ציורי גרפיטי, קרדיט: רפי בלר
ציורי גרפיטי, קרדיט: רפי בלר

היום זה קורה: בניין לפני הריסה ברעננה יהפוך למוזיאון גרפיטי

העירייה מזמינה עשרות אמנים להציג את עבודותיהם על קירות הבניין המיועד להריסה ברחוב ז'בוטינסקי. אחד מהאמנים שיציג את יצירותיו במתחם, יזכה בפרס כספי של אלפי שקלים

פורסם בתאריך: 16.10.19 09:49

עיריית רעננה הודיעה לאחרונה על יוזמה משותפת על חברת הבנייה "ינוב-טרסה", במסגרתה יוזמנו עשרות אמנים, מרעננה ומרחבי הארץ, להציג את יצירותיהם על קירותיו של בניין המיועד להריסה. מדובר בפרויקט פינוי-בינוי ברחוב ז'בוטינסקי 14-12, הכולל שני בניינים וסך של 36 יחידות דיור, כאשר במקומם יקומו ארבעה בנייני מגורים חדשים בני 8 קומות עם סך של 90 יחידות דיור.

הדמיית פרויקט ז'בוטינסקי של ינוב. צילום יח"צ

הדמיית פרויקט ז'בוטינסקי של ינוב. צילום יח"צ

במסגרת הפרויקט, "Pop Up Museum", העירייה מזמינה ציירי גרפיטי ואמנים מכל רחבי הארץ לצייר על גבי הקירות במתחם, כאשר בעירייה מספרים כי התערוכה הייחודית תספק למבקרים חוויה אמנותית ייחודית וחדשנית. "מדובר באמנות שלעיתים נתפסת כחתרנית, כלא חוקית ואף כמלכלכת את המרחב הציבורי", מספרים בעירייה, "וכעת היא מקבלת מקום של כבוד ומאפשרת ליצירתיות לבוא לידי ביטוי במרחב הביתי האינטימי".

בפרויקט ייקחו חלק עשרות אמנים מכל רחבי הארץ שיקבלו במה ליצירותיהם במתחם המיוחד. לכל אמן הוקצה קיר או מתחם בדירה. העבודות אף ישתתפו בתחרות נושאת פרסים, כאשר הפרס הראשון עומד על 5,000 שקלים והזכות לצייר במתחם לאחר תום הבנייה. העבודות אף יוצגו באירוע הנחת אבן הפינה במתחם המתחדש.

בפרויקט גם ייקחו חלק כ-100 תושבים אמנים מקומיים, כולל תלמידי מגמות אומנות בעיר, קבוצות בני נוער מבתי ספר פרטיים ומורים ממרכז האומנות ועוד. הפרויקט יהיה פתוח לקהל הרחב וכל מי שמעוניין להשתתף ולצייר יוכל לקחת חלק בחוויה.

המצב הקיים במתחם ההתחדשות העירונית של ינוב בז'בוטינסקי. צילום יח"צ

ז'בוטינסקי 14-12 כיום. צילום יח"צ

הפעילות תתקיים בחוה"מ סוכות בתאריכים 17-16 באוקטובר, בין השעות 20:00-11:00 וכן ב-18 באוקטובר בין השעות 14:00-10:00, במתחם הדירות ברחוב ברח' ז'בוטינסקי 12-14 רעננה.

בתאריך 30 באוקטובר, בשעה 17:00, יתקיים במתחם טקס הנחת אבן הפינה שכולל הצגת התערוכה המסכמת וכן הכרזה על האמנים הזוכים בתחרות.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר