מעבדת הליכה בלוינשטיין צילום דוברות לוינשטיין

מדמה נפילות: מעבדת הליכה חדשה נחנכה בבית לוינשטיין

מסוע ממוחשב חושף את המטופל להפרעות לא צפויות בעת ההליכה בכל הכיוונים, ובכך מדמה מצב של איבוד שיווי משקל, בדומה למעידה ולנפילה

פורסם בתאריך: 1.6.21 08:08

לאחרונה, הוקמה במרכז הרפואי לשיקום לוינשטיין מעבדת הליכה חדישה. במעבדה ניתן להעריך במדויק ליקויים בתגובות שיווי המשקל ולאור הממצאים להציע טיפול מותאם אישית, בהתאם לליקוי שנמצא. זאת המעבדה הראשונה מסוגה שהוקמה בכללית למטרה זו. הציוד שנרכש על ידי הנהלת המרכז הרפואי בהובלת ד"ר חגי אמיר, מנהל המרכז הרפואי, כולל סוללה של מצלמות המאפשרות הערכה תלת ממדית מדוייקת של כל רכיבי התנועה ברגליים, בגו ובידיים. במעבדה מיכשור חדיש הכולל מסוע ממוחשב החושף את המטופל להפרעות לא צפויות בעת ההליכה בכל הכיוונים, ובכך מדמה מצב של איבוד שיווי משקל, בדומה למעידה ולנפילה. תגובות המטופל להפרעה לשיווי המשקל נמדדות באמצעות המערכת לניתוח התנועה.

מדובר במיזם משותף של ד"ר אמיר חיים, מנהל רשות המחקר במרכז הרפואי לשיקום לוינשטיין, עם המעבדה לביומכניקה וביורובוטיקה בפקולטה להנדסת מכונות בטכניון, בראשות פרופ' אלון וולף, והמעבדה לניתוח תנועה ושיקום במחלקה לפיזיותרפיה באוניברסיטת בן גוריון בנגב, בראשות פרופ' יצחק מלצר.

מערכת זו נבדקה על ידי ד"ר שירלי הנדלזלץ מהמחלקה לפיזיותרפיה וד"ר נחום סורוקר מהמחלקה לשיקום נוירולוגי במרכז הרפואי לשיקום לוינשטיין ופרופ' יצחק מלצר מאוניברסיטת בן גוריון. בסדרת מחקרים שפירסמו לאחרונה, אופיינו תגובות שיווי המשקל של מטופלים שעברו שבץ מוחי בהשוואה לנבדקים בריאים. על סמך תוצאות המחקר נבנה פרוטוקול אימון ייחודי לשיפור תגובות המונעות נפילה. דבר מעניין נוסף שנמצא הוא שבתגובה להפרעה לא צפויה לשיווי המשקל, ישנם חולים שמפיקים תנועות אוטומטיות אשר אינם מסוגלים לבצע בצורה רצונית. במחקר עתידי תיבדק האפשרות לנצל את התופעה להגדלת היכולת התנועתית של החולים שתנועתם הרצונית נפגעה.

ד"ר חגי אמיר, מנהל המרכז הרפואי לשיקום לוינשטיין, מציין: "רכישת הציוד המתקדם למעבדה הינו בשורה לאוכלוסיות הנמצאות בסיכון לנפילה ומאפשר המשך מחקר בתחום בקרת ושיקום שיווי המשקל".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר