אילן גנלס ז"ל (צילום מהרשתות) ומסע ההלוויה (צילום רחפן דוברות העירייה)
אילן גנלס ז"ל (צילום מהרשתות) ומסע ההלוויה (צילום רחפן דוברות העירייה)

צפו: אלפים ליוו את אילן גנלס ז"ל למנוחות ברעננה. נתפסו המחבלים שרצחו אותו

אלפים ליוו את הנרצח בפיגוע הירי למנוחות, תלמידות יצרו שרשרת אנושית. הוריו של אילן ז"ל הגיעו מארצות הברית להלוויה וחזרו בלילה לביתם. דודתו אמרה: "הם הרגישו את התמיכה מכל הישראלים"

פורסם בתאריך: 2.3.23 09:20

כ-5,000 איש ליוו אתמול (יום שלישי) את אילן גנלס ז"ל בדרכו האחרונה. גנלס, ישראלי-אמריקאי בן 26, שנרצח בפיגוע הירי שאירע ביום שני בצפון ים המלח על כביש 90, הובא למנוחות בשעה 13:00 בבית העלמין הישן בקלאוזנר. לגנלס יש בני משפחה בעיר ובני משפחתו, החיים באמריקה, החליטו לקבור אותו בארץ ליד קרובי המשפחה בשל אהבתו הרבה לארץ ורצונו לחיות בה. לגנלס ז"ל יש משפחה קטנה בארץ, הוריו וכמה קרובי משפחה נוספים הגיעו במיוחד להלוויה מארה"ב. אולם, תושבים רבים, ששמעו ברשתות החברתיות כי צפויה להיות הלוויה צנועה, התגייסו והגיעו בהמוניהם להלוויה.

הפגנה מרגשת של של אהדה כלפי המשפחה השכולה הגיעה מצד תלמידות תיכון אמית רננים ברעננה. התלמידות יצרו שרשרת אנושית בדרך להלוויה כשבידיהן שלטי חיזוק ותמיכה למשפחה ובמשך שעה ארוכה עמדו ושרו לזכרו. הבקשה הראשונה לבוא ולחזק את משפחתו של גנלס הגיעה מהקהילה שלו בקונטיקט. גם מאות מתלמידי אמית כפר בתיה הגיעו ללוויה לכבד את מי שנרצח כשבא לחיות בארצו.

היכנסו כאן וצפו בצילום רחפן של ההלוויה (דוברות העירייה) 

התלמידה, אליה נייס, שיתפה: "למרות שזה מישהו שאני לא מכירה עדיין חשוב לבוא ולכבד. כל יהודי הוא חלק מאיתנו, במיוחד כאשר הוא נרצח על קידוש השם". המורה תמר לזר אמרה: "נפלה לידינו הזכות לקחת חלק וללוות את אילן גנלס, ברגע ששמענו שההלוויה תתקיים ברעננה גייסנו את שכבת י' ובלילה הדפיסו לנו שלטים. המעורבות לקהילה ולמדינה היא בראש סדר העדיפויות שלנו, אחדות עם ישראל, במיוחד ברגעים כאלה, היא בראש מעייננו".

גנלס ז"ל נהרג כאשר מחבלים ירו לעבר המכונית בה נסע באזור צומת בית הערבה הנמצא בשטח המועצה האזורית מגילות ים המלח. גנלס היה ברכב הראשון שהמחבלים ירו לעברו. בהמשך ירו המחבלים לעבר שתי מכוניות נוספות, אך בהן לא היו נפגעים. לפי החקירה, שני המחבלים נמלטו למנזר סנט ג'ורג' הסמוך, הציתו את הרכב ונאספו על ידי אדם נוסף. שוטרים שרדפו אחריהם ירו לעברם אך לא הצליחו לעצור אותם. צוות מד"א שהוזעק למקום העניק לגנלס טיפול רפואי ראשוני ופינה אותו לבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים תוך פעולות החייאה. אולם כשהגיעו לבית החולים לא נותר למרבה הצער לרופאים אלא לקבוע את מותו.

 

ובינתיים, כאשר אילן ז"ל הובא למנוחות, נמסר מצה"ל כי נעצרו ארבעה חשודים בביצוע פיגועי הירי בכביש 90. לוחמי צה״ל פעלו במחנה הפליטים עקבת ג'בר הסמוך ליריחו בפעילות משותפת עם שב"כ ומג"ב. הכוחות עצרו ארבעה חשודים, מתוכם המחבל החשוד שביצע את הירי במהלך הפיגוע ושלושה חשודים נוספים במעורבות בפיגוע הירי בו נהרג אילן גנלס ז"ל. על בסיס מידע מודיעיני מדויק של השב"כ נכנסו הכוחות למחנה הפליטים וכיתרו את הבית בו שהו המחבלים. עם הגעתם, שניים מהם ניסו לברוח והלוחמים פתחו לעברם באש. הכוחות המשיכו בכיתור הבית ושני מחבלים נכנעו כשהם יוצאים מהבית. בפעילות נתפסו אמצעי לחימה. החשודים הועברו להמשך חקירת שב"כ.

אילן גנלס ז"ל גדל בעיירה ווסט הרטפורד שבקונטיקט למשפחה ציונית נלהבת והתחנך בבתי ספר אורתודוקסים מודרניים. הוא היה תלמיד מצטיין בתיכון והתנדב בארגוני רווחה יהודים. לפני כמה שנים הוא הגיע לארץ לביקור והחליט לעשות עלייה. אחרי שסיים את השירות הצבאי, הוא חזר לארצות הברית כדי לעשות תואר ראשון במדעי המוח ופיתוח בר-קיימא באוניברסיטת קולומביה בניו יורק. הוא סיים ללמוד והתכוון לחזור לישראל לתמיד, ובינתיים הגיע לביקור נוסף בו, למרבה הצער, נרצח. משפחתו החליטה לקבור אותו ברעננה בה מתגוררים דודו ודודתו, קרובי משפחתו שתמיד אירחו אותו בארץ.

דודדתו של אילן ז"ל, טובה גנלס פרידמן, אמרה: "ההורים של אילן הם לא מהארץ הם לא ציפו למה שקרה. הם חשבו שהם באים להלוויה קטנה ושהם יחזרו הביתה לשבת שבעה עם הרבה אנשים, כי הם חזרו הביתה בלילה אחרי הלוויה. כשהם שמעו שאלפי אנשים מתכוונים להגיע, הם היו בשוק ולא ידעו איך להכיל את זה. אבל עד מועד הלוויה עצמה הם השלימו עם זה. אבל בלילה, כשליווינו אותם לשדה התעופה, אמא של אילן אמרה לי שהיא התרגשה, שהם הרגישו תמיכה מכל האנשים. שמחתי שהם חוו את זה ככה ולא בתור הלוויה המונית במקום משהו פרטי. בסופו של דבר, הם היו מרוצים מההחלטה שלהם לקבור אותו בארץ. זה היה הדבר הנכון והם הרגישו את התמיכה מכל הישראלים. גם לנו, לי ולבעלי, זה חשוב. הקבר של אילן מאוד קרוב לבית שלנו ואנחנו נבקר אותו הרבה".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר