ונדליזם ליד החורשה על שם רועי חסן, צילום לינוי לוין גואטה
ונדליזם ליד החורשה על שם רועי חסן, צילום לינוי לוין גואטה

"יום אחד זה ייגמר במוות". לילה ארוך של ונדליזם והצתות בחורשה על שם רועי חסן ז"ל

לדברי תושבים, התברר שהאור הושאר במכוון לטובת הנערים על ידי העירייה ולמרות פניות רבות למוקד ולמרות שלמקום הגיעו שוטרים, לא נעשה דבר והנערים המשיכו להשתולל. במקום הודלקה אש ותושבים דיווחו על סכנה

פורסם בתאריך: 8.3.23 09:38

תושבים המתגוררים בשכונת שבזי בסמוך לחורשה על שם החייל רועי חסן ז"ל, שנהרג ב-1998 בתאונת דרכים במהלך מילוי תפקידו, סבלו בלילה שבין שני לשלישי מהשתוללות פרועה ומעשי ונדליזם של בני נוער שהגיעו לחורשה לחגוג בדרכם את פורים. לדברי תושבים, למרות פניות רבות למוקד העירייה ולמרות שלמקום הגיעו גם כמה שוטרים, לא נעשה דבר נגד הנערים שהמשיכו להשתולל עד השעות המוקדמות של הבוקר. לצד ההשתוללות והוונדליזם בחורשה עצמה, דיווחו תושבים על סכנה גדולה כאשר צעירים הבעירו אש במספר נקודות על הכביש הצמוד לחורשה. נציין כי מעשים מכוערים דומים התרחשו באותו מקום גם לפני כשנה, בערך בתקופת פורים.

מכוער: צעירים הבעירו אש והשחיתו מתקנים בחורשה לזכר החייל רועי חסן ז"ל | וידיאו

"זה היה אירוע צפוי וכולם יכלו לדעת שהוא יקרה", אומרת לינוי לוין גואטה, אחת מתושבות השכונה. "אני אומרת שזה היה צפוי גם כי בשנה שעברה הייתה פה השתוללות של בני נוער בפורים. למרות זאת, לא נעשתה שום פעולת מניעה השנה, ולא רק זאת, אלא שהשאירו להם את האור דולק בכוונה, למרות שלרוב מכבים אות האור בסביבות 23:00, 23:30 בלילה".

החורשה על שם רועי חסן ז"ל, צילום לינוי לוין גואטה

החורשה על שם רועי חסן ז"ל, צילום לינוי לוין גואטה

לוין גואטה מתארת לילה ארוך של סיוט. "הגיעו בין 40 ל-60 בני נוער, בנים ובנות", היא מספרת. "אף אחד שם לא היה מעל גיל 18. רובם, להערכתי, היו בגיל 14 – 16. הם היו שיכורים, חלקם אולי גם מסוממים. הם צרחו, עשו רעש, זרקו נפצים. חלקם היו על המזרקה, בתוכה, מעליה. חלקם השתינו על המתקנים שלמחרת בבוקר ילדים בני שנה יזחלו בהם. חלקם עומדים על הספסלים שגם עליהם למחרת בבוקר משפחות יגיעו לקיים פיקניק. בסביבות 13:30 נשברתי והתקשרתי למוקד ואז גיליתי שהשאירו את האור דולק בכוונה, כי פורים, וכדי שהנוער יוכל להגיע לחורשה ושגם מותר לזרוק נפצים בפורים בחורשה, אם כי רק עד שעות מסוימות".

 

"בכל מקרה", ממשיכה לוין גואטה, "אמרו לנו במוקד שישנם סיירים ושוטרים בחורשה. אנחנו גרים מאוד קרוב ויצאנו לראות מה קורה. שוטר שהיה שם אמר לנו שבחגים מסוימים, כמו פורים, מותר לעשות רעש גם אחרי 11:00 בלילה. אבל זה כבר היה רעש מטורף. ראינו שהשוטרים והסיירים עומדים מול הנערים ולא עושים כלום. גם אם אחד השוטרים כבר מעיר להם, הם לא מתייחסים ומתנפלים על השוטר. חזרנו הביתה, וכשנשבר לנו מהרעש, התקשרנו שוב למוקד ובינתיים גם כל השכונה התקשרה. בפעם השלישית שהתקשרתי למוקד כבר הייתי ממש עצבנית וצעקתי".

ועדיין לא עשו כלום?
"לקראת השעה 3:00 כיבו סוף סוף את האור והשוטרים והסיירים הלכו. היו עשר דקות של שקט ופתאום התחלנו לשמוע בומים לא נורמליים. מתברר שהם הפעילו זיקוקים. פתאום גם הרחנו עשן. יצאנו החוצה וראינו שהם הבעירו מדורות באמצע הכביש. בשנה שעברה הם הבעירו את הפחים והספסלים בתוך הפארק. השנה הם יצאו לרחוב, אספו פחים שעמדו ליד הבתים, מיקמו אותם באמצע הכביש ועשו חמש נקודות של מדורות, וכנראה שזה לא הספיק להם, אז הם הדליקו גם מחזורית. שוב כל הרחוב יצא והגיעה שוב המשטרה. כל השכונה עומדת, כולם עצבניים ועייפים. גם מכבי האש הגיעו והאכיפה העירונית וכולם מנסים להבין איך לפזר אותם. והנערים האלה הולכים, חלקם עם חם צוואר על חצי פנים, חלקם עם סיגריות, הולכים בין האש לאנשים, עם מבט שחצני, מסתכלים לנו בעיניים וצוחקים, ואף אחד לא עושה כלום".

פחדתם?
לפני שהשוטרים חזרו שוב בעלי ניסה לרדוף אחרי כמה נערים אבל הם רק צחקו עליו. אני מפחדת שאם לא יטפלו בבעיה הזו כמו שצריך, בפעם הבאה הם ישרפו מכונית, ישרפו בית, ישרפו בן אדם. הביטחון שהיה להם בעיניים ממש מפחיד. למה לא מעמידים אותם במקום? ממה שראיתי, לא מדובר בילדים ממשפחות מקופחות, אולי צריך לקנוס את ההורים שלהם וככה הם ילמדו. בבוקר יצאתי עם הכלב וראיתי שעובדי עירייה באו לספור כמה פחים חדשים צריך להביא. אבל במקום להוציא את הכסף על פחים, צריך להוציא אותו על חינוך, שלא יקרו יותר דברים כאלה. אנחנו שוקלים לעזוב את האזור ואולי בכלל את רעננה, זה נראה לנו שזה עניין של חיים ומוות, ויום אחד זה ייגמר במוות".

למרות מספר פניות לא נמסרה תגובה מהעירייה. תגובת המשטרה תובא כאן כשתתקבל.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר