רחוב יהודה הלוי ברעננה
רחוב יהודה הלוי ברעננה

החלטה נדירה: למרות תכנית המתאר, נדחתה הקמת בניין בן שש קומות

לאחר התנגדויות דיירי רחוב יהודה הלוי ובניגוד למדיניות שהנהיגה עד כה, ועדת המשנה לתכנון ובניה החליטה לדחות את בקשת היזמים להקים בניין קומות ברחוב, שנושא ברובו אופי כפרי של בתים פרטיים

פורסם בתאריך: 20.5.19 16:02

ועדת המשנה לתכנון ובניה, דחתה בתחילת החודש את בקשתם של שני יזמים ובעלי קרקע ברחוב יהודה הלוי 6, להקים בניין מגורים שיחליף את הבית הפרטי שבבעלותם. השניים ביקשו להקים בניין בן שש קומות שיכיל תשע עשרה יחידות דיור (עם קומת גג חלקית נוספת), ובנוסף שלוש קומות מרתף לחניה תת קרקעית.

התכנית שהוגשה לועדה תואמת את תכנית המתאר של רעננה, רע/3000, שמטרתה הסופית היא להגדיל את אוכלוסיית תושבי העיר ל-120 אלף תושבים עד שנת 2035 ולכן מעודדת ומאפשרת את הגדלת זכויות הבנייה ומספר יחידות הדיור בתכניות בניה בעיר. לאחר הגשתה של התכנית, חלק מדיירי רחוב יהודה הלוי, שנושא ברובו אופי כפרי של בתים פרטיים ולא של בנייני קומות, הגישו את התנגדותם.

הבית ברחוב יהודה הלוי 6

למרות שעד כה ועדת המשנה לתכנון ובניה נקטה מדיניות בה עודדה בנייה רוויה גם ברחובות בהם התקיים אופי כפרי למרות התנגדות התושבים כמו במקרה של רחוב ביאליק לדוגמא, החליטה הועדה הפעם שלא להחיל את תכנית המתאר רע/3000 ולדחות את הבקשה להקמת בניין המגורים ברחוב.

רחוב יהודה הלוי, רעננה

"לאחר קיום דיון ושמיעת ההתנגדויות, קבלת תשובה מהיזם ובא כוחו, קבלת הסברי הצוות המקצועי וכן לאחר סיור שקיימו חברי הועדה במקום, מחליטה הועדה לדחות את התכנית ולא לאשרה", נכתב בפרוטוקול הוועדה, "לדעת חברי הועדה תכנית המתאר מוטעית לגבי קטע זה של העיר אין הצדקה להגדלת זכויות הבניה באופן כל קיצוני".

"יש לשמור על אופי ומרקם הקיים במיוחד נוכח התנגדות נמרצת של דיירי הרחוב", נכתב בהמשך הפרוטוקול. ההחלטה לדחות את התכנית התקבלה פה אחד


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא הבנתי אז בשביל מה עושים תכניות מתאר כדי שיזרקו לזבל לא חבל על הכסף

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר