כוס קפה, אילוסטרציה baranq depositohotos.com
כוס קפה, אילוסטרציה baranq depositohotos.com

עצומה בנווה זמר לקראת פתיחת ארקפה: רוצים בית קפה שפתוח בשבת

יותר מאלף איש כבר חתמו על העצומה. "חשבנו שבית הקפה במרכז המסחרי החדש יהיה פתוח בשבתות והתאכזבנו, זו שכונה עם רוב חילוני", אומרים התושבים

פורסם בתאריך: 28.6.22 08:45

"שבת בבוקר יום יפה, אמא שותה המון קפה…., אבל לא בנווה זמר!", זה הסלוגן שמלווה את העצומה שנפתחה בימים האחרונים ברשת בדרישה של תושבי נווה זמר לפתוח בשכונה בית קפה בשבת. העצומה תפסה תאוצה וכבר 1,272 (נכון ליום שני) איש חתמו עליה.

הקריאה לפתיחת בית קפה בשבת התעוררה לאחר שהתברר לתושבים כי סניף של רשת "ארקפה", שאמור להיפתח במרכז המסחרי של חברת "שבירו" אשר ייפתח בקרוב בשכונה – יהיה סניף כשר שלא יפעל בשבת. הדבר נודע לתושבים מפרסום הרשת עצמה שבימים אלו פרסמה מודעת דרושים לעובדים לסניף החדש, כשבמודעה נכתב כי הסניף כשר והעבודה היא ללא שישי ושבת.

"נווה זמר ברעננה היא שכונה עם רוב חילוני", נכתב לצד העצומה שהופצה ברשתות החברתיות. "רעננה היא עיר המשמרת את הסטטוס קוו בין דתיים לחילוניים ובתי עסק לא פועלים ברחוב הראשי בשבתות ובחגים. בנווה זמר, שכונה בפאתי העיר, נפתח מרכז מסחרי חדש עם הבטחה לבית קפה שיפתח גם בשבתות. גילינו עתה שרשת 'ארקפה' מתעתדת לפתוח סניף כשר בשכונה. אנחנו מברכים פתיחה על של בית קפה נוסף בשכונה, אבל קיים כבר בית קפה כשר בשכונה (גם הוא במקור היה אמור להיות פתוח בשבתות) ואנחנו, התושבים החילוניים חיכינו לקפה בשבתות בתוך השכונה שלנו. כמו שקורה במקומות רבים בארץ.

מובילי הדרישה, שפנו גם לבכירי רשת 'ארקפה', מוסיפים ואומרים: "גם עבור רשת 'ארקפה' שתפתח בשכונה זה אמור להבטיח יציבות ושגשוג עם מבקרים רבים שישמחו לבקר בה גם בסופי השבוע. אנו, החתומים על העצומה, שמחים לקבל את ארקפה לשכונה, אבל נשמח עוד יותר אם תקבלו אותנו עם קפה ומאפה גם בשבתות, בתוך הסניף היפה והחדש שלכם. נבקשכם לשקול מחדש את פתיחת הסניף כסניף כשר ולאפשר לנו להיות אורחים שלכם בכל ימות השבוע".

תושב אחר בשכונה, הנמנה עם ועד השכונה, הוסיף ואמר: "רוב התושבים בנווה זמר הם חילונים, צעירים שהגיעו מכל מיני אזורים בארץ. הרבה מאוד זמן אנחנו רוצים בית קפה שיהיה פתוח בשבת. לגבי בית קפה שקיים בשכונה הבנו שהבעלים לא רוצה לפתוח בשבת למרות דרישת התושבים. תמיד הבטיחו לנו גורמים בעירייה וגורמים בשבירו, באופן בלתי רשמי', שכאשר ייפתח הקניון יפתח בית קפה בשבת, ואז שמענו שרשת 'ארקפה' תפתח כאן סניף, שהיא רשת חילונית במהותה ורוב הסניפים שלה פתוחים בשבת ולא כשרים, אך אז התברר לנו שהוא הולך להיות סניף כשר וסגור בשבת. עניין הכשרות לא הפריע לנו, אלא רק עניין השבת. המקום יכול להיות חלבי ולא למכור במקום בשר ופתוח בשבת. זה ממש ביאס אותנו, כי ביום שבת הכל סגור כאן ולכן החלטנו לפתוח עצומה כדי להגיד שעושים כאן טעות עסקית. העצומה תפסה תאוצה מאוד גדולה".

 

אחד ממובילי היוזמה הוסיף וציין: "המטרה היא לא לבוא נגד אף אחד, אלא פשוט להציג מה שרוצים תושבי השכונה. אני מקווה באמת ש'ארקפה' תבחן את הנושא מחדש כפי שמציגים לנו את זה ואין דברים אחרים מתחת לפני השטח". התושבים פנו בנושא גם לראש העירייה ולמנכ"ל העירייה. לטענתם, הבינו שמבחינת העירייה יש היתר לפתוח בשבת ושהיא נותנת לכוחות השוק לעשות את שלהם.

העצומה, יש לציין, הופצה בקבוצות עירוניות שונות והובילה לשיח ער ולמאות תגובות בעד ונגד בנוגע לפתיחת עסקים בשבת ויחסי דתיים חילונים. בין המגיבים היה גם אריה פרידמן, יו"ר המועצה הדתית רעננה וסגן ראש העירייה לשעבר אשר כתב: "ברוכים הבאים לרעננה. בחרתם לרכוש דירה ברעננה בין היתר בשל יחסי הרעות בין חילונים לדתיים בעיר. אנא המשיכו את הקשר המכבד הזה וחזקו אותו. השתלבו בהצלחה הרעננית של שכנות טובה וכבדו את ההסכם שרקמנו יחד". כאשר הגיב לו אחד התושבים כי "תן לנו לחיות בשכנות טובה, רוצים לשבת על קפה בשבת ולדבר עם השכן הדתי", השיב פרידמן: "תכבד את ההחלטה של תושבי רעננה. הסטטוס קוו משותף לכולם ומאפשר לכולנו לחיות ביחד. אין ברעננה שכונות חילוניות או שכונות דתיות. מצאנו את הדרך לחיות ביחד. תכבדו את זה".

מנהל פורום תושבים רעננה בפייסבוק, אבי גבע, היה זה שפרסם לראשונה את העובדה שארקפה נווה זמר יהיה סגור בשבתות והעלה סקר בדבר בפורום. לסקר ענו 1,700 גולשים, ורובם הביעו דעתם בעד פתיחת הקפה בשבתות. 73% אחוזים הצביעו בעד.

לעצומה היכנסו כאן


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. תושב השכונה - סוציאליסט

    די לכפיה,
    מה פתאום לכפות על הזכיין לפתוח בשבת – האם לא מגיע לו לנוח בשבת כמו לכ"א מאיתנו.
    הערה: אני לא דתי ולא שומר.

  2. רונן מ.

    אם אינני טועה מדובר שם בזכיין הפועל בהתאם למה שקבעה לו העירייה והעומד בראשה, ובספק רב באם מועצת העיר בכלל אישרה מדיניות זו או אחרת כמתבקש בעסק כזה.

    מן הראוי שהסכם הזכיין למול העירייה ולפחות בנושא זה ולרבות ימי ושעות פעילות העסק ואופיו יוצג בשקיפות לציבור, כמו גם הפרוטוקולים בועדות העירייה שהביאו לכתוב ותנאי הסכם הזכיינות, באם זה אכן זכיין

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר