חיים ברוידא צילום עזרא לוי

ארכה אחרונה להעברת התקציב, בקשה להוצאת ברוידא מסיעתו

נמשכת הסערה הפוליטית ברעננה: במשרד הפנים הבהירו שמדובר בארכה אחרונה להעברת התקציב לשנת 2022. אנה פוזמנטיר ורחמים שלום מבקשים שברוידא יוצא מהסיעה. ברוידא: "שיעסקו בעשייה"

פורסם בתאריך: 5.4.22 08:22

ימים ספורים לאחר שראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, לא הצליח להעביר בפעם הרביעית, את תקציב העירייה לשנת 2022 עד המועד האחרון שקובע החוק – סוף חודש מרץ, העניק לו משרד הפנים הזדמנות נוספת, כשהודיע לו על הארכת מועד אישור התקציב.

כזכור, ביום שני שעבר, במסגרת ישיבת מועצת העיר, הצביעו שבעת חברי קואליציית המיעוט של ראש העירייה בעד הצעת התקציב שהוצגה בפני חברי המועצה, בעוד 11 חברי אופוזיציה שמהווים את הרוב במועצה, הצביעו נגד הצעת התקציב. חבר המועצה לורן עייאש (קואליציה) יצא מהישיבה בטרם התקיימה ההצבעה.

מדובר בישיבה הרביעית בה אמור להיות מאושר התקציב. פעמיים משכה העיריה את ההצעה, ובשבוע שעבר ובישיבה שקדמה לה נדחה התקציב בהצבעה. דחיית אישור התקציב פעם נוספת גררה, כמו גם בפעם הקודמות, חילופי האשמות בין ראש העירייה חיים ברוידא לבין חברי מועצה מהאופוזיציה.
כאמור, ככלל על הרשות המקומית לאשר את תקציבה במועצת הרשות עד לתחילת השנה, הווה אומר 1.1.2022, כאשר אושרה ארכה עד ליום 31.03.2022. אולם, גם עד למועד זה לא הצליח ראש העיר להעביר את התקציב.

קיראו:

התקציב לא אושר שוב, חילופי האשמות קשים. האופוזיציה תגיש הצעת תקציב משלה

ביום חמישי האחרון, שיגר המנהל הכללי במשרד הפנים, יאיר הירש, מכתב לראש עיריית רעננה ובו הוא הודיע לו כי הוא "מאריך את התקופה לאישור תקציב העירייה לשנת 2022 עד ליום 5.5.2022, וזאת על מנת לאפשר לרשות המקומית הזדמנות נוספות לאשר את תקציבה עד המועד האמור".

הירש קובע במכתבו לברוידא, כי במידה ולא תאשר מועצת העירייה את התקציב השנתי עד למועד האמור ולא תינתן ארכה נוספת – תסתיים כהונת חברי המועצה, וכל חברי המועצה יזומנו לשימוע במסגרת קבלת ההחלטה בדבר המשך כהונת ראש העירייה".

בתוך כך, ברוידא קיבל מכתב נוסף – הפעם מחברי סיעתו "חיים ברעננה", אנה פוזמנטיר ורחמים שלום. במכתבם הם מבקשים שברוידא עצמו יופרש מהסיעה, לאחר שהצביע בעד התקציב ובניגוד לעמדת רוב חברי סיעתו, אשר מונה, יחד איתו, שלושה חברי מועצה. על פי פקודת העיריות, כפי שגם צוטטה במכתבם של פוזמנטיר ושלום, דבר פרישתו של חבר המועצה ייקבע בידי ראש העירייה על יסוד בקשה בכתב שהוגשה על ידי רוב חברי הסיעה שעליה נמנה חבר המועצה שאת פרישתו מבקשים לקבוע, ובלבד שהבקשה הוגשה תוך שבעה ימים ממעשה הפרישה (ממועד ההצבעה שלו בניגוד לעמדת שאר חבריו לסיעה). פקודת העיריות גם קובעת כי במידה ובקשתם של חברי הסיעה תדחה או לא תענה תוך 30 ימים, יהיו הם רשאים לעתור לבית המשפט לעניינים מנהליים.

מלשכת ראש העירייה, חיים ברוידא, נמסר: "ראש העיר מחוייב אך ורק להמשך תנופת העשייה והפיתוח ברעננה. המכתב הוא חסר משמעות. בפועל ראש העיר כבר הדיר את השניים מהסיעה והודיע שלנוכח התנהלותם אין להם מקום בקירבתו. חבר המועצה רחמים שלום ביצע עבירות לכאורה נגד עיריית רעננה התנהלותו פוסלת אותו מלהמשיך ולהיות חלק מהחיים הציבוריים. לכן גם אמירותיו במכתב הן חסרות חשיבות וערך. ראש העיר חיים ברוידא נהנה מתמיכה רחבה והוא נקרא על ידי הציבור שלא להכנע לסחטנות פוליטית. טוב היה לו אנה פוזמנטיר ורחמים שלום, היו עוסקים בעשייה למען הציבור ולא בפולטיקה קטנה. בשלוש וחצי שנים הם נטולי עשייה והישגים כל שהם".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה



הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר