הקמת שלט אלקטרוני בצומת ויצמן - הנשיאים - נעמי שמר, צילום באדיבות התושבים
הקמת שלט אלקטרוני בצומת ויצמן - הנשיאים - נעמי שמר, צילום באדיבות התושבים

מנכ"ל אור ירוק מבקש מברוידא לבחון מחדש את הצבת השלט האלקטרוני בצומת האדום של רעננה

עו"ד יניב יעקב פנה השבוע אל ברוידא בעקבות הפרסום בצומת השרון על הצבת השלט ועל מחאת התושבים ומסביר כי מחקרים מצביעים על עלייה בסכנה לתאונות. העירייה: השלט מוצב בהתאם לאישורי בטיחות

פורסם בתאריך: 20.3.24 08:02

מנכ"ל אור ירוק בפניה לראש עיריית רעננה, חיים ברוידא: בחן את הצבת השלט האלקטרוני בצומת הרחובות ויצמן-הנשיאים-נעמי שמר ותמנע סיכון או פגיעה בחיי אדם.

עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, פנה השבוע אל ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, בבקשה כי יבחן מחדש את הצבת השלט האלקטרוני בצומת הרחובות ויצמן-הנשיאים-נעמי שמר.
הפניה באה בעקבות פרסום בצומת השרון על הצבתו של שלט אלקטרוני גדול אשר אמור להיות מוקם בצומת הרחובות ויצמן-הנשיאים-נעמי שמר ברעננה. וכמו כן על מחאה גדולה של תושבים בנווה זמר נגד הצבת השלט. כפי שדיווחנו אז, הצומת מוגדר אדום והוא היחיד שמוגדר ככזה ברעננה. "מטרתו של השלט האלקטרוני הוא למשוך את תשומת ליבם של נהגי כלי הרכב, דבר העלול לגרום להיסח דעת ובכך לסכן את חייהם של משתמשי דרך רבים", כותב יעקב ומוסיף: "שלטים אלו נועדו להפנות את הקשב של הנהג אל תוכנם, כאשר על ידי כך הנהג מסיט את מבטו מהכביש אל עבר השלט". מנכ"ל אור ירוק מזכיר במכתבו כי צומת הרחובות ויצמן-הנשיאים-נעמי שמר נמצא ברשימת הצמתים האדומים לשנים 2022-2020 אשר במהלכן נפגעו בו תשעה בני אדם בתאונות דרכים.

מנכ"ל עמותת אור ירוק מסיים את פנייתו אל ראש העיריה ברוידא: "אני פונה אליך כי תבחן את הנושא ותמנע אפשרות לסיכון או פגיעה בחיי אדם כתוצאה מהצבת שילוט מסוג זה".

באור ירוק ציינו השבוע כי מחקרי הערכה בארצות הברית מצביעים על מגמת עלייה בתאונות או האטה בשיפור מצב הבטיחות, עקב התקנת שלטי פרסום מסחריים בקרבת קטעי דרך מסוימים. השפעתם של שלטי הפרסום האלקטרוניים חריפה יותר מאשר שלטי הפרסום הרגילים מאחר והעומס הוויזואלי בשלטים האלקטרוניים הוא רב בהרבה מהעומס בשלטים הרגילים. עוד הודגש כי הדבר עלול לפגוע בכושרו של הנהג להבחין בסימנים הוויזואליים ההכרחיים להתנהלותו הבטוחה. הדבר עלול למנוע מן הנהג לקבל החלטות נכונות ובכך פוגע בבטיחות בדרכים.

מהעירייה נמסר בתגובה: "הצבת השילוט הדיגיטלי בעיר הינה חלק מתוכנית אב לשילוט עירוני ברעננה, תכנית רחבה שכללה בחינה של כלל הצרכים העירוניים וקביעת סוגי השילוט במרחב העירוני. הפרויקט בוצע דרך מכרז עירוני, בליווי יועץ מקצועי מתחום השילוט, ובמסגרתו נדרש הזכיין לעמוד בכל ההנחיות והדרישות הנלוות, וכן קבעה העירייה במכרז את זכותה להורות לזכיין להנמיך את עוצמת ההארה, הן בשעות היום והן בשעות החשכה, לעוצמה מינימלית. במסגרת היתר הבנייה, הוצאו האישורים המחויבים לקבלת ההיתר לרבות כל אישורי הבטיחות הנדרשים, אישור מהנדס ועוד, כל זאת על פי הכללים. כן יצוין, כי בצומת המדובר התבצעו בשנתיים האחרונות שינויים גאומטריים והתאמות כגון הרחבה נתיבים, הוספת תמרור ועוד. חוק הדרכים מאפשר הצבת שלטים אלקטרוניים בדרכים עירוניות, ואופן הצבת השלט המדובר תואם את מסמך העקרונות לבחינת שילוב אמצעי פרסום והסברה בהסדרי תנועה. שלטים פרסומיים דיגיטליים מוצבים ברשויות רבות בכל ברחבי הארץ, והינם מוצבים רובם ככולם בצמתים מרומזרים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר