מימין לשמאל אלי אלוש, שמואל ווגמן, יורם סילברמן צילום פרטי
מימין לשמאל אלי אלוש, שמואל ווגמן, יורם סילברמן צילום פרטי

אחרי ההסכם המפתיע: איך תיראה הקואליציה במועצת העיר רעננה?

סיעות "הרוב הדמוקרטי ברעננה", עם 7 מנדטים, וסיעת "מאמינים ברעננה" עם מנדט בודד. חתמו על הסכם שיתוף פעולה. איך זה ישפיע על הקמת הקואליציה?

פורסם בתאריך: 19.3.24 08:45

האם ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, יצליח להקים בקרוב קואליציה עירונית, ואם כן איך היא תיראה? זאת השאלה שמעסיקה בימים אלו את חברי המועצה הנכנסת שיושבעו הערב (שלישי) בישיבת המועצה החגיגית שתתקיים בשעה 18:00 במשכן למוזיקה ואמנויות. לצד השבעת חברי המועצה החדשים, תתקיים בישיבת המועצה פרידה מחברי המועצה היוצאים.

המהלך הפוליטי המשמעותי הראשון התבצע בסוף השבוע כאשר סיעות "הרוב הדמוקרטי ברעננה", המנצחת הגדולה של הבחירות למועצת העיר עם 7 מנדטים, וסיעת "מאמינים ברעננה" עם מנדט בודד (אלי אלוש) חתמו על הסכם שיתוף פעולה והליכה משותפת למו"מ קואליציוני. בהודעה שהוציאו שתי הסיעות נכתב כי החתימה על הסכם שיתוף הפעולה נועדה כדי ליצור חיבור אמיתי בין הציבורים השונים בעיר, דתיים וחילונים, לטובת יצירת קואליציה מאחדת, מכילה, ומכבדת במועצת העיר. עוד נכתב: "אירועי ה- 7 באוקטובר חייבים להשפיע גם על הפוליטיקה הישראלית. מה שהיה הוא לא מה שיהיה. במקום פילוג והסתה, אנחנו נייצג חיבורים והכלה. אנחנו גאים להיות מי שמובילים את התהליך הזה ברעננה. הגיע הזמן למנהיגות שמאחדת את כלל תושבי רעננה, ומקפידה על שיח מכבד ומינהל תקין. הרכב האוכלוסייה ברעננה מחייב אחדות ושיתוף פעולה בין הגורמים הליברליים דמוקרטים החילוניים והדתיים בעיר".

ביום ראשון בערב קיימה רשימת הרוב הדמוקרטי מפגש מקוון שהשתתפו בו מעל ל-200 תושבים. במהלך המפגש עדכנו אנשי הרשימה את המשתתפים בתהליך המשא ומתן, השותפויות וההבנות שגיבשו עם יתר הרשימות, ובעיקרי הנושאים אותם הם מבקשים לקדם ברעננה במהלך הקדנציה הקרובה. בהודעת הרשימה נכתב: "הצלחנו ליצור קואליציה אפשרית, שיש בה ייצוג למגוון ציבורים רעננים שמסכימים על קווי יסוד אלו. ראש העיר מנסה להרחיב את הקואליציה הזו. בכל קונסטלציה אנחנו מתחייבים שגם אם הקואליציה תורחב ערכי הליבה שלנו וערכינו ימשיכו להוות בסיס ותנאי. התחייבנו להישאר נאמנים לציבור שבחר בנו ולערכים בשמם נבחרנו, וכך נעשה. למען בוחרינו, למען כלל תושבי רעננה. נמשיך לעדכן ולתת לציבור דין וחשבון על פעולותינו".

מאחורי המהלך ישנה כוונה ליצור גוש גדול שיבוא למו"מ עם ברוידא עם דרישות משותפות, כך שלראש העירייה יהיה קשה יותר להשאירם בחוץ מאחר שמדובר בשמונה חברי מועצה מתוך 19. אם שני חברי מועצה נוספים יחברו לגוש זה הרוב במועצה יהיה שלהם. לאחר שאת מרבית הקדנציה הקדמת העביר ברוידא עם מועצה לעומתית, סביר להניח שכעת הוא יעשה את כל המאמצים להגיע לקואליציה רחבה ולכן יתקשה להתעלם מהאיחוד שנוצר בין שתי סיעות אלו.

 

 

 

 

 

 

הערכה בקרב גורמים פוליטיים בעיר כי מי שילכו עם סיעתו של ברוידא, לה יש 3 מנדטים, הן שתי הסיעות הדתיות האחרות שלכל אחת מהן 2 מנדטים: הסיעה הדתית המאוחדת ושבת אחים, כך שנכון לעכשיו יש לברוידא בסך הכל 7 מנדטים בטוחים בקואליציה.

על פי אותם גורמים, סיעתו של אבי יוסף "ביחד", לה שני מנדטים (יוסף הגיע למקום השני בבחירות לראש העירייה עם 26.5% מהקולות), תישאר ככל הנראה מחוץ לקואליציה העירונית. יוסף לא היה מוכן להתייחס לשאלה הזאת באופן חד משמעי ואמר ל"צומת השרון": "באנו כדי לתקן ולשפר ונפעל באמונה וביושר למען האינטרס של הציבור הרענני בלבד. אנחנו מבטיחים לקדם את הערכים, הרעיונות והעקרונות שמכוחם נבחרנו, ולהיות שומר הסף לטוהר מידות ומינהל תקין בהתנהלות העירונית. את כל זה נעשה בכל מקום ומכל פוזיציה בה נהיה בהנהגת העיר, ללא קשר לתפקיד או תואר. נוודא שההחלטות שלנו יהיו תמיד ענייניות – לפי העניין ולא לפי זהות המציע. נתמוך ונסייע לכל מה שטוב לרעננה ונתנגד וניאבק בכל מה שרע לרעננה. נדאג שרעננה תמיד תהיה בראש סדרי העדיפויות".

ביום ראשון פרסמנו ב"צומת השרון" כי ניר קריסטל, שהתמודד לראשות העיר וזכה ל- 20% הצבעה, החליט לפרוש מהחיים הפוליטיים. מי שייכנס במקומו הוא עו"ד רועי כהן, מספר 3 ברשימתו וזאת לאחר שאנה פוזמנטיר, מספר 2 ברשימה, החליטה גם היא לפרוש מהחיים הפוליטיים. יהיה מעניין לראות האם כהן וענבר הוכברג, שזכתה בבחירות לראשות העיר בכמעט 10% תמיכה, יצטרפו לקואליציה או יילכו לאופוזיציה. הוכברג אמרה אתמול: "ברגע שיהיה עדכון לגבי המשא ומתן נעדכן את הציבור".

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר