חתום על ידם, בו הם מבקשים לקיים ישיבת מועצה שלא מן המניין באופן מיידי, אשר תדון בנושאי מינוי סגנים, אישור מועצת העיר לעדכון הרכב הוועדות העירוניות ונושאים נוספים. מאחר ולטענתם הם מודאגים מכך שהעיר מתדרדרת בצורה חמורה במגוון תחומים שישפיעו על העיר גם בעתיד.

 

כזכור, בין הטענות שעלו מהמכתב: "החלטות העירייה מתקבלות בחוסר מקצועיות ללא שיתוף כל הגורמים הרלוונטיים". מנגד טענו בעירייה כי מדובר ב"ניסיון לייצר כותרות. מדובר בסערה בכוס מים", וראש העירייה ברוידא טען כי רוב החתומים על המכתב "חברו מתוך אינטרסים אישיים משותפים, שברובו נסוב על נקמנות, מקח וממכר שיבואו על חשבון כספי הציבור". כידוע, על המכתב חתמו חברי המועצה: רונית וינטראוב, עו"ד אלי אלוש, איילת ארז-סגן, עו"ד ארז ברט, דבי סלוצקי, מירב מאיר, מיכאל רייזמן, עמית צור, ניר קריסטל ורחמים שלום. בנוסף לעשרת חברי המועצה שחתומים על המכתב המבקר את ברוידא, הודיעה גם אנה פוזמנטיר, שאמורה הייתה להתמנות לסגניתו של ברוידא בשכר, כי לא תחבור לקואליציה מה שהותיר את ראש העירייה עם שמונה חברי מועצה התומכים בו כולל הוא עצמו, מתוך 19 חברי מועצת העיר רעננה.

להרשמה למפגש ההקמה בזום ולפרטים נוספים – https://forms.gle/hkvz8P5jGxXEsjoC8
או בפנייה לילי קלריך בטלפון: 054-4512039, מייל: [email protected]


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר