חיים ברוידא, אנה פוזמנטיר ורחמים שלום. צילום יהודית הופמן
חיים ברוידא, אנה פוזמנטיר ורחמים שלום. צילום יהודית הופמן

פאדיחה: המהלך להחלפת אנה פוזמנטיר ברחמים שלום לא היה חוקי

המהלך שיזם ברוידא להחלפה בוועדת הביקורת בין השניים, כתגובת נגד לשאילתות שהעלתה פוזמנטיר, התברר כבעייתי. זאת מכיוון ששלום מכהן כחבר בוועדת ההנהלה, ועל פי החוק לא רשאי לכהן בוועדת הביקורת. העירייה: "הנושא יוסדר במועצת העיר הקרובה"

פורסם בתאריך: 12.9.19 10:01

פאדיחה בישיבת המועצה: רוב מוחלט של חברי מועצה הצביעו השבוע בישיבת המועצה בעד המהלך שיזם ראש העירייה חיים ברוידא להחלפת אנה פוזמנטיר ברחמים שלום בוועדת הביקורת – אך כעת מתברר כי ההצבעה לא הייתה חוקית. את המהלך יזם ברוידא על רקע הקרע בינו לבן פוזמנטיר, שהיא מספר 2 בסיעה שלו. יצוין כי פוזמנטיר טענה כי ברוידא אינו מתקשר איתה ולכן העלתה בפניו בצעד חריג שאילתות בישיבת המועצה על נושאים תקציביים. כאמור, בעקבות כך, ביקש ברוידא למנות את חבר הסיעה הנוסף שלו, רחמים שלום, במקום פוזמנטיר בוועדת הביקורת.

אך בדיקה קצרה של "צומת השרון" מצאה כי מינויו של שלום לחבר בוועדת הביקורת הוא בעייתי: שלום הוא חבר ועדת ההנהלה במועצה. הוא מונה לתפקיד לאחר התפטרותו של עופר בן דור, חבר לשעבר בסיעתו של ברוידא. על פי פקודת העיריות, בסעיף המדבר על ועדת הביקורת – "ראש העיריה, סגניו וחברי ועדת ההנהלה לא יהיו חברים בועדה לענייני ביקורת". לכן שלום, למרות המינוי שעבר ברוב קולות בישיבת המועצה האחרונה, לא יכול לכהן כחבר בוועדת הביקורת, מתוקף תפקידו כחבר בוועדת ההנהלה.

הניסיון להדיח את פוזמנטיר מוועדת הביקורת מגיע כאמור לאחר נתק ממושך בינה לבין ברוידא, שלדברי פוזמנטיר נמשך מאז הבחירות. בישיבת המועצה, טרם ההצבעה, עימות סוער פרץ בין השניים, לאחר שפוזמנטיר אמרה כי הודחה מהוועדה כתגובת נגד מצד ראש העיר לאחר שהגישה שאילתות מוצדקת ונכונה שבאה להגן על השכבות החלשות, ברוידא הטיח בה "את לא תהיי סגנית בשכר". התדרדרות נוספת ביחסים בין פוזמנטיר לברוידא נרשמה לפני כחודש וחצי, כאשר שלחו חלק מחברי סיעתו ופעיליו של ברוידא, ביניהם פוזמנטיר, מכתב אישי, בו טענו כי הוא "מתעלם מקיומם". זאת לאחר שהעניק תפקידים בכירים לחברי המועצה יקי ודמני, מיכאל רייזמן וענבר הוכברג.

מחבר המועצה רחמים שלום נמסר בתגובה: "אני לא חבר ועדת הנהלה. אם יש איזושהי טעות או אי הבנה, ואני צריך להגיש מכתב התפטרות, אני אגיש. מה שראש העיר יבקש, אני אעשה בשבילו".

מעיריית רעננה נמסר בתגובה: "הנושא יוסדר במועצת העיר הקרובה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר