מימין מיכל ברם, ענבר הוכברג, וברוידא באירוע של כולל בית יוסף, צילומים פרטיים
מימין מיכל ברם, ענבר הוכברג, וברוידא באירוע של כולל בית יוסף, צילומים פרטיים

כמעט בדד: שתי חברות מועצה נוספות עזבו את הקואליציה של ברוידא

מיכל ברם וענבר הוכברג הודיעו על עזיבת הקואליציה והצטרפו לאופוזיציה, בשל אירוע ננערך במרחב הציבורי בהפרדה מגדרית. הן טענו גם כי ברוידא הבטיח להן שלא ישתתף באירוע אך הפר הבטחה זו

פורסם בתאריך: 25.6.23 08:40

כמה חודשים לפני הבחירות המוניציפליות והקואליציה של ראש העירייה, חיים ברוידא, ממשיכה להתפורר. הפעם הגיע תורן של חברות המועצה ענבר הוכברג ומיכל ברם. השתיים הודיעו על פרישתן מהקואליציה. הסיבה היא קיום אירוע תרבותי בהפרדה מגדרית מלאה במרחב הציבורי, בו נאם ראש העירייה. מדובר באירוע פתיחת הקיץ שנערך ביום רביעי האחרון על ידי כולל בית יוסף. ברוידא אמר בתגובה: "זו רק אמתלא לשיפור עמדות פוליטיות לקראת הישורת האחרונה לבחירות".

הוכברג וברם הסבירו כי מארגני האירוע הזמינו אמנם את כלל תושבי העיר להשתתף באירוע שארגנו, שנערך בשטח ציבורי, אבל האירוע הזה, כפי שפורסם גם בצומת השרון, נערך בהפרדה מלאה. תושבים רבים וגם נבחרי ציבור ובהם חברת המועצה מירב מאיר מחו על ההפרדה הזו.

19 חברי מועצה יש במועצת העיר רעננה, ועתה מונה הקואליציה של ראש העירייה שישה חברים בלבד, כולל הוא עצמו, ולעומת זאת מונה האופוזיציה 13 חברים. תהליך מתמשך כזה של הבעת חוסר אמון בראש העירייה מצד חברי קואליציה אינו זכור. לאורך הקדנציה של ברוידא פרשו תשעה חברי מועצה מהקואליציה, חבר המועצה אלי אלוש פרש וחזר.

יום לאחר האירוע הודיעו הוכברג וברם כי החליטו לעזוב את הקואליציה על הרקע הזה. "ברעננה במשך שנים קיים סטאטוס קוו המאפשר ניהול אורחות חיים שונים אך מכבדים לכלל הקהלים החיים בעיר, זאת תוך שמירה על המרחב ציבורי המשותף כפתוח לכולם", אומרות השתיים. "אין מדובר באירוע דתי בו יש תפילות המתקיימות במקרים מסוימים גם בהפרדה. אין מדובר באירוע סגור לקהילה לזרם החרדי בלבד שאלו הן אורחות חייו מתוך הרצון שלהם כקהילה לקיים אירוע תרבותי פרטי לחברות וחברי הקהילה. האירוע שהתקיים ברביעי הוא אירוע תרבותי בהפרדה מגדרית מלאה על שטח ציבורי אשר הזמין אליו את כלל תושבי ותושבות העיר כאחד להגיע לאירוע בו נשים וגברים אינם יכולים לשהות יחד באותו המתחם".

עוד הוסיפו ואמרו: "המרחב הציבורי ברעננה אינו יכול להיות מרחב מדיר בו יש לגיטימציה לקיים אירועים בהפרדה. הפרדה מגדרית היא סוג אחד של הדרה, והיא פוגעת באופן מהותי בשוויון בין גברים לנשים. נפרד זה לא שווה. כמי שעוקבות בדאגה ולוקחות חלק פעיל במאבק על שמירתה של מדינת ישראל כמדינה ליברלית ושוויונית איננו יכולות לשבת מנגד ולתת ידנו להחלטה לאפשר את קיום האירוע גם לאחר שהוסר לוגו העירייה. הציבור הרענני הליברלי מצפה שבתוך העיר ישמר המרחב הציבורי, אך ברגע שנכנסת הדתה למרחב העירוני זוהי חובתנו להגיד עד כאן".

השתיים טענו גם כי ראש העירייה, חיים ברוידא, הפר הבטחה שנתן להן אישית שלא להשתתף באירוע. הוכברג וברם: "ראש העירייה בחר לאפשר לאירוע להתקיים ואף נשא בו דברים, זאת למרות תגובת העירייה כפי שהתפרסמה בתקשורת ובפנינו, באופן אישי, כי לא יגיע לאירוע. בכך תרם לערעור הנורמה הציבורית-תרבותית, יחד עם חלקים מהקואליציה, שהייתה נהוגה עד היום בעיר".

 

 

 

לסיכום הודעת ההתפטרות שלהן אמרו השתיים: "שירתנו את הציבור הרענני במשך שנים מתוך הקואליציה בתפקידים שונים לאורך התקופה. ענבר כסגנית ראש העיר הממונה על התרבות, הנוער, הגיל השלישי, הגיל הרך ומועצת נשים, ומיכל כממונה על תחום הספורט ההישגי לספורטאים וקידום מעמד הילד. בנאמנות ובמסירות נמשיך לעשות זאת גם בחודשים הקרובים באופוזיציה באופן ענייני לטובת התושבים והתושבות. אנו מאמינות כי מרקם החיים המשותף בעיר הוא אחד מהסמלים היפים שיש לנו. נמשיך לשמור עליו, אך לא נאפשר להחלטות שנוגדות את היותה של רעננה עיר ליברלית ושוויונית להיות חלק מסדר יום חדש. אירוע ראשון בהפרדה יגרור אחריו עוד רבים שיבואו ומשם המדרון הוא חלקלק".

חיים ברוידא מסר בתגובה: "זמן הבחירות מתקרב. ברוב הרשויות בארץ, אלו הימים שחברי מועצה, באופן ציני, מחפשים כל סיבה נראית לעין לפרוש מהקואליציה. אך, לדאבון ליבם של אלה שעושים זאת בנקודת הזמן הזו ברעננה, זה כבר מצטייר כפגיעה באינטליגנציה של תושבי העיר. אין מי שאינו מבין שלא מדובר בהנפת דגל הרואית, אלא באמתלה, פייק, שמאחוריו אינטרס צר ואישי, לשפר עמדות פוליטיות לקראת הישורת האחרונה לבחירות. ארבע וחצי שנים, אני פועל במאמץ רב, כדי להעניק לכל אחד ואחת בעיר שלנו, מקטן ועד גדול, את תחושת השייכות והיכולת לחיות ברעננה על פי תפיסת עולמו. ברעננה יש אוויר לכולם. אמשיך לשמור בדבקות על מרקם היחסים הטובים. כמו שהוכחתי עד היום, לא אכנע לסחטנות פוליטית של אף צד. במבחן המציאות כבר הוכח, כי כל ניסיון של נבחר ציבור להשחיר או לצבוע את רעננה בגוון כזה או אחר נדון לכישלון. רעננה היא עיר ליברלית חופשית, שבה לכל אחד ואחת נשמרת הזכות לחיות על פי צו מצפונו. את המציאות הזו, לא אתן להפר. נמשיך לעשות ורעננה תמשיך להוביל".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר